Gå til innhold

Stor nok kabelsko og hvordan måle seg frem til bra jording


Anbefalte innlegg

Den er du nok nødt til å borre opp skal du få den til å passe på boltene til beltene.

Mål om du har noe spenningsfall inn på forsterkeren din i forhold til på batteri. Gjør dette med anlegget i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... hvilke verdier bør voltmeteret vise?

tar jeg den ene pinnen på pluss og den andre rundt om kring på forskjellige punkter i bilen? der hvor det er høyest volt der bør jordingen være? men som sagt.. hva bør dette ligge på?

ang det du sa at anlegget skulle være igang... vil det si KUN på? eller med full guffe?

har byttet jordingspunktet til bilen... har battereriet under baksetet og orginalkabelen var myyyyye tynnere en strøm så jeg byttet denne ut til en 50mm RF kabel.. men fikk ikke festet de på bolten til sikkerhetsele festet... festet den i hullet på beltedingsen som går ned til samme bolt som sikkerhetsele festepunkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er du nok nødt til å borre opp skal du få den til å passe på boltene til beltene.

Mål om du har noe spenningsfall inn på forsterkeren din i forhold til på batteri. Gjør dette med anlegget i gang.

Går da ikke ann å måle seg fram til spenningsfall fra bateriet og til forsterkeren og til forsterkeren når anlegget står å slår for da vil det jo seff bli spenningsfall vist du ikke har volum på 0 da.

Men jeg ville heller ha OHM'et jordingskabelen, fra mettalet der jord kabelen står og til forsterkeren, for der skal det ikke vere noen resistans vist det er bra kontakt, men slår det ut på ohm målingen er det dårlig jordingspungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å Ohme jordingen. Som Odland skriver så skal den være så nær 0ohm som mulig. Så har det jo litt å si på kvaliteten på kabelen og da. Jeg bruker selv det originale jordingspunktet ba i bagasjerommet. Når jeg måler ohmen mellom den og forsterkeren, har jeg 0.1ohm. Kabelen jeg bruker er en 21mm2 Stinger PRO på sikkert 30cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...