Gå til innhold

Min E46 M3 [Solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 466
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns også det er fint at du bruker bilen Magnus. Vil man så kan man. Det er jo nesten bare tragisk å måtte sette bort den bilen som er morsomst på vinteren, så planen min er M-bil hele vinteren, selv om det nok på de verste dagene blir Land Rover pga. bakkeklaringen..

Slipper bilen din midt i gira på tørr vei med vinterdekkene? Er spent på hvordan min blir med vinterdekka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har dere forstått poenget mitt. :) Har ikke noe lyst til å kjøre enellerannen drittbil i et halvt år jeg. Og har heller ikke råd til en skikkelig vinterbil i tillegg til M3'en.

Inspirerende bilde dette over her. :) 10 blå, tørr snø og varm motor... :devil:

Slipper bilen din midt i gira på tørr vei med vinterdekkene? Er spent på hvordan min blir med vinterdekka..

Ja, iallefall første, andre og tredje. Hehe...

Må være mye mer forsiktig med gassen, håper det blir bedre med litt innkjøring. På vått la den seg ut på under 2000 rpm... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På glatta trenger du jo ikke en brøkdel av de hestene uansett, men gøy er det nok :wink:

Men diffbrems er viktig, og det har en M-bil.. ;)

Er det bare jeg som har tørre linser i halvmørket her eller har du et ekstra sett sommerdekk uten felg?

Magnus har satt vinterdekka på "banefelgene", så de løse dekkene er nok de som fikk bank på Våler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, iallefall første, andre og tredje. Hehe...

Må være mye mer forsiktig med gassen, håper det blir bedre med litt innkjøring. På vått la den seg ut på under 2000 rpm... :lol:

Slipper den skikkelig på første, andre og tredje på tørr vei? Midt i gira uten clutchbruk? Ikke bare at ASC-lampa blinker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det høres sprøtt ut. Min slipper ikke i 2. engang på 205-dekk, og jeg har bare 28hk/5Nm mindre.. og mer volum. Å blinke i ASC-lampa er noe helt annet. Med visse vinterdekk kan man få det i nesten alle gir.

Jeg satte på vinterdekka mine i går, og syns det sitter bra tross at de er 60mm smalere. Så langt merker jeg ikke noe forskjell på daglig kjøring på tørr vei i det hele tatt. Rett frem på tørr vei i 2. gir så slipper det ikke i det hele tatt. En sak er kryss og rundkjøringer fulle av diesel, men på vanlige strekk er det null sjanse. Riktig nok har alltid Continental vært desidert best på asfalt, men så stor forskjell er det vel ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...