BMWBenny Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Har problemer med risting i ratted ved 60 km/t+ den fungerer slik at rattet vugger litt fra side til side slik at det kjennes som en vibrasjon i hendene når jeg kjører. titta litt under bilen i går og uten noe særlig kunnskap syns jeg opphengskulene foran så bra ut. de var hvertfall hele så vidt jeg kunne se. Nye felger på alle 4 så alt er avbalansert. det ristet forsåvidt med vinterdekk også Men jeg lurte på om jeg kanskje hadde litt kast i skivene så jeg trillet begge forhjulene rundt, de subber jo ikke innat skiven hele tiden. det går som om det er litte bitte kast i de, men er det normalt? at de subber litt ujevnt? dekkene gikk fint rundt. Uansett syns jeg det er litt dårlig hvis det er kast i de allerede. skivene er ikke mye slitt. så hva tror dere?
Platti Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Har kast i skivene forran selv, og jeg merker at rattet rister når jeg bremser, men ikke ellers. Merker du det hele tiden når du kommer over 60km/t? Edit: det er nok ikke normalt nei
Fredrik Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Hvis man har kast i skivene skal man kunne merke dette hvis man kun trykker lett på bremsen. Hvis man kun merker vibrasjoner i rattet ved normal til hard bremsing kan problemet like gjerne være en dårlig foring i forstillingen.
tobben! Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Jeg har også noe av samme problemet, dvs. det rister i 60km/t og oppover i tillegg til at det rister når jeg bremser. Jeg har foreløpig konkludert med kast i en eller begge frontskivene, da foringene skal være i orden....skal se nærmere på det etter påska.
Dirty Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 jeg har samme problem når jeg trykker lett på bremsene rister det godt kan man si men bare i noen hastigheter trykker jeg hardt og bestemt er alt fint! men nå har jeg skjønt det slik at å f kast i skivene på en bmw skal vist ikke være noe problem
Fredrik Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Jeg har også noe av samme problemet, dvs. det rister i 60km/t og oppover i tillegg til at det rister når jeg bremser. Jeg har foreløpig konkludert med kast i en eller begge frontskivene, da foringene skal være i orden....skal se nærmere på det etter påska. Kast i skivene er normalt ikke fartavhengig... enten så slår bremseklossene rytmisk mot skivene hele tiden så lenge bilen kjører fremover eller så merker man kastet hvis man trykker lett på bremsen uansett hastighet (uten at bilen egentlig bremses). Umiddelbart høres ditt problem ut som et typisk problem med slakke foringer. Dette merker man best når forstillingen belastes... enten ved at hastigheten økes eller ved at bilen bremses.
tobben! Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Ok, takk for tips Fredrik, skal sjekke foringer en runde til!
BMWBenny Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Skrevet Mars 30, 2007 Det rister kun ekstra i ratte ved hard nebremsing i 120km/t+ Så da konkluderer jeg med litt slitene foringer. reiv å røska i begge forhjula i går uten at det virket slarkete. Hvem foringer kan være slitene? og hvor sitter de når jeg jekker opp bilen? Jeg vet at traversforingene i bakstillinegn min er dårlige, men det har vel ikke noe med detta å gjøre? har bare en provosorisk løsning der nå, er så jævlig dyre å bytte hvis jeg må på verksted
Hansh Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Har opplevd at dårlig hjullager kan minne om kast i skivene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå