Gå til innhold

Tidenes Gla`opplevelse med politiet!!

-Anders-
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, idag skjedde det beste, neesten værste, møtet med politiet. Jeg kjører ut fra der jeg bor, og ut på en vanlig forkjørsvei.. er 50 sone. Så ser jeg politiet kommer opp bak meg fra et annet sted. De legger seg godt oppi ræva på meg. Jeg ser dem selvsagt og holder jevn fart. Var litt stressa siden jeg var på vei for å møte noen som hadde venta en stund så var kanskje ikke helt oppmerksom, menmen.

Så etter vi har kjørt et lite stykke, så kommer det en fotgjengerovergang med trafikklys. Jepp, der kjører jeg selvsagt på rødt med polti i ræva.

Faen, faen, faen sier jeg høyt for meg selv! Det var den påsken, og 5lapper rett ut av vinduet. De stopper for fotgjengeren og lar meg kjøre, så jeg tenker, jaja!

Men når de får grønt smeller de på blålys og peiser etter meg. Faen, igjen!

De kommer bort og spør om ditten og datten og om jeg er kjenning av politiet, og de spør om hvorfro jeg tror jeg ble stoppet. Så sier jeg; jo, kjørte jo på rødt som dere sikkert så!

Etter mye rundsnakk hit og dit, hadde jeg tydeligvis fått så mye tillit at han valgte å kun gi meg en advarsel, men sa at neste gang det skjer, så blir det 5000 kjappe på deg!

Tror du jeg var letta el? så bare 1000 lappene fløy vekk..

Så nå er jeg veldig glad :D Finns tydeligvis noe godt i noen politifolk after all ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde noe lignende med meg for noen år siden... Var vel et par dager etter at jeg hadde fått lappen og jeg lå i 50 sonen. Kjørte rolig og pent.

Plutselig så ser jeg en politibil i speilet. Jeg fortsetter å kjøre rolig.. Men etter at de har fulgt etter meg i 5 minutter begynner jeg å bli litt nervøs og begynner å tenke på at jeg kanskje kan ha brutt en eller annen regel uten å ha merket det selv, samtidig kommer jeg på at jeg ikke har tatt på bilbelte.

Derfor prøver jeg å få på meg bilbelte uten at politibilen som kjører bak meg merker det.

Samtidig som jeg fikler med belte overser jeg et vikepliktskilt og en bil som kommer fra venstre må stoppe for meg.

Da kommer det blålys og sirener, og jeg sitter der og banner for meg selv mens jeg svinger inn til siden.

Når politibetjenten kommer opp til vinduet er han hyggelig, til tross for at jeg sitter uten belte og brøt vikeplikten for et halvt minutt siden.

Han spør hvor jeg har tenkt meg og hva slags planer jeg har for kvelden, sjekker førerkort og vognkort, tar promilletest, ber meg ha en hyggelig kveld og kjører videre.

Hadde vel egentlig forventet å få en heftig bot eller lignende.

Problemet var vel egentlig at jeg ikke var så sikker på meg selv med ferskt førerkort i lomma og at jeg fulgte mer med på politibilen i speilet i stedet for veien som jeg kjørte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda joda, jeg så det.

Jeg kjører der hver dag og vet veldig godt at det er et trafikklys der. Men var så stressa og drev med noe i bilen osv osv, så ned et par sekunder og vipps så var det rødt. Heldigvis hadde ingen begynt å gå over veien enda. Da hadde dem tatt fra meg lappen sa han etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en lignende opplevelse med politiet i Bergen.

Jeg hadde kjørt innom ei busslomme for å slippe av søstera mi (litt etter bystasjonen for de kjente).

Jeg fikk beskjed om at det var lettest å rygge ut av busslomma for å komme i det feltet jeg skulle. Og dum som jeg var, gjorde jeg det. :P

Kjørte et lite stykke og tok opp telefonen for å ringe. Da dukket det en kommandobil opp i speilet mitt.

Jeg var lynsnar å hive vekk telefonen, men blålysene ble satt på alikevel.

Jeg måtte svinge inn i ei busslomme nede på torget. Den var selvfølgelig full av folk som skulle ta bussen.

Og der sto jeg med kommandobilen bak meg med fulle blålys. :oops:

De kom bort og spurte om jeg hadde lappen (og jeg måtte si "HÆ?" fire ganger før jeg forsto at de ville se sertifikatet mitt.), og jeg gav den til dem. Så spurte de om det var min bil. "Det er min bil, men den står på mamma." Politimannen mumler noe i radioen sin og fortsetter...

Du vet kanskje hvorfor vi stopper deg? Jeg trodde det var pga mobilsamtalen min, og svarer nølende "neeeei".

Så sa han. "Du gjorde en merkelig manøver lenger borti her med litt rygging mot kjøreretningen og greier".

Jeg svarte "Ja, det skyltes dårlig navigering fra søsteren min sin side".

Han spurte om jeg tidligere hadde vært i kontakt med politiet i bergen, noe jeg ikke hadde.

Så spurte han om det var første gang jeg kjørte i Bergen, og det måtte jeg svare ja på.

Da ble han litt mer forståelsesfull og ønsket meg lykke til videre før han lot meg kjøre. :)

Jeg pustet lettet ut, satte bilen i gir og rullet rooooolig videre.

Mitt første møte med politiet endte heldigvis bra. Og endelig fikk jeg vise frem lappen min. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde nok en liten bråte med flaks! Men han var fornøyd med at jeg ikke hadde noe kriminelt på meg da, og at jeg var så hyggelig sa han. Mulig det hjalp 8)

Ehh hvorfor skulle du ha gjort noe kriminelt bare fordi du var ute å kjørte bil? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde nok en liten bråte med flaks! Men han var fornøyd med at jeg ikke hadde noe kriminelt på meg da, og at jeg var så hyggelig sa han. Mulig det hjalp 8)

Ehh hvorfor skulle du ha gjort noe kriminelt bare fordi du var ute å kjørte bil? :wink:

Kjører BMW .... .... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...