Gå til innhold

E46 programering

Rene87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en BMW e46 sedan 99` så lurer jeg på om det er mulig og programere om bilen til og blinke med blinklysene når jeg låser og åpner?

Håper på noen svar , og evt . Pris på dette :)

Det er det... OBC´en kan omprogrammeres, men det må du gjøre på et BMW-verksted. Det fine er at de fleste kombinasjoner/muligheter er tilgjengelige. BMW burde ikke ta mange kronene for denne jobben... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinklysene blinker på min, men bare når jeg låser.

Tror de programmerer bare nøkkelen...

Nei... de omprogrammerer OBC´en. Det er en enkel prosedyre, men man må dessverre en tur til BMW for å få det gjort. Systemet er basert på duplex oppkobling og derfor har man også temmelig mange forskjellige muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidd du slenge ut hvor mange 50 øringer og kronajser de tok for jobben!?

tenkte og gjøre det samme.. :)

Noe annet stæsj det hadde vært greit og gjort når man først er der og er framme med programmereren lissom..!?

Noe jeg har gjort på mine E39er er å programmere "securitylock" av dørene på bilen når du kjører avgårde, alle dørene låses automatisk når du kommer over 5 kmt. Fint hvis man er paranoid :)

Fra spøk til alvor, det kan være kjekt å ha! I tillegg låses kun førerdør og tanklokk opp ved første trykk på nøkkelen og de andre dørene ved trykk nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det på min bil og der funker det på begge nøkklene,den blinker både når jeg låser og når jeg låser opp.

Så det er nå OBC som blir omprogrammert som Fredrik sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... de omprogrammerer OBC´en. Det er en enkel prosedyre, men man må dessverre en tur til BMW for å få det gjort. Systemet er basert på duplex oppkobling og derfor har man også temmelig mange forskjellige muligheter.

Jeg bare lurer på de ikke programmerer slike enkle ting gjennom nøkkelen din likevel. Skal ikke kverulere, men dette står i BMW's tekniske lexikon.

Car/key memory.

Car memory allows you to program a range of individual settings and features in your car. For example, whether the dipped headlights should be switched on automatically when you start the engine, or whether the headlights are to remain on after you have locked the car ("Follow me home" function).

To do the latter, all you have to do is operate the light flasher to keep the headlights on for up to 40 seconds after you lock your BMW. With the key memory, the system automatically codes specific electronic functions on the driver's personal key: these settings are reactivated by remote control the next time you open the central locking. This returns the driver's seat to your favourite position (only available in conjunction with seat memory function).

Similarly, it can set the automatic air conditioning to the interior temperature and air distribution you selected last. Key memory is provided for two keys and can cover up to four drivers and their individual settings, each driver being "recognised" by his or her personal key.

See Electronic seat adjustment and Head-Up Display.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på de ikke programmerer slike enkle ting gjennom nøkkelen din likevel. Skal ikke kverulere, men dette står i BMW's tekniske lexikon.

Skråsikker er jeg ikke, men mon ikke "car & key memory" først kom med E60/61, E87 og E90/91. Jeg har det iallefall ikke på min 2003 modell E46... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snakk om to ulike funksjoner her. Jeg kjøpte nettopp BMW fra Tyskland og fikk via BMW forhandler programmert bilen til å ha kjørelys. Det er jo ikke brukt i Tyskland.

På den annen side er det riktig som du siterer at en del funksjoner er koblet til nøkkelen, stolinnstilling, sidespeil, radio/CD spiller, temperatur på vamerapparat,etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skråsikker er jeg ikke, men mon ikke "car & key memory" først kom med E60/61, E87 og E90/91. Jeg har det iallefall ikke på min 2003 modell E46... :?

Mulig jeg blander sammen, men disse funksjonene (lys,ac osv) i "car & key memory" var vel tilgjengelig på både E38, E39, E46 og E53 såfremt man hadde valgt til "memory"-funksjonen på sete,speil,ratt osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
gidd du slenge ut hvor mange 50 øringer og kronajser de tok for jobben!?

tenkte og gjøre det samme.. :)

Noe annet stæsj det hadde vært greit og gjort når man først er der og er framme med programmereren lissom..!?

Noe jeg har gjort på mine E39er er å programmere "securitylock" av dørene på bilen når du kjører avgårde, alle dørene låses automatisk når du kommer over 5 kmt. Fint hvis man er paranoid :)

Fra spøk til alvor, det kan være kjekt å ha! I tillegg låses kun førerdør og tanklokk opp ved første trykk på nøkkelen og de andre dørene ved trykk nummer to.

Er dette en mulighet på min E36 '98 mon tro? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...