Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg senkesett, og har hørt Bilstein er fine greier. Men blir det bra hvis jeg monterer Bilstein SPORT sammen med f. eks Eibach 30/20 fjærer? Har lest et sted at man bør kjøpe Bilstein SPRINT hvis bilen skal senkes?

Skrevet

Det er vel egentlig ikke behov for kortere dempere før du passerer 40mm senk. Så det beste for deg som skal senke 30mm er nok Sport.

Skrevet
Det er vel egentlig ikke behov for kortere dempere før du passerer 40mm senk. Så det beste for deg som skal senke 30mm er nok Sport.

Veldig uenig :evil:

Originale dempere er ikke laget for og jobbe sammen med stive senkefjøer selv om de bare senker 30mm.

Setter du på stivere fjøre så SKAL man bytte dempere til noen som er beregnet til å jobbe sammen med stive fjører.

Dårligere dempere og gode fjører er DÅRLIGERE enn gode dempere og dårlige fjører..

Bytt demper du.. Du skal ha Bilstein Sprint. De er beregnet for senkefjøre. Bilstein Sport er egentlig en bare en original demper.

Skrevet

Gå for sprint...

Jeg kjøpte sprint og 35 mm fjører en gang! det funket rett og slett dritbra!

Mener å huske at det ikke var så store prisforskjell på sprint og sport heller....

De sier at du trenger ikke senkedempere før du passerer 40 mm, men det gjør vel ikke noe om du faktisk har senkedempere likevel!

Skrevet

De sier at du trenger ikke senkedempere før du passerer 40 mm, men det gjør vel ikke noe om du faktisk har senkedempere likevel!

Hvis du har for lite senk med korte dempere så har vel ikke demperne nok å jobbe på oppover, og sjansen er stor for at demperne vil slå i bunn, altså motsatt bunn, det vil si når demperne er strekt helt ut. Da blir ikke kjøreegenskapene på bilen særlig god vil jeg tippe... :wink:

• 6 years later...
Skrevet

Bumper denne litt.

Har byttet de orginale utslitte demperne på en E28 med nye sport. Men bilen er jo fortsatt litt for høy. Kunne godt tenkt med ca 15/10 senking.

Prøver å finne exploded view av sport og sprint uten hel. Hva er egentlig forskjellen i kammeret?

Sprint er litt kortere, og stivere. Men er det kun stempellengde og hullene inni som er forskjell?

Tanken var å montere H&R fremme jeg har liggende. Og dreie et spor på bakdemperne for å senke skåla ca 1 cm bak.

Men da vil arbeidsområdet bli litt lavere på sport demperne. Så vil den tåle det?

Vil f.eks. gasstrykket bli så mye høyere at slitasjen økes? Andre ulemper?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...