Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • Svar 535
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Diffen er ikke noe grovere (188 typen) men drivknutene, hjullagre og navet ute i bærearmene er grovere. Det tåler i alle fall mye.

Sporvidden endret seg vel også mye? Slik at du må bruke felger med høyere innpress enn med M3 E30 understell.

Skrevet
Diffen er ikke noe grovere (188 typen) men drivknutene, hjullagre og navet ute i bærearmene er grovere. Det tåler i alle fall mye.

Sporvidden endret seg vel også mye? Slik at du må bruke felger med høyere innpress enn med M3 E30 understell.

Jepp alt det er her er kjent, men utvendig så er det stor forskjell mellom en e30 M3 diff og en Z3M diff, innvendig så er de muligens like.

Nå tenker jeg ikke på den åpenbare forskjellen med kjøleribbene under Z3M diffen.

Sporvidden endret seg noe ja men ikke så mye, kan ikke være mere enn 5 mm hver side.

Skrevet

Jepp alt det er her er kjent, men utvendig så er det stor forskjell mellom en e30 M3 diff og en Z3M diff, innvendig så er de muligens like.

Nå tenker jeg ikke på den åpenbare forskjellen med kjøleribbene under Z3M diffen.

Sporvidden endret seg noe ja men ikke så mye, kan ikke være mere enn 5 mm hver side.

Det var merkelig - har hørt det er snakk om 20-30mm per side...

Skrevet

Nå målte jeg ikke men hadde 10" bredde bak før og etter og de er nogen lunde på samme plassen litt lenger ut men ikke 20 - 30 mm nei.

Og det er Z3M bærebruer med forsterkninga den saken er klar.

Skrevet

Denne bilen har jeg eid en gang. Min første M3 dette her. Artig å se du lager et skikkelig prosjekt utav bilen, blir fett dette! :)

Skrevet
Denne bilen har jeg eid en gang. Min første M3 dette her. Artig å se du lager et skikkelig prosjekt utav bilen, blir fett dette! :)

Virker som alle dine gamle M3er blir prosjektbiler... :wink:

Skrevet

Virker som alle dine gamle M3er blir prosjektbiler... :wink:

He he, ser sånn ut ja, selv om jeg stod for den siste selv ;) Artig å se de igjen også, blir moro å se hva du klarer utav den røde M3en ;)

Skrevet

Nå begynner det nesten å bli for dumt å sette 6'er i E30M3... Er snart mangel på de bilene, og det som kommer til å vere avgjørende for pris er om det er S14 eller ikke... Jeg hadde ikke betalt noe ekstra for en bil med 6'er.

Skrevet
Jeg har ikke koblet speed pulsen enda men den skal på en svart og hvit leding bak speedometeret hvis jeg ikke husker helt feil. Har det oppskrevet uti bilen.

Blir bare grommere å grommere dette prosjektet ditt 8)

Kunne du sett hvordan du har koblett opp speedpulsen din ?

Skrevet
Nå begynner det nesten å bli for dumt å sette 6'er i E30M3... Er snart mangel på de bilene, og det som kommer til å vere avgjørende for pris er om det er S14 eller ikke... Jeg hadde ikke betalt noe ekstra for en bil med 6'er.

Problemet er att S14 motoren ikke er spenstig nok, den var ultra kul i 1986 - 1990 men nå må det mere pulver til, er til dels enig att stor 6`ern er litt tung til e30 så det kan hende jeg går for M5 V8 eller v10 istedet siden de motorene har nok pulver og er lettere enn S38 maskina jeg har nå.

Skal se litt hva jeg har oppskrevet om speedpulsen jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...