Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 535
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sport Evo har ikke disse mellom stykkene..

Hvorfor skulle BMW ødelegge kjøreegenskapene på Sport Evo med å senke traversen??

Senker du traversen så hever du bilen. Hever du bilen hever du også tyngde punktet. Høyt tyngdepunkt ødelegger kjøreegenskapene..

Man hever vel ikke bilen selv om man senker traversen.

Bilen hviler på hjulene, som løfter bilen i tårnene.

Totalt sett vil tyngdepunktet tilogmed bli lavere ved å senke traversen.

Skrevet

Hvorfor skulle BMW ødelegge kjøreegenskapene på Sport Evo med å senke traversen??

Senker du traversen så hever du bilen. Hever du bilen hever du også tyngde punktet. Høyt tyngdepunkt ødelegger kjøreegenskapene..

Jaha!!! Hvis du senker traversen vil karrosseriet automatisk komme lenger over bakken.. Det sier seg vel selv det!!?

Når du skal legge noe imellom vangen og traversen så må du løfte karrosseriet, eller må du ikke det? Man kan ikke senke traversen lenger ned i bakken! Det går ikke!

Er en grunn til at racerbiler aldri har takluke!. De vil ikke ha mye vekt høyt oppe. Tyngde punktet skal ned.

Skrevet

Jaha!!! Hvis du senker traversen vil karrosseriet automatisk komme lenger over bakken.. Det sier seg vel selv det!!?

Når du skal legge noe imellom vangen og traversen så må du løfte karrosseriet, eller må du ikke det? Man kan ikke senke traversen lenger ned i bakken! Det går ikke!Er en grunn til at racerbiler aldri har takluke!. De vil ikke ha mye vekt høyt oppe. Tyngde punktet skal ned.

Nå er jeg litt trøtt og ør etter å ha prøvd å forklare noe banalt enkelt til noen som ikke klarer å skjønne så du må unnskylde om jeg kjører en fullstendig skivebom nå. Men, fjærhøyden på bilen bestemmer høyden på chassiet. Siden bærearmene er hengt opp i foringer vil vel disse peke mer oppover hvis du senker traversen. Ergo flytter du ikke noe som helst tyngdepunkt oppover, du senker faktisk tyngdepunktet når motor og travers kommer lavere. chassiet vil være uforandret høyt. Er jeg helt på bærtur nå eller? For jeg kan ikke se hvorfor chassiet skulle løfte seg, men jeg ser muligheten til at traversen senkes lengre ned mot bakken.

Skrevet

Når du skal legge noe imellom vangen og traversen så må du løfte karrosseriet, eller må du ikke det? Man kan ikke senke traversen lenger ned i bakken! Det går ikke!Er en grunn til at racerbiler aldri har takluke!. De vil ikke ha mye vekt høyt oppe. Tyngde punktet skal ned.

Nå er jeg litt trøtt og ør etter å ha prøvd å forklare noe banalt enkelt til noen som ikke klarer å skjønne så du må unnskylde om jeg kjører en fullstendig skivebom nå. Men, fjærhøyden på bilen bestemmer høyden på chassiet. Siden bærearmene er hengt opp i foringer vil vel disse peke mer oppover hvis du senker traversen. Ergo flytter du ikke noe som helst tyngdepunkt oppover, du senker faktisk tyngdepunktet når motor og travers kommer lavere. chassiet vil være uforandret høyt. Er jeg helt på bærtur nå eller? For jeg kan ikke se hvorfor chassiet skulle løfte seg, men jeg ser muligheten til at traversen senkes lengre ned mot bakken.

akkurat samma mein jeg også at høyden på bilen blir ikke noe høyere.

Med å senk traversen så vell du får tyngde punkten lengre ned på bilen.

ved å senk traversen så vell du bare endre vinkelen på bærearmen og ville også få en annen camber. bilen henger på fjørenebeinen. og hjulene ville forsatt være på bakken og bilen ville være lik høy og traversen ville bli senken.

Hvorfor i alle værden ville bilen blir høyere?

Skrevet

bilen blir ikke høyere av dette nei! vinkelen på bærearm blir litt større men de skjer ikke noe me caster eller camber. dette har jeg akurat gjort på min egen bil så dette tør jeg å påstå att jeg vet 100%. Mange rare teorier her som ikke henger på grep. Skal man sette i m5 3,6/3,8 i e30 UTEN å gjøre noen endringer i karrossen må man enten senke taversen, sveise om bunnpanne eller lage ett hull i pansret. Men bygger man om torpedo veggen da kan man få motoren så langt bak att motoren for klaring for pansret. Selv lagde jeg meg foresten 20mm tykke stål shims mellom travers og karros. funker fint!

Skrevet

Godt at det ikke bare er jeg som stusser på dette :D Skulle tro at å senke traversen var en vinn vinn situasjon ja. Så fremst du bruker styringer burde det ikke forringe egenskapene til bilen i det hele tatt, snarere tvert om.

Skrevet

Når du skal legge noe imellom vangen og traversen så må du løfte karrosseriet, eller må du ikke det? Man kan ikke senke traversen lenger ned i bakken! Det går ikke!

Er en grunn til at racerbiler aldri har takluke!. De vil ikke ha mye vekt høyt oppe. Tyngde punktet skal ned.

Traversen er jo en løs del som er boltet til vangene, og hengslet til hjulene. Legg mellom 20mm brikker og du senker travers og motor 20mm nærmere bakken. Bilen står på samme sted, hverken høyere eller lavere.

Skrevet

Traversen sitter fast på vangene ja og det er mellom vangene og traversen du vil legge inn 1 til 1,5cm mellom stykke. Travers og bærearmer vil bli stående akkurat like langt over bakken som før siden det midterste festet på bærearmen sitter gast i traversn, men det bakre festet på bærearmen sitter fast i rammen på bilen så det festet vil komme noe høyere opp. Støtdemper tånet vil komme 1-1,5cm høyere..

Ta en tur under bilen så ser du det.. det sier seg selv...

Skrevet

Enig med deg i tanken hvis bærearmen hadde vært en rett linje. Bærearmen er jo formet som en albue, og det eneste som skjer når du senker traversen er at "albueleddet" senkes mot bakken, og bærearmens innfestning mot rammevange og fjærbein blir stående i ro. Bilen blir ikke høyere eller lavere.

Skrevet

Bilen blir stående i samme høyde i og med att støtdemper tårnene løfter seg like mye som traværsjen senkes 8)

Jeg blir foresten å skjære hull i panser nå i sommer, senking av motor og travers kommer på STAG 2 da skal motoren ut igjen og modifiserers med div trim, skifting til e28 m5 vann anlegg osv 8)

Skrevet
Enig med deg i tanken hvis bærearmen hadde vært en rett linje. Bærearmen er jo formet som en albue, og det eneste som skjer når du senker traversen er at "albueleddet" senkes mot bakken, og bærearmens innfestning mot rammevange og fjærbein blir stående i ro. Bilen blir ikke høyere eller lavere.

Men bærearmen henger fast i traversen så den har ikke noe å bety. Hjulene vil stå plassert helt likt. Du klarer ikke senke traversen lenger ned enn der den er idag. Når du legger inn et mellomstykke mellom travers og vange så senker du ikke traversen, du hever rammen på bilen.. Garantert..

Skrevet

Traversen kan helt fin senkes lavere enn der den er i dag, nettopp som følge av at bærearmene er buet. Traversen går ned sammen med bærearmens midtre feste, begge ytterfestene står fast i rammevange og fjærbein. Bærearmen vris altså i bakre foringen, bilen løftes ikke.

Skrevet
Traversen kan helt fin senkes lavere enn der den er i dag, nettopp som følge av at bærearmene er buet. Traversen går ned sammen med bærearmens midtre feste, begge ytterfestene står fast i rammevange og fjærbein. Bærearmen vris altså i bakre foringen, bilen løftes ikke.

Husk at ei fjør presser utover.. Når du øker avstanden ifra topplageret og nedre punkt på fjørbeinet vil demper og fjør bli lenger ikke korterer..

Rammen løftes, traversen senkes ikke. Når rammen løftes får du mere plass under panseret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...