Hardtop Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Ser ut til at trådstarter ikke ønsker at vi diskuterer i tråden hans, Øivind. Rart, ettersom dette er noe man faktisk kan lære litt av.... Vi får legge det bort her, men heller slåss om det på Rudskogen!
rotor von schnell Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Traversen kan helt fin senkes lavere enn der den er i dag, nettopp som følge av at bærearmene er buet. Traversen går ned sammen med bærearmens midtre feste, begge ytterfestene står fast i rammevange og fjærbein. Bærearmen vris altså i bakre foringen, bilen løftes ikke. Husk at ei fjør presser utover.. Når du øker avstanden ifra topplageret og nedre punkt på fjørbeinet vil demper og fjør bli lenger ikke korterer.. Rammen løftes, traversen senkes ikke. Når rammen løftes får du mere plass under panseret.. Har motoren ute av e30 min nå, hvor mye spenn for jeg vis jeg løsner traversen og putter inn en spacer på hver side i mellom travers og karosseriet til helga. Og beviser at bilen ikke blir noe høyrere. Bare traversen kommer lavere? Skjønner ikke hvordan du kommer fram til det du mener!
DarkTower Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Hehe! Artig å lese alt dette... For meg høres det slik ut. Du senker traversen. Fjæravstanden blir da tilsvarende lengre. Uten at bilen blir noe høyere... Høres logisk ut for meg det.....
Robin_Isak Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Traversen kan helt fin senkes lavere enn der den er i dag, nettopp som følge av at bærearmene er buet. Traversen går ned sammen med bærearmens midtre feste, begge ytterfestene står fast i rammevange og fjærbein. Bærearmen vris altså i bakre foringen, bilen løftes ikke. Husk at ei fjør presser utover.. Når du øker avstanden ifra topplageret og nedre punkt på fjørbeinet vil demper og fjør bli lenger ikke korterer.. Rammen løftes, traversen senkes ikke. Når rammen løftes får du mere plass under panseret.. Har motoren ute av e30 min nå, hvor mye spenn for jeg vis jeg løsner traversen og putter inn en spacer på hver side i mellom travers og karosseriet til helga. Og beviser at bilen ikke blir noe høyrere. Bare traversen kommer lavere? Skjønner ikke hvordan du kommer fram til det du mener! Med fare for at trådstarter klikker; Kan ikke du være en knupp å gjøre akkurat dette? Legg godt med shims mellom slik at det skal teoretisk bli en stor forskjell. Mål bilens høyde før og etter. Husk å gynge ned fjærene hvis du skal jekke den opp. Du kan få en gratis fottur i fjellet for innsatsen.
Ole@Automote Skrevet April 18, 2007 Forfatter Skrevet April 18, 2007 Traversen kan helt fin senkes lavere enn der den er i dag, nettopp som følge av at bærearmene er buet. Traversen går ned sammen med bærearmens midtre feste, begge ytterfestene står fast i rammevange og fjærbein. Bærearmen vris altså i bakre foringen, bilen løftes ikke. Husk at ei fjør presser utover.. Når du øker avstanden ifra topplageret og nedre punkt på fjørbeinet vil demper og fjør bli lenger ikke korterer.. Rammen løftes, traversen senkes ikke. Når rammen løftes får du mere plass under panseret.. Har motoren ute av e30 min nå, hvor mye spenn for jeg vis jeg løsner traversen og putter inn en spacer på hver side i mellom travers og karosseriet til helga. Og beviser at bilen ikke blir noe høyrere. Bare traversen kommer lavere? Skjønner ikke hvordan du kommer fram til det du mener! Kjempe plan Men for min del så er saken avklart bilen blir ikke høyere, jeg vedder en tur i grombilen min på ett eller annet biltreff på bane
rotor von schnell Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Skal gjøre det på lørdag, så legger jeg ut bilde av det. Skal huske å hoppe på bilen etter jeg har jekket den opp så fjærer og dempere setter seg igjen.
336mik Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Skal gjøre det på lørdag, så legger jeg ut bilde av det. Skal huske å hoppe på bilen etter jeg har jekket den opp så fjærer og dempere setter seg igjen. Rulle eller kjøre den litt går også greit. Min subbet nesten hjulbuene før,og det gjør den fortsatt etter at jeg spacet ned traversen 1cm.
Ole@Automote Skrevet April 18, 2007 Forfatter Skrevet April 18, 2007 Foreløpig koblingsskjema På min E30 M3 1987 mod så er pinne konfigurasjon på motoren som følger. 1 Lade lampe Blå 2 Olje lampe Blå/gul 4 kjøleveske temp føler Brun/lilla 5 Olje trykk Svart/brun 6 Styrestrøm tenning Grønn/gul 7 Samme som over uten sikring Grønn 10 Olje nivå statisk Lilla/grønn 11 Sørvis indikator Hvit/blå 13 Bensin pumpe Lilla/rød 14 Speedometer signal Hvit/svart 18 Spenning under start Svart/gul 20 Olje temp føler Brun/lilla På S38/b36 så mistenker jeg att dette er rekkefølgen 1 Oljenivå Statisk Blå/gul 2 Oljenivå Dynamisk Blå/hvit 5 Speed puls (må kobles hvis ikke mister man effekt) Svart/hvit 7 DWA tyverialarm 11 Kjølevann temp Brun/gul 13 bensinpumpe Grønn/lilla 16 Speedo diagnose Hvit/gul 17 Samme som over Hvit/lilla 20 Turtall signal Svart 21 Tenning Grønn 22 Tenning diagnose stikk Grønn/hvit 23 Olje temp Brun/grønn 25 Ladelampe dynamo Blå Det her fant jeg på en tysk side og er fritt oversatt fra Tysk noe jeg ikke kan og det er en del ting der jeg stusser på!! Noen som har noen ideer!
Thunegutt Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Ser du nevner speed puls på pinne nr 5 på S38 motoren. Men hvor kopler en denne ledningen da?? Er jo ikke denne ledningen på E30!!! Finner heller ikke denne speed puls brun/blå i mitt originale BMW koplingskjema over S38 motoren...
Ole@Automote Skrevet April 19, 2007 Forfatter Skrevet April 19, 2007 Ser du nevner speed puls på pinne nr 5 på S38 motoren. Men hvor kopler en denne ledningen da?? Er jo ikke denne ledningen på E30!!! Finner heller ikke denne speed puls brun/blå i mitt originale BMW koplingskjema over S38 motoren... Ups jeg har skrevet feil speed pulsen er Svart/hvit Er det mulighet for att jeg kan få en kopi av de skjemaet du har? for å doblet sjekke det jeg har funnet så langt? Det er fortalt til meg att du finner en svart ledning bak speedometeret på e30 som kan brukes som speed puls Hvis mann bare hadde vist spenninga på den speedpulsen så kunne jeg ha lurt motoren litt
Thunegutt Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Da er jeg med Send meg en pm så kan jeg sende skjema til deg...
Ole@Automote Skrevet April 19, 2007 Forfatter Skrevet April 19, 2007 Fant koblingskjema for S38 i e34 men dæven da!!! Hva om de kunne ha bare lagt fram pinne konfigurasjonen!! http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/
Thunegutt Skrevet April 21, 2007 Skrevet April 21, 2007 Ser du nevner speed puls på pinne nr 5 på S38 motoren. Men hvor kopler en denne ledningen da?? Er jo ikke denne ledningen på E30!!! Finner heller ikke denne speed puls brun/blå i mitt originale BMW koplingskjema over S38 motoren... Ups jeg har skrevet feil speed pulsen er Svart/hvit Er det mulighet for att jeg kan få en kopi av de skjemaet du har? for å doblet sjekke det jeg har funnet så langt? Det er fortalt til meg att du finner en svart ledning bak speedometeret på e30 som kan brukes som speed puls Hvis mann bare hadde vist spenninga på den speedpulsen så kunne jeg ha lurt motoren litt Den svarte ledningen bak kombi-instrumenet er til turtelleren. Den finner du også under hanskerommet på et 3 polet stikkk. Det er her motronic`n til s14 motoren henter turtall-signalet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå