Dr_S Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Fugleskitt og spesielt den fra måkene, er så sterk at den faktisk ødelegger båtkalesjer! Får du dette på lakken din, kjør rett til nærmeste vaskehall! Den etser seg gjennom polishen og klarlakk tilslutt om det ikke fjernes.
grohl Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Han jeg kjøpte min cosmosschwartze e39 av hadde tydeligvis ikke vært så kjapt ute å vasket vekk en skikkelig måkebajs, så MIDT på panseret har jeg et meget solid sprutbæsjmerke som har runnet i en fin stripe fremover mot bmw-emblemet... Sommerpolering står for døren, men det vil vel etter all sannsynlighet være en fordel å prøve å rubbe? Resten av bilen trenger ikke det, men det nytter vel kanskje ikke å bare polere når håpet er å få "fikset" den flatterende signaturen etter en uggen måke med tacomage..
JTS77 Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Henter opp denne tråden igjen da den er høyst aktuell enda.. Vaska bilen i går på stasjon og fugledrit på bilen i dag samt ett støv lag etter veien forbi huset her. Tingen er det at det er ikke no skygge på plassen der bilen står. (Tenkte å spyle ned hele bilen) Spørsmålet er: hva skjer hvis eg vasker bilen i stekende sol?? Lakken ødelagt? hva er verst? vaske i stekende sol eller fugledrit som ligger å koser seg?
Mexos Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Har fått mye drit på bilen i vår/sommer, men har ikke sett merker etter jeg har spylt det bort og vasket bilen. Virker som lakken tåler det bedre når den er vokset.
JTS77 Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Mener du at det går fint å vaske bilen i stekende sol? Må gjøre noe...... ikke no voks på bilen som eg vet om. Så sant det ikkje er i vaskeprogrammet på statoil... men trur uansett ikkje den er den dyreste voksen.
Mexos Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Mener du at det går fint å vaske bilen i stekende sol? Må gjøre noe...... ikke no voks på bilen som eg vet om. Så sant det ikkje er i vaskeprogrammet på statoil... men trur uansett ikkje den er den dyreste voksen. En bil skal vel aldri vaskes i solen. Såpe som tørker på lakken skaper skjolder. Tror ikke voksen på Statoil kan sammenlignes med typen man selv gnir inn i lakken. Men har aldri prøvd den selv så kan ikke uttale meg om den.
Mr E30 Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Voks på statoil holder til neste vask.hvis du Shiner bilen 2 ganger i året(vår/høst) med polering å hard voks skal det holde bra. Bruk heller høytrykkspyler å svamp en maskin.Mexos har tydligvis voksa bilen sin skikkeligt å da slepper dritten fortere taket.
JTS77 Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Tok vekk skiten med en svamp og litt vann. Så får eg håpe det var det rette valget. kan ikkje reise å vaske bilen hver dag heller.. vasker som regel med bøtte og vann men det har vært så tørt i det siste nå at det minker fort på vannet i brønnen.. Kan ikkje prioritere bilvask då.
Mr E30 Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 jaja går sikkert fint vettu..ta dritten så fort som muligt. Har hørt om folk som faktisk har fått bobler i lakken av fugledritt.
lloydsb Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 spytt er fint som faen! så pleier jeg å gå over med shampo med wax etter på og spyle av.. aldri hatt noe problem med og få av eller at man kan se hvor dritten var
Mexos Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Hva med å kun bruke vann da??? Vann går fint ja Du kan vaske med såpe også, men er viktig at du skyller bort såpa før den tørker. Er såpa som skaper skjolder dersom den får tørke. Skjønner godt at du prioriterer drikkevann fremfor vaskevann
todleif Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Er bilen bra behandla på førehand, (lakkforsegling og eller voks) glir fugledritten lett av med bruk av vatn. (slange med munnstykke) Har du ikkje det i nærheiten, har eg også høyrt at spytt er bra. Men eg har Quick Detailer og ein mikrofiberklut i bilen, so eg trenger ikkje å spytta!
Deep Dish Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Hva med å kun bruke vann da??? Hehe, vil tro de aller fleste biler tåler vann ja. Hvis ikke så hadde vel Bergen vært bilfri 364 dager i året.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå