Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på service idag (Jæger) og fikk beskjed om at panser på bilen har rust-indikasjoner. Jeg har prøvd å finne dette selv etterpå men kan ikke se noe...

Ifølge verksted var dette en feil fra fabrikk på denne modellen og vil bli utbedret uten kostnader for meg. God service at de påpeker dette uten at jeg selv har bedt om det :wink:

Noen som vet hvor dette er på panseret ?

Skifter de panser eller behandler de og lakker på nytt ?

Skrevet

Hadde rust på mitt panse også. Da bestilte dei nytt, og fekk det lakka. Så var bilen innom ein dag og dei byta det. Var dei som oppdaga det på min også, eg har ikkje sett noe rust, så det er bra service.

Skrevet
Var på service idag (Jæger) og fikk beskjed om at panser på bilen har rust-indikasjoner. Jeg har prøvd å finne dette selv etterpå men kan ikke se noe...

Ifølge verksted var dette en feil fra fabrikk på denne modellen og vil bli utbedret uten kostnader for meg. God service at de påpeker dette uten at jeg selv har bedt om det :wink:

Noen som vet hvor dette er på panseret ?

Skifter de panser eller behandler de og lakker på nytt ?

Jeg har vært igjennom den samme "runden" hos Tronrud. Fikk helt nytt panser pga rust som ble funnet der. Rusten ble konstatert under nyrene, i falsen neders på panserer som ligger ned mot støtfangeren. Dette er et typisk sted. Men, vil si meg enig med deg, at servicen BMW har vist ifbm rustproblemene har vært eksemplarisk. :-D

Skrevet

Tror mange verksteder "finner" rust på panser hvor det ikke finnes rust, da de vet dette er en gjenganger på bla E46 og at BMW dekker kostnadene på garantien... Å skifte panser, lakkering + motering koster.! M.a.o. letttjente penger for verkstedene....!

Skrevet
Tror mange verksteder "finner" rust på panser hvor det ikke finnes rust, da de vet dette er en gjenganger på bla E46 og at BMW dekker kostnadene på garantien... Å skifte panser, lakkering + motering koster.! M.a.o. letttjente penger for verkstedene....!

Tror ikke det er så enkelt som du vil ha det til. Jobber selv på bilsjappe. Når vi sjekker alle de nye bilene som kommer(ser etter skader eller lakkfeil). Må allt godkjennes av nissan eller honda(er de to merkene vi forhandler.) Da må allt taes bilde av og sendes inn og godkjennes.

Skrevet

Tror ikke det er så enkelt som du vil ha det til. Jobber selv på bilsjappe. Når vi sjekker alle de nye bilene som kommer(ser etter skader eller lakkfeil). Må allt godkjennes av nissan eller honda(er de to merkene vi forhandler.) Da må allt taes bilde av og sendes inn og godkjennes.

Det tror ikke jeg heller, men jeg tror imidlertid at BMW har vært temmelig generøse/imøtekommende når det gjelder E46 og rust. Min "danske" E46 318d Touring som er produsert i november 2002 har forøvrig ikke problemer med rust.

Skrevet
Hadde rust på mitt panse også. Da bestilte dei nytt, og fekk det lakka. Så var bilen innom ein dag og dei byta det. Var dei som oppdaga det på min også, eg har ikkje sett noe rust, så det er bra service.

Hvordan er det mht lakk og fargeforskjell om de skifter panser eller lakker på nytt da?

Er litt skeptisk til om det blir helt likt på "steel blue" lakk......

Skrevet

Det tror ikke jeg heller, men jeg tror imidlertid at BMW har vært temmelig generøse/imøtekommende når det gjelder E46 og rust. Min "danske" E46 318d Touring som er produsert i november 2002 har forøvrig ikke problemer med rust.

Jeg tror heller ikke at det er så lett som det sies. Hovedimportøren må godkjenne reklamasjonen fra kunde for å få det kostnadsfritt.

Skrevet

Sjekk over lyktene. Der er det noe stoff som er blitt porøst og under der er rusten. Slik var det på min ihvertfall + at jeg hadde i 2 dører og bakluke. Få de til å sjekke det også hvis de ikke har gjort det. Bilen min var svart og ble seende ut som ny etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...