TommyL Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Har funnet en versjon som ser ut til å la seg laste ned nå på bmwsw3.uw.hu (hvornåenndeter) Er firmware avhengig av region så om man laster ned en US-versjon vil det gi krøll med en Europa-versjon? Nei, det er ingen problem. Du kan bruke den på X5world til Euro navi også. Angående firmware versjonen din....du har allerede perspektiv view? Da har du minst v26. Små forandringer fra den og oppover til 29.1. Hvis ikke...ja da får du som sagt perspektiv som den største forskjellen.
larserso Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Har funnet ut at jeg har v22, så jeg håper på noen forskjeller ja:) Skal prøve i helga og se hva som skjer.
TommyL Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Da får du perspektiv view etter oppgradering....husk at du må inn i den skjulte menyen og aktivere det (først "set" og så hold "menu" knappen inne i ca 10 sek. I bunn av den skjulte menyen ligger valget om perspektiv).
///Magnus Skrevet April 19, 2007 Forfatter Skrevet April 19, 2007 Flott å få frem alt av "tips & tricks" her. Sånn som sistnevnte her. Kom gjerne med mer om det er noe. Hva er perspektiv view?
TommyL Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Istedfor flat visning, får du det i "3D-view"...slik som f.eks. TomTom. Vær obs på at dette er kun mulig på DVD basert navi, altså MKIV. Da begynner firmware nummer med 4...f.eks. 4-1/20 slik som larserso hadde... Eller se på navi spilleren...skal være merket med "DVD".
///Magnus Skrevet April 19, 2007 Forfatter Skrevet April 19, 2007 Oj, det har ikke jeg på min iallefall. Men hvorfor skal det være sånn at man må inn i "hemmelig" meny for å få aktivert slik? Minner om et gammelt Nintendo-spill jo... En annen ting; Er dette noe man kan få gjort hos et BMW-service sted også? Koster det evt noe? Har jo en avtale med "kjennern" her, men lurer bare. Burde jo være en del av servicen at dette blir oppdatert...
TommyL Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Ja, det er klart at de kan gjøre det på BMW....men ser ikke vitsen å betale mange hundre kroner der når det tar deg 5 minutter å gjøre selv. Bare stapp inn skiva og følg instruksjonene, superenkelt. Kan jo hende de gjør det gratis i forbindelse med en service...men da må du nok spørre etter det.
TommyL Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Et annet tips... Vær litt tålmodig under oppgradering. Ikke fortvil om du får sort skjerm i noen minutter, bare la den stå. Og hva du enn gjør, ikke slå av tenninga før den er helt ferdig
larserso Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 Mange takk for gode tips! Hemmelige menyer tror jeg ikke at jeg har funnet selv TommyL, så setter stor pris på hjelpen:)
larserso Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Oppdateringen gikk smertefritt på få sekunder. Ble noe annet grafisk oppsett. Kun fruen som har kjørt bilen siden, men hun sier den har endra en del på dirigeringa. Jeg ser ikke så mye til POI på den, men jeg må lete litt mer. Var det slik at det måtte jeg legge inn selv? Synd det ikke er lydvarslig ja, da skulle jeg satt i gang med DIY-operasjonen beskrevet her;)
Jaro Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 sitat: Må man ikke ha professional versjonen for å få kart? Såvidt jeg vet er det behøves kart til alle BMW navigasjon-varianter. Noen som vet om det er kommet ut et nyere Scandinaviakart enn 2007-1 ?? Jarle
kvasin Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 hei du! Det jeg mente var om business navigasjonen grafisk kan vise kart utover pilvisningen?
larserso Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 sitat: Må man ikke ha professional versjonen for å få kart?Såvidt jeg vet er det behøves kart til alle BMW navigasjon-varianter. Noen som vet om det er kommet ut et nyere Scandinaviakart enn 2007-1 ?? Jarle Siste Navteq-versjon er 2007-2. Vet ikke hvor mye man vil merke ved å bytte til denne fra 2007-1. Se www.navteq.com eller www.teleatlas.com På E46 så mener jeg man må ha Professional for å få grafisk kartvisning. Vet ikke hvordan dette er på E60.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå