Gå til innhold

kjøling på e36


boost
 Share

Anbefalte innlegg

etter alle kunstners regler har eg prøvd at bilen ikkje skal gå seg varm ved å stå på tomgang .

den står avogtil etter normal bruk 5-15min før nåla beveger seg opp fra 90graders merke. å opp til 100.

har bytta radiator, radiatorslanger,termostathus/termostat,vannpumpa. you name it:) alt.

er ny topp og toppakkning på den nå etter den andre sprakk.

kjenner ingen kjøleveske i coupe`n ,lekker ikkje.

å gud ko mangen ganga eg har lufta den. å verksted hehe merker når eg gjer litt gass so den kjem på ca 1200 rpm. å varmen på max so kjem det varmt. med eingang eg tar vekk foten å den detter ned på normal rpm so under lunken/kald luft.

å nå i sommer har eg ikkje tenkt å bli sittande i kø å den plusslig koker.

so eg har tenkt å handle meg ei stor vifte som eg ska sette føre radiatoren sånn som mangen racing biler har.

håper dette kan hjelpe på problemt mitt.

viss ikkje so blir det ikkje Bmw igjen :)

pleas kom med forslag . er foresten ein 325 m50 94mod. gått kun 150tusen.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hadde store problemer med der etter radiator skifte. Etter mye om og men, måtte jeg helle vann inn manuelt i slangen som går inn øverst på radiatoren (ved siden av påfyllingslokket til ekspansjonstanken)

Dette gjorde slik at vannpumpen begynte å ta/sirkulere vann, såkalt læsking....eller noe sånt på fagspråket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gradene er eg ikkje sikker på men.

den ligger over midt streken på temp. bare nett over.

kjøpte den på os bildeler.

ja men vannpumpa den går nok.

kan det væra den sirkulasjonspumpa inn til varmeaparatet som sitter i motorrommet .. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne sjekket sirkulasjonsventilen men tviler på det er grunnen. Har du prøvd å lufte den med ordentlig luftesett ? kan ofte ikke være så lett å få luftet den ordentlig uten.

Prøv å plukk ut termostaten (selvom den er ny) og la den gå uten og se om den blir varm ?

Stopper den rett over 90 grader eller fortsetter den helt opp til rødt/koketemp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du åpner lufteskruen på radiatoren helt opp. Så fyller du vann på radiatoren til det slutter å komme luft ut av lufteskruen. Fyll så radiatoren helt full slik at vannet kommer ut av påfyllingshullet. Skru på lokket og kjør en god tur så bilen blir god og varm.. Det er måten å lufte den på vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt akkurat samme problemet på min gamle 320 e36..

det heile løyste seg når et verksted tok jobben, de tok å satte bilen i ein bratt oppoverbakke der de tok heile lufteprosessen.. dei hadde opplevd at rekkesekserene til bmw er vansklige å få luftet ut skikkelig pga av at det sitter fortsatt luft i systemet heilt bak. Etter dette så hadde eg aldri meir problem med kjøling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har hatt den innom to verksteder å der driver di mye med bmw.

å eg har vore i skien til ein kar som jobber på bmw.

so eg meina sjøl at dei bør ha fått ut lufta igjen..

har ikkje prøvd noen annar lufte metode enn å parkere i oppoverbakke.

noen verktøy som ein kan få kjøpt da kansje?

ska få sjekka opp i detta..

den står lenge på ca100grader.

men eg tørr ikkje sleppe den heilt opp på rødemerke .. da tar eg meg ein runde fort:) for å få den nedigjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau den sviver den:) å viskose koblingen er iorden. kan holde igjen vifta på tomgang

Kan du holde den igjen med fingeren er det jo noe galt, da kobler den jo ikke inn vifta og du får dårlig luftsirkulasjon.

Er ikke viskosekoblinga bytta før tørr jeg nesten tippe på at den må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...