Gå til innhold

Sikkerhetsseler i e60

Smaavik
 Share

Anbefalte innlegg

svar nå bare på spørsmålet!

For min del kan jeg se hvorfor han kanskje ikke vil kjøre med belte. De gangene jeg kjører drosje deltid, ønsker jeg IKKE kjøre med belte. Dette er IKKE påbudt for drosje sjåfører!

(Grunnet faren for kveling bakfra)

Finnes det noen statistikker på dette? Altså at det er flere som blir "angrepet" bakfra enn de som blir hardere skadet i kollisjoner grunnet mangel på bilbelte?

Bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er ikke mulig å koble den ut via iDrive. Har selv sjekket om det har vært mlighet for det - ikke fordi den er plagsom, men av ren nysjerrighet.

2. Et BMW verksted kan få setebelte-varselen fjernet, men det vil de ikke på grunn av sikkerheten. Hvis jeg ikke husker helt feil teller varselen også på antall stjerner i Euro NCAP testene.

3. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ønsker å fjerne den.. ;) Jeg har gangavstand til butikken og hvis jeg virkelig har behov for å kjøre dit tar jeg like gjerne på meg bilbeltet. Det føles unaturlig å ikke ta det på, samt at på kortere strekker (200m?) overlever jeg pling-pling-pling.. Heldighvis er ikke varselen så intens som mange andre bilmerker har, f.eks når man bare åpner døren.. *hylhylhylhylhyl* med en eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan jeg se hvorfor han kanskje ikke vil kjøre med belte. De gangene jeg kjører drosje deltid, ønsker jeg IKKE kjøre med belte. Dette er IKKE påbudt for drosje sjåfører!

(Grunnet faren for kveling bakfra)

Du vurderer med andre ord risikoen for kvelning bakfra til å være større enn det å havne i en ulykke. Nå har jeg ikke noe statistikk på området, så jeg skal ikke uttale meg om hva som er mest sannsynlig. Men hvis han passasjeren din ønsker å demobilisere deg for de hundrelappene du har i pengeveska så klarer han det uansett om du bruker bilbelte eller ikke.

Beklager off-topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det trådstarter faktisk spurte om:

Hvis du vil ha bort lyden, må du dra på et BMW verksted å få dem til å programmere bort lyden. Setebeltelyset kan de imidlertid ikke programmere bort.

Tore Høgvold (hoegtor) har undersøkt dette med BMW og ønsket å fjerne varslingen. Det vil de ikke og årsaken kan du lese under eller 2 innlegg over..

2. Et BMW verksted kan få setebelte-varselen fjernet, men det vil de ikke på grunn av sikkerheten. Hvis jeg ikke husker helt feil teller varselen også på antall stjerner i Euro NCAP testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nye BMW-er har en vektsensor, serru. Hjelper lite da gitt ;) Med mindre du lar guttungen på 3år å kjøre bilen.. ;)

ja, å problemet er? hvis du setter en sånn "krok" i beltet festet så tror jo bilen at alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SETT PÅ DEG BELTE DA FOR F***!!

Problem løst!!

Enkleste sak i verden og den beste forsikring mot skader og DØD i trafikken!

I tillegg er det ULOVLIG å kjøre uten belte..

Å kjøre uten bilbelte er rett og slett barnslig oppførsel...

puh...

Kan være at folk vil slippe "dong'en" hvis de kjører med 4-punkt sele på bane (eller til vanlig slik oss gale gjør).

Eller hvis man setter inn et annet sete som krever en annen innfesting til belte pga handicap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at folk vil slippe "dong'en" hvis de kjører med 4-punkt sele på bane (eller til vanlig slik oss gale gjør).

Eller hvis man setter inn et annet sete som krever en annen innfesting til belte pga handicap.

Det er vel i -slike- tilfeller at BMW kan gjøre et unntak og tillate å deaktivere den for deg.

Men problemer som "til butikken" går nok ikke.

Stor forskjell på et handikapsete og ikke gidde å ta på seg belte til butikken 5min unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener, det er litt vanskelig å kjøre en bil uten å sitte i førersetet.

Nei, det går fint. Har selv kjørt bil fra passasjersetet, fra panseret og fra utsiden av bilen. Det lar seg gjøre, men det er litt verre å gire enn normalt...

Men det ligger en sensormatte i passasjersetet. Hensikten er å slippe aktivering av airbagene på passasjersiden hvis det ikke trengs. Den blir ofte ødelagt hvis man setter kneet i setet når man lener seg inn i bilen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

Når det gjelder drosje kjøring har jeg bare fått vite det at det er valgfritt når det gjelder bilbelte.

Man kjører da noe mer forsiktig når man kjører andre uskyldig, men det finnes jo andre idioter i det andre feltet så man kan aldri vere for sikker på at noe kan skje!

Jeg har sett på det som en vurderingssak, og ser det ofte av på kundene (om personen er full).

Noen statisikker har jeg ikke tilgjengelig akkuratt nå desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det trådstarter faktisk spurte om:

Hvis du vil ha bort lyden, må du dra på et BMW verksted å få dem til å programmere bort lyden. Setebeltelyset kan de imidlertid ikke programmere bort.

Tore Høgvold (hoegtor) har undersøkt dette med BMW og ønsket å fjerne varslingen. Det vil de ikke og årsaken kan du lese under eller 2 innlegg over..

Da er dette en praksis som varierer fra verksted til verksted, da mine foreldre har fått denne lyden fjernet på sin E60.

Forøvrig svarte jeg på nettopp det trådstarter lurte på - altså om og evt. hvordan lyden kunne fjernes - ikke på de enkelte BMW-verksteder holdning til å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...