HelgeS Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Eg sliter med risting i rattet ved lett bremsing og det forsvinner ved hard/brå bremsing.. Bremsene foran er nye for et godt år siden, og bakbremsene er nye i februar i år.. Kan det være foringer eller noe? Forslag?? Det er en 97' e39 520 det er snakk om
Andreas1 Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Tipper du for eksempel har fått kast i skivene dine (selv om de er ganske nye).
efjeldse Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 og skivene ble også skiftet? kan vel uansett være det, men du kan jo prøve å få avbalansert hjulene først.. det er billigst
HelgeS Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 efjeldse Skrevet: Ons Apr 25, 2007 21:48 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- og skivene ble også skiftet? kan vel uansett være det, men du kan jo prøve å få avbalansert hjulene først.. det er billigst mener ganske sikkert at skivene ble skiftet.. er 100% sikker på at de bak ble skiftet. Skal sjekke dette Ristingen er der fortsatt med vinterhjul så da funker det vel lite med avbalansering..
Andreas1 Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Kan for eksempel bli kast i skivene hvis de blir bråavkjølt etter å ha vært varme. Lite du kan noe for da det oppstår ved tilfeldigheter og uflaks. Det er med andre ord ikke så lett å unngå dette utover det å eksempelvis styre unna store vanndammer etter lange og/eller harde oppbremsinger.
aloebiz.net Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Jeg sliter med det samme... er det ingen annen utvei enn å bytte skivene?
verticalescape Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Har vært borti dette før, og det er nesten helt sikkert skeive skiver Må nok bytte de ja
Boss Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Kan for eksempel bli kast i skivene hvis de blir bråavkjølt etter å ha vært varme. Lite du kan noe for da det oppstår ved tilfeldigheter og uflaks. Det er med andre ord ikke så lett å unngå dette utover det å eksempelvis styre unna store vanndammer etter lange og/eller harde oppbremsinger. Henger meg på her, har hvert borti det samme.
540is Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Det vil alltid være litt kast i bremseskiver. Er det en mikroskopisk slakke i ett opphengsledd, vil dette forsterkest. Siden det er snakk om en 97 modell,så har den vel gått 200 000 snart? Har det ikke vært skifting av de 4 opphengsarmene enda, så gjør det. Skift selv om du ikke kjenner slakke,da slakken er svært vanskelig å kjenne.
Toro Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Velkjent fenomen på E39 det der. Leste for en ukes tid om noen på BMWCCN som mente det hjalp med noen gråve nedbremsinger fra 100kmt til ca 30kmt. Ett par sånne nedbremsinger gjorde visst at de skeive skivene ble som nye igjen..
Annesh Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 er ikke sikkert det er skivene. det kan være casterstag eller lenkearmen.. sliter litt med dette selv... spørs helt om ristingen er intens og om det kun oppstår ved nedbremsing ved høy hastighet. kan også være en bærebru. ville fått sjekket dette, blir jo bare værre og værre. guud løkk :
Hansh Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Høres mest ut som kast i skivene, men er jo flere muligheter ja..
Dunderdon Skrevet Mai 4, 2007 Skrevet Mai 4, 2007 Ville nok gjettet på slakk i bærearmene dine framme jeg også, har hatt samme problemer på min e39 som har rullet like over 200.000. Begynte med å bytte ett stag hver gang den var inne til service men dette ble svært dyrt da man også må justere hjulstilling etterpå - så nå har jeg kjøpt inn nye armer, stag og foringer framme og bak (totalt 14 stk) som ligger i garasjen og venter på montering......
Jan e34 Skrevet Mai 4, 2007 Skrevet Mai 4, 2007 hvordan får en kast i skivene? I løpet av vinteren blir bremsene utsatt for salt, og da ruster calipperne. Dette gjør at bremseklossene "gror fast" i calipperen, slik at de ikke beveger seg slik de skal. Dessuten kan stempelet i calipperen ruste, slik at det går veldig tregt. Disse to tingene gjør at bremsene vil ligge på, og det medfører at bremseskiven blir veldig varm over lengre tid. Da blir det kast i skiven. Noen harde oppbremsinger kan løsne litt av tregheten, slik at du i hvert fall blir kvitt problemet midlertidig og vil få jevnere bremser. Men du blir ikke umiddelbart kvitt kast i skivene. Hvis du har service på calipperne og får bukt med tregheten, vil du etter hvert bli kvitt kast i skivene. Dvs. de blir slitt rette igjen. Dette har jeg selv erfart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå