ChrZZ Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Joda, vet jo at man ikke MÅ nødvendigvis kjøre hele tiden, men hva skal man kjøre hvis man har kjørt fra seg etter 1 time? Misforstå meg rett med at jeg spør ikke å bli aktivisert til å gjøre noe, men tenker mer på det med hva vi får "lov" til inne på området. Tenker da på prating, etc etc. Parkere bilen evt utenfor området da, og gå inn på området for prating resten? slike ting. Hjelm for 100 kroner året ja. For meg, så vil den nok den hjelmen sikkert koste en goood del mer per bruksgang, t.o.m. If you catch my drift. PS: Håper jeg ikke virker så altfor kjip med alle disse spørsmålene, og ikke tør/vil bruke bilen min så mye på bane som mange andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Fant hjelm på http://www.gundersenmotorsport.com/ Disse har hjelmer til 521kr inkl moms. Det kan vel ikke kalles annet enn billig. Kan sikkert selge den til 1 moped dude for 400kr etterpå hvis du ikke vil ha den mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Joda, vet jo at man ikke MÅ nødvendigvis kjøre hele tiden, men hva skal man kjøre hvis man har kjørt fra seg etter 1 time? Misforstå meg rett med at jeg spør ikke å bli aktivisert til å gjøre noe, men tenker mer på det med hva vi får "lov" til inne på området. Tenker da på prating, etc etc. Det er ingen som orker å kjøre i 8 timer i strekk, hverken personer eller biler, så selvsagt må man fordrive tiden innimellom kjøringen med dekksparking, pølsespising etc. Du kjenner sikkert noen som kan låne deg en hjelm for dagen..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 27, 2007 Forfatter Share Skrevet April 27, 2007 Var en smule stiv pris synes jeg, når bmwccn har todagers treff betaler man 600 for begge dagene... Men men. Hvis man melder seg som flaggvakt i 2 timer, får man noe rabatt på kjøringen da? Siden dere skal dele opp i heat osv, hvem skal foreta den oppdelingen? Vil jo bli mindre kjøring for de som har kjørt mye på bane før totalt sett. På årets treff i regi av Bmwccn vil prisen for begge dagene være 800.-dette p.g.a økt baneleie. Forøvrig ser jeg frem til 18mai flott tiltak! Takk Vegar, regna med det hadde steget for BMWCCN også, og da vil jeg påstå vi ligger rimelig likt prismessig. At baneleia har begynt å bli vel dyr er nå så sin sak, men arrangørene må jo uansett ha dekket leia. Da har jeg meldt meg på og overført kr 500...Jeg kommer til å ha med madammen og 2 kompiser også! De sitter på med meg til treffet og skal ikke kjøre selv.. Betaler for de når jeg kommer frem ikke sant? (Har som sagt ikke overført penger for de nå! Jepp, kun bilen (inkl. fører) du betaler for nå. Det er bilene vi har behov for å ha oversikt over. Er det slik at man må kjøre "hele" tiden hvis man betaler de 500,-?For, jeg kan regne med at mine trommelbremser blir deilig varme etterhvert, samt at det kommer til å gå litt hurtigere på slitedeler enn normal kjøring.. Ja, jeg vet det koster å ha bil, etc etc, men jeg er ikke slik at jeg bytter bremseklosser tre ganger i året fordi de slites ut pga aktiv kjøring Misforstå meg rett. Blir det slik at, hvis jeg ser for meg.. tja.. 1 times kjøring, at jeg da må dra enten hjem eller utenfor området (pga dårlig plass)? Evt etter endt flaggvakt(er) etter der igjen? Neineinei.. Er du påmeldt/betalt og inne gjennom bommen inn i depotet, så er du der så lenge du vil. Vi klarer alle bilene vi vil tillate på banen inne i depoet, samt bussen til muska. Uansett har vi fått parkering over kaféteriaen og på grusområdet før depoet, så vi bør klare en 100-150 biler utenom depot. Hvis alle som hadde meldt seg på skulle kjøre kontinuerlig (noe som er umulig med en gatebil), hadde vi ikke hatt plass til mange biler. Det er iberegna at biler og folk må hvile, noen skal stå litt flaggvakt, fotografere, filme, pjatte med likesinnede, sjekke ut bussen til muska, etc. I tillegg kan det se ut for at vi kan få til en People's choice avstemning som jeg håper vi får bra oppslutning på, dette blir dersom vi får inn premie®. Er det virkelig ikke lov å komme med noen spørsmål uten at det regnes som "grining", hehe ?Ja, jeg tverra i slakteren, det hadde du også gjort med 4 stk gåene dempere Hva det har med denne tråden og gjøre, er uvisst.. Men ja, jeg gleder meg også selvfølgelig! Trodde du noe annet Gunnar? Selvfølgelig er det lov å komme med spørsmål, men påstander med feilaktige opplysninger, som din, har jeg ikke så mye til overs for. Det finnes dessuten forskjellige måter å si ting på. Husk at vi er mange personer her inne som har og skal bruke mange timer (og dager) på dette. Får benytte sjansen til å takke Kjetil Sømme, Quattrokiller, R Andersen, hagenisse og Nautiluz for engasjementet så langt. Ellers har vi flere påmeldinger: 1. Ellingsen 2. sh0rty^ 3. Rona 4. Vegar Selvåg Hansen 5. Steffan C 6. ///Magnus (som nå har bil som har gjort ham stripene i nicket fortjent. ) 7. muska (buss + utstillingsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Joda, vet jo at man ikke MÅ nødvendigvis kjøre hele tiden, men hva skal man kjøre hvis man har kjørt fra seg etter 1 time? Misforstå meg rett med at jeg spør ikke å bli aktivisert til å gjøre noe, men tenker mer på det med hva vi får "lov" til inne på området. Tenker da på prating, etc etc.Parkere bilen evt utenfor området da, og gå inn på området for prating resten? slike ting. Hjelm for 100 kroner året ja. For meg, så vil den nok den hjelmen sikkert koste en goood del mer per bruksgang, t.o.m. If you catch my drift. PS: Håper jeg ikke virker så altfor kjip med alle disse spørsmålene, og ikke tør/vil bruke bilen min så mye på bane som mange andre. Den hjelmen til rundt 500,- på Gundersen Motorsport er dårlig og ser forferdelig ut. Det er en kort halvhjelm. Men den til rett over 1000,- er helt grei. Jeg kjøpte denne selv ifjor. Kjøpte også med til et par andre. Kan godt kjøpe en for deg, og ta den med den 18. Jeg bor 100m fra butikken. Da har du en grei hjelm i lang tid fremover for 1000,-. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Den hjelmen til rundt 500,- på Gundersen Motorsport er dårlig og ser forferdelig ut. Det er en kort halvhjelm. Men den til rett over 1000,- er helt grei. Jeg har også den hjelmen (Sparco Club), og kan anbefale den. Den er god å ha på hodet, og siden det er en halvhjelm så har man god sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Se her ja:) endelig var den på plass. gleder meg og melder meg på nå. og jeg er jo såklart med på litt flagging. blir lite kjøring på meg i år. Er forøvrig skrevet med opera på mobilen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 tror jeg nøyer meg med hjelmen til 500 jeg! blir jeg veldig aktiv banekjører skal jeg heller investere i en ny en da! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Hmmm. har sinnsykt lyst til å kjøre, men jeg vet ikke hvor aktuelt det blir med dempere som burde vært pansjonert. har kjørt på rudskogen to ganger før, vær gang har jeg måtte kjøpe meg nye dekker... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Var en smule stiv pris synes jeg, når bmwccn har todagers treff betaler man 600 for begge dagene... Men men. Hvis man melder seg som flaggvakt i 2 timer, får man noe rabatt på kjøringen da? Siden dere skal dele opp i heat osv, hvem skal foreta den oppdelingen? Vil jo bli mindre kjøring for de som har kjørt mye på bane før totalt sett. Baneleien til Rudskogen har økt betraktelig! Og i år vil BMWCCN-dagene koste 800 kr med kjøring begge dagene (opp fra 600 i fjor). Oppdeling blir etter køen i depotet, alt annet blir så godt som uhåndterlig. Omtrent som på BMWCCN-treff frem til vi får kontinuerlig rullering utover dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Har rudskogen fått støykrav også nå?Hva ligger denne grensa på nå da? Våler har hatt støygrense i mange år,og denne er latterlig lav(90dB tror jeg).Skjønner ikke at de ikke sprenger denne på gatebil treffene men. Rudskogen har satt 100dB som grense. På våler gjelder 90dB, men de har som Rudskogen x-antall dager i året hvor de kan ha mere lyd. Disse dagene velger de ut selv, og da koster det mer og det er vel forbeholdt motorsport arrangementer (og NBF er jo med på gatebil)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Er det virkelig ikke lov å komme med noen spørsmål uten at det regnes som "grining", hehe ?Ja, jeg tverra i slakteren, det hadde du også gjort med 4 stk gåene dempere Hva det har med denne tråden og gjøre, er uvisst.. Men ja, jeg gleder meg også selvfølgelig! Trodde du noe annet Gunnar? PS: visste ikke at baneleien hadde økt.. Bilen skal jo være i god teknisk stand, jeg håper at du ikke stiller med sykkelpumper i alle hjørner i år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Er det slik at man må kjøre "hele" tiden hvis man betaler de 500,-? For, jeg kan regne med at mine trommelbremser blir deilig varme etterhvert, samt at det kommer til å gå litt hurtigere på slitedeler enn normal kjøring.. Ja, jeg vet det koster å ha bil, etc etc, men jeg er ikke slik at jeg bytter bremseklosser tre ganger i året fordi de slites ut pga aktiv kjøring Misforstå meg rett. Blir det slik at, hvis jeg ser for meg.. tja.. 1 times kjøring, at jeg da må dra enten hjem eller utenfor området (pga dårlig plass)? Evt etter endt flaggvakt(er) etter der igjen? Skjønner jo hvis det virkelig blir dårlig plass..men...allikevel.. Noen som forresten vet om steder man får lånt hjelm? Jeg kjenner dessverre ingen kvisete tenåringer, eller har hatt bruk for slikt utstyr før Må man også anskaffe balaklava? Du må ikke stille med balaklava nei. Den koster 50-60 kr i en MC-butikk hvis du ønsker å anskaffe deg en. Du MÅ ikke kjøre hele tiden. Du kan parkere bilen i depotet når det passer deg. Du kan også avbryte et heat før det flagges av hvis du ønsker. Meld deg gjerne som flaggvakt, send en PM til Gunnar og spesifiser gjerne når på dagen du vil stå. Kjøp et ekstra sett bremseklosser og la disse ligge i esken sin. Det er alltids folk med verktøy som kan hjelpe deg å skifte dem på stedet hvis de er helt utslitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Og husk frisk bremsevæske! Jeg hadde riktignok kjøpt helhjelm skulle jeg kjøpt hjelm i dag, men det er ikke pga bilkjøring. Sparco-hjelmen til ca 1000 er helt topp den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Meldt meg på..Gleder meg masse!. Dette er et supert tiltak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå