Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utvalget av kule bakhjulsdrevne biler i min prisklasse er dessverre utrolig dårlig. Z3 og mx5 er jo alternativer, mens bilen jeg egentlig vil ha (s2000) blir alt for dyr. :?

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
rekkesekseren er god :)

Uten tvil rekkesekser!! Sterkere motor, og samme bremser og likt karosseri som resten av sekserne ;) Ikkje eit spørsmål engang!

Skrevet
rekkesekseren er god :)

Uten tvil rekkesekser!! Sterkere motor, og samme bremser og likt karosseri som resten av sekserne ;) Ikkje eit spørsmål engang!

Er da virkelig samme kaross på de med 4'er også...

Bremsene på en 318is er de samme som på 325i

Og som nevnt tidligere er motoren marginalt sterkere. (320i har vel bedre bunndrag)

Er vel lyd og motorkarakter som er den største forskjellen.

Skrevet

Jeg vet nå ikke om jeg ville valgt en 320 turbo framfor en 318IS turbo..Syns lyden i en IS er ganske stilig den også når du nærmer deg turtalls-kutt, og det er jo en bil som er som skapt for banekjøring og er lagd for å ligge på høyt turtall:) IS-biler er veldig morsom å kjøre syns jeg, de virker mye mer sportslig enn en 320. Men det er jo min mening..

Skrevet

jeg har eid en E30 IS og har nå en 320i E36. 320i'en har kraftigere bunndrag og er dermed mer komfortabel å kjøre enn isbilen, men på bane så går de nok ganske likt, draget på høye turtalll på isbilen er bra.

Jeg ville gått for den som var i best stand.

Skrevet
jeg har eid en E30 IS og har nå en 320i E36. 320i'en har kraftigere bunndrag og er dermed mer komfortabel å kjøre enn isbilen, men på bane så går de nok ganske likt, draget på høye turtalll på isbilen er bra.

Jeg ville gått for den som var i best stand.

men nå har vel en e30 is bare 113 hester? eller noe i den duren.

Skrevet

Den har 136 HK ved 6000 rpm og 172 Nm ved 4600 rpm... fordelt på ca. 1200 Kg. E36 320i har 150 HK ved 5900 rpm og 190 Nm ved 4200 rpm (uten Vanos)... fordelt på ca. 1300 Kg.

Skrevet

det er 4 hester mindre i E30 enn E36.

Ettersom E30'en veier ett par hundre kilo mindre så går den i praksis litt bedre påstår de.

Skrevet
den er feil

Ja... oversigten er nok ikke korrekt på dette punktet... det har nok kommet en ekstra "s" bak "318i" som ikke skal være der... :roll:

• 2 months later...
  • 6 months later...
Skrevet

Når man sitter med en 6'er så blir man aldrig lei av motor lyden.

Men om man skal ha 4'er virker det som det er billigere biler på alle måter om man skal ha en pen en.

Jeg ville gått for 320

Skrevet

jeg har hatt begge modellen,

320 er bedre å kjøre langt med og har jo en flott lyd samt at den virker litt mer solid.

is er en mer leken bil, kvikkere men kjedeligere lyd og virker litt mer sårbar. men den bruker en del mindre bensin da:D

mitt tips er is for lek, 320 for comfort:D da er det opp til deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...