Gå til innhold

BMW politibiler i Norge?

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Politiet har da like mye lov til å sette på et 520i merke som et M5 merke, som alle andre som gjør det. De gir jo feil informasjon de også, f.eks Jo Sundheims E91 335i hvor han satt på et 316i merke. Ingen kan nekte han det.. Da bør det jo også være ulovlig å sette på M5 styling og eksosrør, fordi det gir feilinformasjon..? :roll:

Husker på vårmønstringen på Tryvann 2006 hvor jeg overhørte en kommentar fra noen ungdommer som tittet på bilen. De gikk bort for å se, men rygget sakte men sikkert bort fra bilen og sa "Faen, det er politi".. Jeg hadde glemt å fjerne noe fra frontruten, så det var noen som trodde det var en sivilbil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Tror du virkelig at de ikke har kraftigere maskiner enn en E30 325i??

Det kan du da ikke mene? Jeg har blandt annen blitt stoppet av en uniformert S60 T5, og den skulle vel helt greit parkere 325`en?

Klart de har biler til ethvert formål.

Jeg har blitt for gammel til å engasjere meg i hva slags biler politiet kjører. Jeg kjører alltid slik at jeg hvertfall ikke mister lappen. Den har jeg bruk for i jobben. Dessuten har jeg mistet lappen to ganger tidligere, så jeg tror jeg holder meg innenfor lovverket på landeveien. Kjøre fort kan man gjøre på bane. Mye tryggere er det også. :D

I mitt distrikt(elverum),så tror jeg at en e30 325i kan ta det som ruller og går av politi biler.Det sprekeste dem har er en v70r og en eller annen saab turbo,og med alt utstyr de laster inn i disse(mellom 70 og 100kg),så ser jeg ikke noe problem å med at en e30 er raskere enn disse.

Forøvrig,så er politiet i elverum latterlige til å kjøre noe som helst.Refererer til bedrifts go-kart 2006 hvor de presterer å komme på jumbo plass(12/12) av bedriftene som deltok.Her var det vaskemaskinselgere,fabrikks arbeidere ol.Ufattelig at folk som er så dårlig til å kjøre bil skal være av de få som har lov til å kjøre fort i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et politi parkerings skilt.

Og vil si att..ett skilt med parkeringstilatelse fra politiet?

Nei. Bare det at bilen har lov til å stå hos Politiet uten at den blir tauet vekk eller at jeg får bøter. Mer trenger vi ikke gå inn på.. ;)

For å gå tilbake til det tråden handler om. Det brukes mye BMW sykler hos politiet i Norge, men vanlige politibiler eller sivilbiler har jeg aldri sett. Går etter det jeg vet kun Mercedes, Volvo, Ford, Volkswagen, Peguot etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg mener T.A.S e at politiet skal jo ikke oppfordre til ting.. f.eks begynne å yppe med en full mann på byn for å havne i slosskamp. Mener ikke at det er ulovlig å sette på 520 merke, men synes bare det e litt teit av de.. NOK om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...