Gå til innhold

Honda Type R

Share

Anbefalte innlegg

Er enig med Espen m33 her, hadde en s2000 før, og det er helt ok bunndrag i den. ikke at det betyr så mye i trafikken til vanlig. og på bane ligger du sjeldent å daffer i lavt register. kunne veldig gjerne tenkt mge en slik motor i en letta e30.

Quote : Kjell Z3 << Og bunndrag i S2000 ? Nå har ikke jeg kjørt den, men etter det jeg har lest er det dårlige greier. >>. Prøv en så slipper du å fortelle alle som har prøvd å kjørt s2000 hvordan den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men det sier jo seg selv at bunndraget ikke kan sammenignes med en 3 liter, det er jo derfor turtalet må så høyt for å yte 240 hk. Jeg leser bare tester, og der står det at man må høyt i turtall før den blir sprek.

Men tviler ikke det minste på at bilen er svært morsom å kjøre, men midre praktisk til vanlig veibruk enn en 3 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye greie svar her.. noen har kanskje sklidd ut litt men hehe :)

Jeg er litt inne på tanken om å handle en type R selv da.. pga at jeg vil ha hverdagsbil som kan brukes på banen. Men lurer litt på om Integra med 1800 kubikk motor blir litt for treig da eller om det er nok futt..

Det er jo bare 196 Nm eller noe sånt så ser for meg den blir daff når en passerer 100 km/t....

For det er jo når en kommer i fart og får mye luftmotstand en virkelig trenger stort volum og dreiemoment.

S2000 koster mer enn jeg har bruke tenkt å bruke på bil ivertfall. 2002 og nyere Civic med 2 liters turtallssnerr passer meg bra 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er 2 karer på bygda med hver sin civic henholdsvis vtec og vtec vti (?), begge 1.6. må si de er turtallmaskiner, når du tror de skal gire er de bare halveis på turtalsregisteret.. ser iallefall ut som de går ganske godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er jo når en kommer i fart og får mye luftmotstand en virkelig trenger stort volum og dreiemoment.

Nei? Da trenger du mye effekt og lav motstand. Om du har 1 eller 8 liters motor er vel rimelig uvesentlig.

Teoretisk ja, men ikke i praktisk betydning. Kjenn forskjellen på å kjøre en 2.5 liter 150hp diesel, eller en tilsvarende bensinmotor. Dag og natt. Dreiemoment har mye å si.

Mye samme opplegget med en 1.6 vti motor, kontra en 323 for eksempel. De kan kjøres like fort (med samme vekt) men føles ikke like å kjøre på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Hagenisse:

Nei da tror jeg du tar feil..

Slik jeg mener det om du har 200 hk og 200 Nm og 1300 kg bil så kan den gå fort fra 0-100.. men fra 100-200 tar det utrulig lenger tid kontra en bil med 200 hk og la oss si 300 Nm for når den kommer opp i hastigheter er det dreiemomentet som pusher bilen framover.

Hestene hjelper deg på toppen av turtallsregisteret mens dreiemomentet skaffer kreftene i bunn. Og når du da er i fart og trenger krefter må du ha masse Nm.

Såklart har bilen lite luftmotstand så vil det hjelpe den i høy fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh...

Kjenn forskjellen på å kjøre en 2.5 liter 150hp diesel, eller en tilsvarende bensinmotor. Dag og natt. Dreiemoment har mye å si.

Forskjellen er hvilket turtall de har effekten sin på. På dieselenbilen har du bra med drag på lave turtall, og den kjennes da raskere til vanlig bruk. Bruker man turtall på bensinbilen er den ikke noe tregere...

Slik jeg mener det om du har 200 hk og 200 Nm og 1300 kg bil så kan den gå fort fra 0-100.. men fra 100-200 tar det utrulig lenger tid kontra en bil med 200 hk og la oss si 300 Nm for når den kommer opp i hastigheter er det dreiemomentet som pusher bilen framover.

Ja, men nå nevner du jo bare toppeffekten. Den siste bilen har mer effekt over et bredere register. Har du ikke noe effekt, kan du godt ha 5000nm, du står fortsatt stille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk ja, men ikke i praktisk betydning. Kjenn forskjellen på å kjøre en 2.5 liter 150hp diesel, eller en tilsvarende bensinmotor. Dag og natt. Dreiemoment har mye å si.

Mye samme opplegget med en 1.6 vti motor, kontra en 323 for eksempel. De kan kjøres like fort (med samme vekt) men føles ikke like å kjøre på veien.

Nei... og det har en naturlig forklaring.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare 196 Nm eller noe sånt så ser for meg den blir daff når en passerer 100 km/t....

hmm, min 520i er jo ikke akkurat noen raserbil med 190 nm og 150hk, men vil si det at over 100 km så flytter den seg ganske greit, kjører fra mange andre japanske biler med tilsvarende standard motorer. Så mener at bmw motor'n er veldig effektiv, men kan vell ha mye med hvordan de er gira og?

men tror allikevel at en Integra type r hadde kjørt fra den rimelig greit uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med at de sure 150 dieselgampene i tolitersdieselen til bmw er så overlegen en M50B20 når man snakker høyere hastigheter er bare fjas. Nå er riktignok E36 320i lettere enn E46 320D, men uansett så har ikke 320D sjangs til å følge 320i hverken på autobahn eller på bane. Har prøvd begge, så har en viss anelse hva jeg snakker om. Og nei, det var ikke noe galt med 320D`n!!

Angående banebil: Er ikke mange biler som holder følge med en integra R på bane. Til å være en gnager med 1.8 liters sugemotor så er den nærmest et unikum, og en tøff utfordrer til den eldre, men mye bedre E30 M3 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...