Gå til innhold

Honda Type R

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det der med at de sure 150 dieselgampene i tolitersdieselen til bmw er så overlegen en M50B20 når man snakker høyere hastigheter er bare fjas. Nå er riktignok E36 320i lettere enn E46 320D, men uansett så har ikke 320D sjangs til å følge 320i hverken på autobahn eller på bane. Har prøvd begge, så har en viss anelse hva jeg snakker om. Og nei, det var ikke noe galt med 320D`n!!

Dette er bare tullball... E46 320d er i de fleste disipliner hurtigere enn E36 320i. Den er hurtigere 0-100 Km/t (8,9 sekunder vs. 9,9 sekunder) og den har en høyere topphastighet 216 Km/t vs. 214 Km/t. Hvorfor egner en E46 320d seg dårlig på en bane, men godt i alminnelig trafikk og på Autobahn ?

Les og lær... :wink:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=4 ... pel#485858

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=4 ... tet#486061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med at de sure 150 dieselgampene i tolitersdieselen til bmw er så overlegen en M50B20 når man snakker høyere hastigheter er bare fjas. Nå er riktignok E36 320i lettere enn E46 320D, men uansett så har ikke 320D sjangs til å følge 320i hverken på autobahn eller på bane. Har prøvd begge, så har en viss anelse hva jeg snakker om. Og nei, det var ikke noe galt med 320D`n!!

Dette er bare tullball... E46 320d er i de fleste disipliner hurtigere enn E36 320i. Den er hurtigere 0-100 Km/t (8,9 sekunder vs. 9,9 sekunder) og den har en høyere topphastighet 216 Km/t vs. 214 Km/t. Hvorfor egner en E46 320d seg dårlig på en bane, men godt i alminnelig trafikk og på Autobahn ?

Les og lær... :wink:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=4 ... pel#485858

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=4 ... tet#486061

Tullball, tja.... Nå har jeg vært og kjørt begge biler på autobahn da, og E36 320i (faktisk med automat i tillegg) oppnådde en toppfart på speedometer 230km/t, gps fart 216km/t. 320D med 6 trinns manuell kasse greide ikke dette selv med klampen i bånn over en lang og flat strekning (A7 mot Hannover)

Har ikke prøvd disse bilene på bane, men motorkarakter sier meg at iallefall jeg ville ha kjørt mye raskere med en 320i. Dieselmotoren er ferdig der moroa begynner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Tullball, tja.... Nå har jeg vært og kjørt begge biler på autobahn da, og E36 320i (faktisk med automat i tillegg) oppnådde en toppfart på speedometer 230km/t, gps fart 216km/t. 320D med 6 trinns manuell kasse greide ikke dette selv med klampen i bånn over en lang og flat strekning (A7 mot Hannover)

Har ikke prøvd disse bilene på bane, men motorkarakter sier meg at iallefall jeg ville ha kjørt mye raskere med en 320i. Dieselmotoren er ferdig der moroa begynner.....

Jeg hadde tilfeldigvis en 1997 E36 323i før min nåværende 2003 318d Touring og i den forbindelse ble E46 320d med 150 HK relativt grundig testet da vi i 2003 skulle bytte bil. Vi bor i Danmark og har sommerhus i Syd-Frankrike (samt holder vinter/påskeferier i Norge) så for oss var det viktig at en dieselbil kunne tilby tilsvarende fornuftige kjøreopplevelser når f.eks 1800 Km på kontinentale veier skal kjøres direkte med en feriepakket bil inkl fire personer. Jeg mener ikke at E36 323i i praksis er signifikant mer effektiv eller hurtigere i alminnelig trafikk enn f.eks E46 320d... kanskje heller tvert imot. Hvorvidt bilen har en topphastighet på 227 Km/t eller 221 Km/t er mest av akademisk interesse... i praksis vil bilene oppleves som mer eller mindre like hurtige. E36 320i flopper totalt i dette selskapet... den står ikke distansen mot E36 323i og den står heller ikke distansen mot en E46 320d med 150 HK. Etter flere og nøye overveielser kom vi frem til at selv en E46 318d i praksis tilbyr nok effekt i alminnelig trafikk på kontinentale veier... selv når målestokken var en E36 323i. Hvis du leser mine tidligere innlegg så vet du også at dette mest av alt handler om "in gear" akselerasjon... og at topphastighet kun handler om effekt (hestekrefter), luftmotstand og utveksling... :wink:

Som du ser har jeg rettet meg selv iom. at E46 320d med 6-gear har en topphastighet på 221 Km/t og ikke 216 Km/t. Modellen har stadig 150 HK og den samme luftmotstanden, men en annen utveksling gjør at topphastigheten blir høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik, ikke ødelegge tråden med ukristisk rosing av oljebrennere nå. Det er V-tech motorer det skal handle om her :wink:

Det var ikke jeg som skrev: Det der med at de sure 150 dieselgampene i tolitersdieselen til bmw er så overlegen en M50B20 når man snakker høyere hastigheter er bare fjas. Du får bare svar på tiltale... og jeg er personlig ikke spesielt ukritisk til oljebrennere, men faktum er at både E36 og M52B20 motoren begynner å bli gamle konstruksjoner. Moderne oljebrennere er potente motorer til sitt bruk og det er ikke uten grunn at over 70% av alle nye biler som selges i Tyskland er dieselbiler. Min neste bil er ikke en dieselbil...dog ikke en V-Tech. Over til Honda og V-Tech... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren min om sure dieselgamper var egentlig et svar til Twin turbo....Og jeg står selvfølgelig på mitt, men nok om det.

Grunnen til at det selges såpass mange dieselbiler i Tyskland er enkel. De forflytter bilen rimelig i forhold til tilsvarende bensinbil. Da spesielt i høyere hastigheter.

Men de resterende 30% er nok mer entusiastiske angående bilkjøp og bilkjøring.

Honda sine V-tech motorer er iallefall fine maskiner. Turtallsvillige og slitesterke. Bilene de er montert i har et forholdsvis høyt støynivå innvendig, men det kan man alltids leve med så lenge man har det morro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot en diesel/bensin bil diskusjon her jeg :)

Men var vel Honda motorer det i utgangspunktet skulle diskuteres ja :wink:

Har aldri prøvd en Type R selv og skulle gjerne prøvd. Men må vel sørge for å få kjøpt meg en Bmw først så jeg ikke har noe grunn til å måtte handle viss jeg skulle bli bitt av turtallsbasillen :)

Har lagt inn bud på en viss 325 Cab på forumet her nå så får se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært kjempe ja! :D

Er litt usikker på hvordan det blir med Acr treffet ennå.. kommer hjem fra jobb 4. juni å treffet er vel den 8. juni og jeg har ennå ikke skaffet meg nå kurant bil å dra ivei med ennå.. men jobber med saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...