Steffan C Skrevet September 13, 2007 Share Skrevet September 13, 2007 jeg bruker billige Kumho Ecsta dekk Jeg er også imponert over holdbarheten til disse dekka! Har kjørt tre sesonger med disse. Samt over 300km på bane de to siste åra, og det er godt med mønster igjen . Men E34 Touring med 150HK og 265 dekker legger ikke akkurat igjen stoooore blå røykskyer på rettstrekkene . Men de av dere som har sett meg på bane, vet at jeg ikke holder igjen. Går inn i de fleste svinger med hue først, som igjen setter dekka på prøve . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oysteinw Skrevet September 13, 2007 Share Skrevet September 13, 2007 Nå hadde jo Ellingsen litt mer gamp enn den gjengse 2.8.. Jeg vet...men likevel? Det var jo ikke snakk om 4-500hk+ heller...kan jo skjønne at folk som Helge Vik m.fl. sliter med å få kreftene ned i bakken, men det er liksom en helt annen liga. Vel, vel...jeg er ganske fornøyd med Kumho-dekkene, ihvertfall dersom man tar prisen med i betraktningen. Skal man drive utpreget banekjøring er vel R-dekk tingen, begynner å innse det nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 13, 2007 Share Skrevet September 13, 2007 Jeg vil gjerne ha kumho MX igjen, men ser ut som de ikke finnes i 245/40/17. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 13, 2007 Share Skrevet September 13, 2007 Jeg vil gjerne ha kumho MX igjen, men ser ut som de ikke finnes i 245/40/17. Er ikke 240-17" en veldig gammel dekkdimm som gikk ut for 6-7år siden? Går ikke 245 på org felgene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 13, 2007 Share Skrevet September 13, 2007 245/40/17 er jo orginaldimen bak på z3 og e36 m3. 255 du mente? Orginalfelgene er 8,5", så 255 går vel det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 13, 2007 Share Skrevet September 13, 2007 245/40/17 er jo orginaldimen bak på z3 og e36 m3. 255 du mente? Orginalfelgene er 8,5", så 255 går vel det. Nå blingset jeg ..mins jeg så du hadde skrevet 240/45-17" Ellers går vel 255 også på, men det kan bli litt tøft kanskje. Det varierer jo veldig fra dekkmerke til dekkmerke hva den faktiske dekkbredden er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 13, 2007 Share Skrevet September 13, 2007 Aha. Merkelig at verken kumho MX eller falken azenis finnes i den dimensjonen. Herk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Nå hadde jo Ellingsen litt mer gamp enn den gjengse 2.8.. Jeg vet...men likevel? Det var jo ikke snakk om 4-500hk+ heller...kan jo skjønne at folk som Helge Vik m.fl. sliter med å få kreftene ned i bakken, men det er liksom en helt annen liga. Vel, vel...jeg er ganske fornøyd med Kumho-dekkene, ihvertfall dersom man tar prisen med i betraktningen. Skal man drive utpreget banekjøring er vel R-dekk tingen, begynner å innse det nå... Tror nok mye av grunnen var at jeg hadde veldig camber bak så fikk nok ikke optimalt kontakt med dekk/asfalt da.. (men morro var det) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet September 14, 2007 Forfatter Share Skrevet September 14, 2007 Er kromringene sorte org?Enig i at felger går før speil ja 17" blir litt puslete på en bil som greit tar 19" Ringene er sorte org ja. På M coupè og roadster er de krom, sammen med olje/vann/ute temp, varmeapparat, røyktennern og lista rundt girspaken. 18" blir maks tenker jeg! Ang resten av dekk diskusjonen, så er vel egentlig den orginale dimensjonen på disse bilene den mest optimale, i R dekk for banebruk såklart. Tenker jeg gjør det samme som Øystein, sliter ut de jeg har og satser på R dekk, om jeg har fått smekt på ACS hjul innen neste sommer Ang dekkene jeg har, Pirelli P Zero, så er de ganske gode egentlig. Men ser at de har fått juling iløpet av sommeren. De har smeltet sammen ytterst på dekkbanen. Fikk nye stoneguards i posten igår. Den ene flakset av på vei hjem fra Våler, hørte noen rare lyder ved en bomstasjon. Konklusjon, stoneguards detter av i det dobbelte av lovlig hastighet på norske motorveier med klasse A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet September 30, 2007 Forfatter Share Skrevet September 30, 2007 Da er vask og polering tatt før vinteren. Eneste som gjenstår er skinnrens, som blir tatt når bilen er satt inn for vinterlagring. Bilen ligger ute til salgs, men blir nok ikke solgt, for de som har oppdaga det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 Hvorfor i alle dager skal du selge den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet September 30, 2007 Forfatter Share Skrevet September 30, 2007 Tanken var å kjøpe leilighet. Men det er lagt på is ett år til hvertfall tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 Da ble det ikke noe salg denne gangen heller. Like greit kanskje.. Ser det er et halvt år siden det ble skrevet noe her, som har sammenheng med at bilen ikke ble brukt i vinter. Får oppdatere litt. Begynner med et lite stemningsbilde tatt for 10min siden. Førskommende torsdag skal bilen på Bilsalongen og bli freshet opp. Inspeksjon 2 er bestilt (plugger, filter, motorolje osv), samt bytte av bærekule, kjølevæske, differensial olje, girkasse olje, viftereim + strammehjul og bremsevæske. Valget av olje falt på Castrol TWS 10-60w til motoren, Redline MTL til girkassen, og Redline 80w140 til diffen. Og førstkommende mandag skal jeg besøke toomas på forumet og EU godkjenne bilen. Da skal bilen omsider være klar for åres sesong. Et par ting til står på gjørelisten, både teknisk og visuelt. Men det blir ikke før utover sommeren eventuelt. Har vært i Trysil og lommeboken er litt slunken for øyeblikket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Herlig Geiris . Et par ting til står på gjørelisten, både teknisk og visuelt. Men ikke mye mer som oppgraderes visuelt, utenom noen über gryme weels . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Se der ja. Hvor handlet du redline-oljen? Går vel for samme jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå