Gå til innhold

00' Z3 Coupè (selges)

Anbefalte innlegg

• Svar 376
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Edit: Geir Anders: Det var du som satt på med meg på Våler? Klarer ikke helt å holde styr på dere Z-gutta.. :wink:

Ja, det var meg. Takk for turen forresten.

Har ikke lap-timer eller noe, så jeg aner hva slags tider jeg kjørte på, men følte ihvertfall at det gikk ganske greit sammenliknet med de andre utpå banen. Vurderer å gjøre noe med camberen foran etterhvert, samt montere grovere stabstag foran og bak (bilen krenger en del). Kan hende jeg prøver meg på R-dekk også, må bare slite ut settet som sitter på nå først (billige Kumho Ecsta). Time will show... 8)

Ja, det virket sånn. Camberen foran ja.. K-mac? Spiser du innerskjermer forresten? Monterte nye for litt siden, og etter lørdagen kunne jeg kjenne at det var subbet. Vi har samme understell antar jeg, og mitt er ikke utslitt akkuratt. Planene du tenker på er veldig fornuftige, har lyst til å gjøre det samme selv. Men i ogmed dette kun var andre gang jeg kjørte på bane, så har jeg mye mer å hente fra fører, enn fra bilen. Men syns jeg holdt godt unna mot mer erfarne førere allikevel ;) Tester klasse 2 neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virket sånn. Camberen foran ja.. K-mac? Spiser du innerskjermer forresten? Monterte nye for litt siden, og etter lørdagen kunne jeg kjenne at det var subbet.

Har skjært bort de 2-3 ytterste cm av innerskjermene mine...de er jo bare i veien under banekjøring likevel. Den høyre var riktignok ikke like ille nedslitt som den venstre, men jeg kuttet bort litt plast på begge likevel. Får heller tåle litt sprut oppunder panseret... :roll:

Vi har samme understell antar jeg, og mitt er ikke utslitt akkuratt. Planene du tenker på er veldig fornuftige, har lyst til å gjøre det samme selv. Men i ogmed dette kun var andre gang jeg kjørte på bane, så har jeg mye mer å hente fra fører, enn fra bilen. Men syns jeg holdt godt unna mot mer erfarne førere allikevel ;) Tester klasse 2 neste gang.

Ja, mener å huske at Ola Mangseth (bilens forrige eier) fortalte at han hadde samme setup som meg...altså Bilstein Sprint + H&R fjærer. Stort sett de eneste mod-forskjellene på hans og min bil, var bremsene foran (fra E36 M3 3.2, stemmer ikke det?) og bakpotta (AC Schnitzer). Tror ikke det var noe annet spes. Tror det er stort bane-potensiale i disse bilene, til tross for manglende M-egenskaper. Med enkle understellsoppgraderinger og en habil sjåfør tror jeg man kan hamle opp med både ett og annet...ihvertfall på nordiske baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å gjøre noe med camberen foran etterhvert, samt montere grovere stabstag foran og bak (bilen krenger en del).

Kmac-ene gjør underverker, får vekk den tullete skubbinga over forhjulene som alle bmw-er driver med. Jeg synes derimot ikke at bilen krenger så mye når man er i en sving (ikke engang med orginalt understell), men den kaster endel på seg ved retningsforandringer. Dog er jeg litt skeptisk til stivere stabstag, da det ble i overkant ubehagelig til vanlig bruk på den forrige bilen..

Var det forresten noen lyder når dekkene forsynte seg av innerskjermene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oysteinw

Ola hadde kjørt i stykker sine innerskjermer, derfor jeg byttet de.

Han hadde bare tatt sort gaffateip der det var slitt bort for å få det til å se "helt" ut. Patenten virket bra, men ser ikke helt hundre ut når man åpner panseret hehe. Stemmer bra det med oppgraderingene. Men har bytta til IE subframe bushings nå. Vet ikke helt om jeg merket den store forskjellen, hagenisse gjorde det men. Jepp, meget bra potensiale i disse bilene. De er som skapt for trange/svingete baner som vi har her. Raskeste tiden i CCN på Rudskogen er jo satt av en Z3 M Coupe. Og de er ikke sååå forskjellige fra våres.

Hagenisse

Nei, hørte ingenting. Motorlyd, diff (IE foringer) og hjulhvin overdøvet nok den lille subbingen :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde null slitasje på mine innerskjermer da jeg hadde z3n. Subbet hverken med 17" og heller ikke med 8.5x19" 235 forran.

Merkelig at dere sliter med dette da.. :?

Du kjører ikke hardt nok Bjørn :P

Oppdaterer med 2 bilder jeg har tatt med et lusent kompakt kamera.

Overraskende resultat, ikke fiksa på.

IMG_1864.jpg

IMG_1854.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn, du må kjøre fort i SVINGER! :wink::twisted:

Jeg har en teori om at svært mange bmw-eiere med ekstreme felger/dekk vil få seg en overraskelse hvis de kjører det bilen greier i en sving - gjerne kombinert med en dump. Z3'en min var vel den høyeste av de som var på våler - og det er den med justerbart. Men så høyt må det være for at det ikke skal være noen problemer med subbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog er jeg litt skeptisk til stivere stabstag, da det ble i overkant ubehagelig til vanlig bruk på den forrige bilen..

Komforten er jeg ikke bekymret for, da denne bilen så og si utelukkende brukes til treff/banekjøring, samt en og annen kosetur i ny og ne (som regel lettere inspirert, sådan!). Håper og tror at stivere stabstag kanskje vil gjøre bilen litt roligere i svingene. Har snakket med flere som har gjort gode erfaringer med dette på andre modeller. Vi får se, det er uansett ikke den dyreste oppgraderingen man kan gjøre, så dersom man ikke blir fornøyd er det jo ikke verre enn at man bytter tilbake.

Var det forresten noen lyder når dekkene forsynte seg av innerskjermene?

Tror ikke det...har ihvertfall ikke lagt merke til noe (annet enn at plasten gradvis ble mer og mer borte). Om det ser litt jalla ut i motorrommet uten hele innerskjermer, er ikke så nøye. Bilen skal ikke stilles ut i større grad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...