Trotto Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg har visst misforstått denne saken, Jeg ser nå at bussen ikke har foretatt feltskifte, men krysset MOTGÅENDE kjørebane med deg på venstre side...det blir straks verre - er redd det bli påstand mot påstand. Du mener han ikke brukte blinklys, han mente han brukte det. Du taper, forsikringsselskapet vinner. På landeveien er det tillatt å foreta forbikjøring der det er innkjøring/avkjøring. Men i trafikerte kryss er det forbikjøring forbudt, som ofte vises ved trafikkøyer eller skilting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg lærte at det ikke vær særlig lurt, men helt lovlig. Fikk et spørsmål om dette der jeg svarte at det ikke var lov og fikk feil. EDIT: Dette var omtrent det samme som jeg mente ja: På landeveien er det tillatt å foreta forbikjøring der det er innkjøring/avkjøring. Men i trafikerte kryss er det forbikjøring forbudt, som ofte vises ved trafikkøyer eller skilting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2007 Hehe bra vi ikke har samme selskap slik at mitt tjener på at motpart får skylda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2007 JIPPI da ringte IF, får tilbake egenandel og buss sjåfør tok på seg skylda de penga kommer godt med etter en fuktig sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Bra! Fuktig sommer ja... Dobbel-betydning der. Eller har du lekkasje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW528iA Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Hvor mange av dere her inne vet at det faktisk er en fartsgrense ved passering av buss på holdeplass? 30km/t er største tillatte hastighet ved passering.. Jeg hadde iallefall ALDRI hørt om dette før naboen som er kjørelærer fortalte meg det. ¨ Så vet dere det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2007 Bra!Fuktig sommer ja... Dobbel-betydning der. Eller har du lekkasje? Fuktig som i mye bayers i Stavern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Bra noen har fått seg noen øl i Stavern da. Har ikke fått tatt en eneste en der i sommer jeg... Drittsommer med null ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tams Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Hvor mange av dere her inne vet at det faktisk er en fartsgrense ved passering av buss på holdeplass?30km/t er største tillatte hastighet ved passering woot??? dette kan da ikke stemme... regner med at dette menes til og med 60 kmt/ (innfor der man har vikeplikt), men tenk hvis fartsgrensen er 60 og bussen står på holdeplassen uten blink på. Så regner vi med at trafikken flyter i 60 km/t. (Noe den aldri gjør, det er minst 70) Skal man da bremse ned til halvparten av farten som trafikken går i før man kjører forbi bussen. Jeg tror det er en grunn til at det kun er ihugga regelryttere som vet om dette (hvis det faktisk er tilfelle), og at det ikke praktiseres hverken av pilotiet eller andre i trafikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arax Skrevet August 1, 2007 Share Skrevet August 1, 2007 Hvor mange av dere her inne vet at det faktisk er en fartsgrense ved passering av buss på holdeplass?30km/t er største tillatte hastighet ved passering.. Jeg hadde iallefall ALDRI hørt om dette før naboen som er kjørelærer fortalte meg det. ¨ Så vet dere det Det må være i tettbygd-strøk, kan umulig gjelde på motorvei og landevei.. Eller i Farts-soner på over 60km/t.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B m w 5 2 5 i Skrevet August 1, 2007 Share Skrevet August 1, 2007 Fikk vite det samme da jeg hadde kjøretimer, så det stemmer nok det. Det gjelder i hastighetene man har vikeplikt for bussene. Regelen er der for å forhindre at personer blir påkjørt når de går av bussen og går foran den ut i veien FØR bussen har kjørt ut av busslommen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå