Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?


 Share

Anbefalte innlegg

Sist jeg jobbet med dette for 4 år siden brukte vi 24 timer på å få igang serveren i firmaet etter total diskcrash inkl å montere ny server og legge inn backupen så dette er imponerende lenge

Selvfølgelig tar ikke slikt 10-12 dager. På en eller annen helt utrolig klønete måte må styret ha bestemt at vi... brukerne av forumet... får seile vår egen sjø, mens noen roter med å få opp en ny site inkl. forumet for hele klubben. Det som virkelig er utrolig er at de som jobber med saken (vi må jo tro at de vet hva de holder på med) ikke har skjønt eller skjønner at en kjapp redirecting av bmwccn url´en til en infoside ville ha gjort underverker når det gjelder informasjon til medlemmene og brukerne av siten/forumet... ](*,)

Hvor dyrt og komplisert er det å få til redirecting av bmwccn url´en til en infoside eller et midlertidig forum egentlig? Nå er jeg ingen data guru eller har kjennskap til andre alternativer innen forumsider men er det ikke i 2011 folk som selger slike tjennester til rimlig penge. Gjør meg beriket av kunnskap om dette for de som vet konkret og ikke bare har hørt om.

For noen år tilbake var jeg i kontakt med noen som fikk bygget opp enkele hjemmesider alla`bimmers. Med hjelp til sette opp så en kom igang på hjemmesiden + server plass kostet dette da rundt 5000-7000 kroner første året. Mulig dette var pris for mindre trafikk enn bimmers og bmwccn. Grunnen til jeg da var i kontakt, var fordi jeg ønsket få opp en hjemmeside til bmwccn øst avdelingen, men vi fikk høre at bmwccn fora var rett rundt hjørne, så vi ville få en egen øst avdelings del av dette fora, så da sjedde det ikke stort mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er det ingen som vet :)

Jeg gjør det med glede om det så skulle bare vare en uke eller 2 mnd.

Kjører V8 jeg vettu :)

Vel.... Når man har reklamert for nytt forum de siste 5-6 årene uten at noe har skjedd så frykter jeg det værste denne gangen også, men jeg tar gjerne feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw klubb forumet minner SERIØST om når vi gikk på barneskolen, og vi endelig hadde fått grått oss til å se en VIDEO... sant, og så kom læreren trillende inn på tv-en, i et jævla høyt stativ, med viseospilleren i hyllen under..

Og sant, hvordan gikk det? joda, først brukte læreren 15+ minutt for å finne utav ledingene, og så ytterligere 15 min på å søke op kanalen.. og å prøve å forstå at tv-en må stå på kanal AV.. Og når han ikke fant utav det så måtte han bruke 10 min til på å finne utav hvordan han brukte calling annlegget for å få tak i vaktmesteren.. som når det var fem minutt igjen av timen kom inn og tryket på EN knapp og så virket alt.. Og da gledet vi oss helt til vi fikk se første fem minutter av "gresshopper i sahara", siden o fag læren i 5b hadde satt feil film i etuiet til "dinosaurene kommer"

SATAN SÅ TALENTLØST!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisen H_c. Hos oss virket hverken callingen eller vaktmesteren. Vi måtte nøye oss med kasetter spilt av på en gammal Philips i metall og hardplast. En ting skal den ha. Den skramlet ihvertfall ikke. Den hadde forøvrig RECORD knapp og inngang for mikofon! Dvs vi kunne høre oss selv spille blokkfløyte(OM VI VILLE). edith Tror den hadde knapp for dolby noise reduction også.

Kom ikke her å si at verden ikke går framover. Plutselig framstår BMW CCN med en ny og skinnende/funksjonell nettside. Spørsmålet er bare om det nå er i påsken 2011?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw klubb forumet minner SERIØST om når vi gikk på barneskolen, og vi endelig hadde fått grått oss til å se en VIDEO... sant, og så kom læreren trillende inn på tv-en, i et jævla høyt stativ, med viseospilleren i hyllen under..

Og sant, hvordan gikk det? joda, først brukte læreren 15+ minutt for å finne utav ledingene, og så ytterligere 15 min på å søke op kanalen.. og å prøve å forstå at tv-en må stå på kanal AV.. Og når han ikke fant utav det så måtte han bruke 10 min til på å finne utav hvordan han brukte calling annlegget for å få tak i vaktmesteren.. som når det var fem minutt igjen av timen kom inn og tryket på EN knapp og så virket alt.. Og da gledet vi oss helt til vi fikk se første fem minutter av "gresshopper i sahara", siden o fag læren i 5b hadde satt feil film i etuiet til "dinosaurene kommer"

SATAN SÅ TALENTLØST!!!!!!!!!

Hahaha. Kjenner meg godt igjen i den situasjonen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw klubb forumet minner SERIØST om når vi gikk på barneskolen, og vi endelig hadde fått grått oss til å se en VIDEO... sant, og så kom læreren trillende inn på tv-en, i et jævla høyt stativ, med viseospilleren i hyllen under..

Og sant, hvordan gikk det? joda, først brukte læreren 15+ minutt for å finne utav ledingene, og så ytterligere 15 min på å søke op kanalen.. og å prøve å forstå at tv-en må stå på kanal AV.. Og når han ikke fant utav det så måtte han bruke 10 min til på å finne utav hvordan han brukte calling annlegget for å få tak i vaktmesteren.. som når det var fem minutt igjen av timen kom inn og tryket på EN knapp og så virket alt.. Og da gledet vi oss helt til vi fikk se første fem minutter av "gresshopper i sahara", siden o fag læren i 5b hadde satt feil film i etuiet til "dinosaurene kommer"

SATAN SÅ TALENTLØST!!!!!!!!!

Haha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel total harddisk krasj, som også hadde gått utover backup. Dette gjorde at alt var borte, og datagjengoppretting pågikk..Siste jeg hørte var at 2-3stk var på saken, men dette begynner jo å bli en ukes tid siden..

Da var rykter dessverre delvis riktig alikevel da. Utrolig at denne info kommer ut nå og hvorfor det blir så hemligholdt angående backup som også gikk skeissen. Hadde hatt bedre forståelse for riktig info. Jeg velger tro på deg Endre, da jeg vet du sitter/sittet i et avdelings styret.

Merklig at ingen kan svar på spørsmålet om sette opp en midlertidig side for enkel info... .

Dårlig profil for klubben dette dessverre at midlertidig side med info ikke er satt opp om dette er enkelt la seg gjøre.

Har jeg forstått dette riktig at det blir både jobbet med opprette gamle forum samtidig det blir jobbet med nye forum sider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel total harddisk krasj, som også hadde gått utover backup. Dette gjorde at alt var borte, og datagjengoppretting pågikk..Siste jeg hørte var at 2-3stk var på saken, men dette begynner jo å bli en ukes tid siden..

Er mulig jeg er dum men backupen er vel på andre disker enn den som forumet er på, mao helt separate systemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de er separate, men mulig backup hadde startet på defekt disk?

Jeg vet ikke, og vil ikke spekulere mer i denne saken.

Håper bare alt kommer opp kjapt, og ikke bare pga forumet..

Mailen er nede også, så vi får ikke tilgang til våre medlemslister, derfor blir heller ikke referatene sendt ut fra vårt årsmøte og påfølgende styremøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...