Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?


 Share

Anbefalte innlegg

har tilbudt dem en serverplass hos oss til under 100,. pr. mnd og hjelp til å få det opp igjen, men der stoppet det.

Mulig jeg sa noe feil på tlf til Joakim, da det er veldig mange som har ringt til meg (godt bekjente i klubben) og ikke aner jeg hvorfor, men slik er det bare. Alle disse har sagt det samme til meg som jeg videreformidlet til Joakim, men så ringte Hr. President på kvelden og jeg ble irettesatte [-X , Hm snodig spør du meg, da det ikke var så farlig egentlig.

ikke hadde vi tilbydt dem hjelp heller om vi IKKE hadde syntes noe om dem som klubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har tilbudt dem en serverplass hos oss til under 100,. pr. mnd og hjelp til å få det opp igjen, men der stoppet det.

Mulig jeg sa noe feil på tlf til Joakim, da det er veldig mange som har ringt til meg (godt bekjente i klubben) og ikke aner jeg hvorfor, men slik er det bare. Alle disse har sagt det samme til meg som jeg videreformidlet til Joakim, men så ringte Hr. President på kvelden og jeg ble irettesatte [-X , Hm snodig spør du meg, da det ikke var så farlig egentlig.

ikke hadde vi tilbydt dem hjelp heller om vi IKKE hadde syntes noe om dem som klubb

Hvis du ble irettesatt for å tilby hjelp og serverplass til en rimelig penge så er det imponerende .

Hele saken med drift av nettside/forum , medlemsproblematikk osv og hovedklubben har blitt en parodi. Man er tilsynelatende mest opptatt av å kritisere de som kritiserer måten ting gjøres/ikke gjøres på. Husker fra tidligere innlegg fra ledere (president bla) hvor opptatt man var av å gi et seriøst inntrykk og kritikk som bla inbefattet firmaer som kanskje var sponsor/annonsør ble slått ned på. Tenker el presidente mfl på hvilket inntrykk de gir av seriøsitet osv nå? snart 1 mnd på å få igang en server? Viderekobling som tok flere uker å få til? Info tilnærmet totalt fraværende? Jeg har vondt for å tro at alle i hovedstyret er så totalt inkompetente som man får inntrykk av. En klassisk lederfeil som gjøres i BMWCCN er at ledelsen virker totalt fraværende og så er det noen andre som etter beste evne gir info og desverre får tyn fordi de på toppen ikke vil/kan/eller tør (stryk det som ikke passer).

Nå får jeg sikkert kritikk fordi jeg kritiserer igjen :lol: og bryr jeg meg om det? Nei :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke irettesatt for å tilby hjepl da!

men for å ha videreformidlet noe andre har sagt til meg på tlf, så det er ikke mine tanker som er fortalt videre, men andre`s

men nå avslutter jeg alt for denne klubben for en god stund, styreverv også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riviera: Nå har jeg bare fått en telefon om dette fra deg Erik og det er sendt noen mailer frem og tilbake, men jeg har ikke mottatt ett konkret tilbud fra de gutta som leier lokalet av deg, det er vel ingen som går inn på en avtale med dette grunnlaget?

Jeg vil ikke utsette klubben for en avtale uten å ha noe skriftlig! Mailen min har du Erik så jeg venter fortsatt på tilbudet.

Jeg har forhørt meg med noen andre som kan gjøre samme jobben og som har tilhørighet i Oslo, dette ser meget lovende ut.

Så hvis jeg ikke mottar noe tilbud så har jeg ikke noe fast å gå etter.

Henrik ringte deg vedrørende en annen sak Erik, etter det jeg vet var ikke samtaleemnet disker og servere.

Tam: Når siden er nede så bruker vi jo alternative kanaler. 1/3 ble det varslet om problemer med bmwccn.no på facebook http://www.facebook.com/#!/group.php?gi ... 3517780791

Det er satt opp en midlertidig side på http://www.bmwccn.no

Det blir diskutert her på bimmers.no

Kan ikke skjønne at vi må varsle på noen flere måter...

Vi kan helt sikkert være bedre på infoflyt! men folk som kontakter oss i styret får svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare svare på denne...

Som mange sikkert har fått med seg så har jeg rett og slett ikke NOEN form for tid til overs.

Jeg jobber nesten 24/7 og derfor har jeg også tatt konsekvensen av dette ved å melde min avgang som leder for BMWCCN.

I neste leder i Fahrfruede adresserer jeg noe av kritikken som har kommet i det siste og jeg tar også selvkritikk for manglende informasjon.

Det er ikke lett... Dette med å drive en klubb... Når det kommer til nedetiden på serveren er det VIKTIG at man prøver å forstå situasjonen. Det har hele tiden vært jobbet med å få løsningen på plass (ikke tro noe annet), men som ofte skjer i forbindelse med slike ting så dukker flere utfordringer opp etterhvert - og som en konsekvens tar ting enda lenger tid og det er lett å miste oversikten. Det faktum at sidene har vært nede så lenge er EKSTREMT belastende og vi synes ikke det er spesielt trivelig - det er ikke noe vi nyter akkurat. Det regner jeg med at de fleste forstår.

Jeg har overhodet INGEN kompetanse på IT og kan følgelig ikke uttale meg spesifikt om hva som er problemet - jeg vet kun at det jobbes med og at jeg må stole på de som gjør utbedringene (etter jobb/på natten).

Vi hadde hele tiden håpet på at det skulle være i orden innen kort tid, men det er visstnok mer krevende enn som så...

Erik! Når det kommer til irettesettingen så vil jeg si det så enkelt som at du er fullstendig på bærtur... (Jeg kommer forøvrig til å svare deg på emailen du sendte meg, men jeg må få tid til det fordi det må svares skikkelig - kladden er klar).

Jeg har ALDRI - ABSOLUTT ALDRI - irettesatt deg fordi du tilbyr hjelp. Derimot sa jeg to ting til deg som var av substans denne kvelden.

1: Dine ord om kr. 100,- pr mnd for serverplass oppfattet jeg aldri som et tilbud. Jeg oppfattet det som en nokså hånende kommentar der du sier: "Dere har ikke PEILING! Dere kunne leid plass for kr. 100,- pr. mnd et annet sted"

Mitt svar på det var at siden det er såpass nært med de nye nettsidene så er ikke dette noe vi har tenkt på akkurat nå.

2: Hovedgrunnen til at jeg ringte deg - og JA - for å irettesette deg var at du hadde ytret ting om at klubbens styre og klubben som sådan kunne bli anmeldt (av folk i ditt næromåde) til ligningsvesenet. Personene det gjelder ville fremtvinge et bokettersyn fordi, og jeg siterer deg, "ingenting skjer i klubben". Denne uttalelsen irritert meg nokså kraftig og jeg slet med å se logikken i den - fordi det ikke skjer noe i klubben så skal dere sørge for at man skal binde opp bestyrelsen ENDA mer ved å fyre i gang et byråkratisk bål?

Så, jeg har INGEN problem med å se kritikken og å ta den til meg. Det er helt klart at vi har en for dårlig kommunikasjonslinje fra styret og ut til medlemmer, men samtidig er det fullt ut mulig å forklare grunnen til hvorfor.

Problemet er at det har gått med 2 år på å rydde opp i alle mulige problemsaker, i tillegg har man sett at klubben er enda mer omfattet av byråkratiske prosesser enkelt og greit fordi klubben er blitt stor. Vi i styret har nesten ikke fått jobbet med noe som har med bil å gjøre på lang tid. Vi har brukt tiden på brannslukking, momsspørsmål, kostnadsreduksjoner, LMK og generelt sett mange andre saker relatert til organisatoriske/administrative problemstillinger.

Som jeg også skriver i neste leder i Fahrfreude så oppfordre jeg til at NOEN vil stille til valg. Vi trenger flere folk som vil ta i et tak. Det fine er at nesten alt grunnarbeidet er gjort og derfor skal det mye til at en ny ledelse ikke vil kunne sole seg i glansen av alt det arbeide som er lagt ned - men som nesten ingen kan se på nåværende tidspunkt.

Nok en gang vil jeg understreke at jeg har overhodet ingen problem med å se betimeligheten i kritikken som har vært framlagt. Og jeg/vi tar den til oss. Det faktum at vi er for få/har altfor lite tid gjør det til en ganske utakknemlig oppgave å sitte i styret til BMWCCN. Vi HÅPER at det i fremtiden skal være mulig å drive med det som er gøy og som er grunnen til at BMWCCN eksisterer - nemlig BMW! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å se livstegn fra høvdingen.

Hva har vi i vente når sidene kommer på nett igjen?

Benytter dere sjansen til å lansere de nye sidene med nytt forum, eller jobbes det med å få opp igjen den gamle siden?

De nye nettsidene er nokså omfattende, men i mine øyne kan de virke litt kjedelig ved første øyekast - grunnen er at det er ganske strenge føringer på layout fra BMW AG.

Jeg kjenner dessverre ikke godt nok til det nye så jeg kan ikke uttale meg om detaljer, men det blir jo selvfølgelig en helt annen interaktivitet i brukergrenessnittet.

Vi hadde HÅPET at det skulle la seg gjøre å gå rett over til det nye etter uke 2 med problemer på det gamle nettstedet, men det viste seg at det fortsatt var noen uker til før det kunne gjøres en softlaunch. I skrivende stund er jeg ikke helt oppdatert på status her og hvor lenge det er til det nye er på luften, så det gamle er det nok som kommer på plass først - HÅPER JEG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få litt informasjon fra høyeste hold også, selv om informasjonen egentlig burde kommet litt tidligere, men det er det vel kanskje andre som skulle ha kommet med, når diskusjonen dreide seg om nettsidene bar nede.

Ellers vet jeg veldig godt at du jobber steinhardt i butikken om dagen, og forstår at du ikke har tid til å være president lenger, noe man fikk beskjed om i forrige blad. Da gikk jeg faktisk ut ifra at du allerede der hadde gått ut av rollen og at det var satt inn en fungerende pres. Forventet derfor ikke noe offesielt svar fra deg i denne tråden heller. Kjempe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan helt sikkert være bedre på infoflyt! men folk som kontakter oss i styret får svar!

Det skulle være totalt unødvendig å kontakte styret for å få svar ang hva som skjer. Dette genererer bare ekstra arbeid/ stress for styret. På Facebook står det at man har disk crash og forventer å være på nett snart. Det har snart gått 1 måned og svært mange vet at det å bytte disk tar ikke så lang tid.....å si at man gir info her er en understatement :D . Mange klager mye og til slutt dukker noe info opp. Hadde ikke mange (meg inkludert) vært kritiske tror jeg neppe det hadde kommet info her..

Hadde man omdirigert bmwccn til infoside og lagt ut skikkelig info raskt hadde man sluppet mye kritikk. Derfor håper jeg at styre tar mye lærdom av denne hendelsen slik at vi får en klubb som virker mer professjonell og seriøs. Er derfor fint at Henrik kommer på banen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare svare på denne...

Som mange sikkert har fått med seg så har jeg rett og slett ikke NOEN form for tid til overs.

Jeg jobber nesten 24/7 og derfor har jeg også tatt konsekvensen av dette ved å melde min avgang som leder for BMWCCN.

I neste leder i Fahrfruede adresserer jeg noe av kritikken som har kommet i det siste og jeg tar også selvkritikk for manglende informasjon.

Det er ikke lett... Dette med å drive en klubb... Når det kommer til nedetiden på serveren er det VIKTIG at man prøver å forstå situasjonen. Det har hele tiden vært jobbet med å få løsningen på plass (ikke tro noe annet), men som ofte skjer i forbindelse med slike ting så dukker flere utfordringer opp etterhvert - og som en konsekvens tar ting enda lenger tid og det er lett å miste oversikten. Det faktum at sidene har vært nede så lenge er EKSTREMT belastende og vi synes ikke det er spesielt trivelig - det er ikke noe vi nyter akkurat. Det regner jeg med at de fleste forstår.

Jeg har overhodet INGEN kompetanse på IT og kan følgelig ikke uttale meg spesifikt om hva som er problemet - jeg vet kun at det jobbes med og at jeg må stole på de som gjør utbedringene (etter jobb/på natten).

Vi hadde hele tiden håpet på at det skulle være i orden innen kort tid, men det er visstnok mer krevende enn som så...

Erik! Når det kommer til irettesettingen så vil jeg si det så enkelt som at du er fullstendig på bærtur... (Jeg kommer forøvrig til å svare deg på emailen du sendte meg, men jeg må få tid til det fordi det må svares skikkelig - kladden er klar).

Jeg har ALDRI - ABSOLUTT ALDRI - irettesatt deg fordi du tilbyr hjelp. Derimot sa jeg to ting til deg som var av substans denne kvelden.

1: Dine ord om kr. 100,- pr mnd for serverplass oppfattet jeg aldri som et tilbud. Jeg oppfattet det som en nokså hånende kommentar der du sier: "Dere har ikke PEILING! Dere kunne leid plass for kr. 100,- pr. mnd et annet sted"

Mitt svar på det var at siden det er såpass nært med de nye nettsidene så er ikke dette noe vi har tenkt på akkurat nå.

2: Hovedgrunnen til at jeg ringte deg - og JA - for å irettesette deg var at du hadde ytret ting om at klubbens styre og klubben som sådan kunne bli anmeldt (av folk i ditt næromåde) til ligningsvesenet. Personene det gjelder ville fremtvinge et bokettersyn fordi, og jeg siterer deg, "ingenting skjer i klubben". Denne uttalelsen irritert meg nokså kraftig og jeg slet med å se logikken i den - fordi det ikke skjer noe i klubben så skal dere sørge for at man skal binde opp bestyrelsen ENDA mer ved å fyre i gang et byråkratisk bål?

Så, jeg har INGEN problem med å se kritikken og å ta den til meg. Det er helt klart at vi har en for dårlig kommunikasjonslinje fra styret og ut til medlemmer, men samtidig er det fullt ut mulig å forklare grunnen til hvorfor.

Problemet er at det har gått med 2 år på å rydde opp i alle mulige problemsaker, i tillegg har man sett at klubben er enda mer omfattet av byråkratiske prosesser enkelt og greit fordi klubben er blitt stor. Vi i styret har nesten ikke fått jobbet med noe som har med bil å gjøre på lang tid. Vi har brukt tiden på brannslukking, momsspørsmål, kostnadsreduksjoner, LMK og generelt sett mange andre saker relatert til organisatoriske/administrative problemstillinger.

Som jeg også skriver i neste leder i Fahrfreude så oppfordre jeg til at NOEN vil stille til valg. Vi trenger flere folk som vil ta i et tak. Det fine er at nesten alt grunnarbeidet er gjort og derfor skal det mye til at en ny ledelse ikke vil kunne sole seg i glansen av alt det arbeide som er lagt ned - men som nesten ingen kan se på nåværende tidspunkt.

Nok en gang vil jeg understreke at jeg har overhodet ingen problem med å se betimeligheten i kritikken som har vært framlagt. Og jeg/vi tar den til oss. Det faktum at vi er for få/har altfor lite tid gjør det til en ganske utakknemlig oppgave å sitte i styret til BMWCCN. Vi HÅPER at det i fremtiden skal være mulig å drive med det som er gøy og som er grunnen til at BMWCCN eksisterer - nemlig BMW! :)

Henrik:

er det virkelig mulig å ta det "tilbudet" som et HÅN mot klubben??? ja, da er du ikke sann i din uttalelse. Fra MIN side var det et tilbud om å hjelpe dere med å få opp forumet fortest mulig til en god pris, både på lagring og å hjelpe dere. Det er vår nitidige banesliter i klubben Espen S. Andersen som også ville hjelpe til med dette til dere, men når du vrenger på alt jeg sier eller skriver, så er du på bærtur nå!

Jeg er så skuffet over alt du sa på tlf at jeg har ikke ord. Jeg forstår du jobber 24/7 for noe må det være som har slitt deg ut slik dette blir forvrengt.

Tror du jeg sitter om dagen og får i land en super bra rabatt avtale med Würth Norge for morro skyld liksom, nei, det gjøres fordi jeg liker å få til dette for medlemmene våre, slik den andre avtalen jeg har fått i land.

Rettelse: det er IKKE folk i mitt nærområde som har uttalt dette, så din Telemarkshets kan du bare kutte ut med en gang.

Jeg sa i samtalen med Joakim at det er folk som uttalt til meg at osv..........dette fortalt jeg Joakim, men dette er IKKE mine ord. Dette ble da endel av samtalen bare, som du da klarer å BLÅSE opp Henrik, ikke har jeg sagt at dere IKKE har peiling heller, men at det kan være lurt å sette det bort om man ikke har peiling er noe annet Henrik, fordi det vet jeg nok om for min egen del. Det var ikke noe galt i det heller egentlig. Jeg tror det er masse misforståelser ute og går nå.

Mitt engasjement for klubben har vært rimelig entusiastiskt til nå, men nå er jeg så skuffet over deg og noen av dine at som til slutt under her: Takk for meg

Nå har du jo egentlig skrevet den mailen du tengte over her, så da kan du vel egentlig bare glemme/kaste kladden.

Jeg er ferdig med dere for en stund nå, den saken er klar Henrik, takk. da kan du puste ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...