Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?

Share

Anbefalte innlegg

Det var først og fremst inflames662´s siste poeng jeg siktet til når jeg skrev at han totalt mistet mitt poeng.... altså uttalelsen: "Hvis folk ikke har råd til det har de mest sannsynlig ikke råd til å kjøre BMW heller...."

Jeg har stor sympati med klubben og jeg vil gjerne betale for et støttemedlemskap. Jeg er bare ikke enig i at årskontingenten bør være 5-600 kroner. Jeg synes at 400 kroner får holde iom. at et tilsvarende medlemskap i den danske og svenske BMW klubben koster dette pr. år. Det er ingen rasjonelle årsaker til at et slikt medlemskap skal koste 50% mer i BMWCCN.

Mange har mye penger i Norge, men det er faktisk stadig lovlig å være litt prisbevisst. Jeg snur litt på kronene av prinsipp og jeg tror at ganske mange andre med fordel burde gjøre det samme. Jeg synes derfor at det er en god ide at klubben tilbyr en slags alternativ "forumkontingent" for de av oss som kun er interessert i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var først og fremst inflames662´s siste poeng jeg siktet til når jeg skrev at han totalt mistet mitt poeng.... altså uttalelsen: "Hvis folk ikke har råd til det har de mest sannsynlig ikke råd til å kjøre BMW heller...."

Ahh.. Da leste jeg innlegget feil. Beklager.

Jeg har stor sympati med klubben og jeg vil gjerne betale for et støttemedlemskap. Jeg er bare ikke enig i at årskontingenten bør være 5-600 kroner. Jeg synes at 400 kroner får holde iom. at et tilsvarende medlemskap i den danske og svenske BMW klubben koster dette pr. år. Det er ingen rasjonelle årsaker til at et slikt medlemskap skal koste 50% mer i BMWCCN.

Mange har mye penger i Norge, men det er faktisk stadig lovlig å være litt prisbevisst. Jeg snur litt på kronene av prinsipp og jeg tror at ganske mange andre med fordel burde gjøre det samme. Jeg synes derfor at det er en god ide at klubben tilbyr en slags alternativ "forumkontingent" for de av oss som kun er interessert i dette.

Jeg skal love deg at jeg ikke har mye penger, og er derfor veldig prisbevisst. Allikevel så synes jeg ikke 5-600 kroner er mye, da dette er en dråpe i havet sammenlignet med den totale summen jeg bruker på bil i løpet av et år.

Vi deler tydeligvis ikke samme syn på dette uansett, så jeg legger den diskusjonen død fra min side.

Jeg er støtter deg derimot helt ut ang. et støttemedlemskap. Det hadde vært et flott alternativ for de som ikke har mulighet til å delta aktivt på arrangementer, eller for de som ikke har bruk for de fordelene man får ved et fullverdig medlemskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Jeg er dessverre stadig ikke medlem av BMWCCN. For min del handler det om et prinsipp i forhold til hva et årsmedlemskap koster. Spesielt siden jeg bor i utlandet og således egentlig kun er interessert i forumet og evt. får liten glede av de andre medlemsfordelene. Når dette er nevnt savner jeg det gamle forumet skikkelig og jeg er åpenbart ikke den eneste som gjør dette.

http://bmwccn.no/forum/topic/savner-gamle-fora

Jeg er fullstendig på linje med Tore Høgvold i denne saken, men Ove Kvam har et veldig fornuftig bidrag i denne sammenhengen når han påpeker at det lave aktivitetsnivået i det nye forumet ganske sikkert skyldes en selvforsterkende effekt. Vi har opplevd det motsatte her inne. Når man passerer en kritisk grense oppad for aktivitetsnivået i et forum går mye av seg selv hvis man gjør de riktige tingene. Det er bl.a helt avgjørende å ha en gruppe kompetente forumprofiler som trekker lasset. Profilene bør ha forskjellige interesser slik at "alle" får noe... samt at trådene holder en nogenlunde høy kvalitet.

Ellers er SteinarK også inne på noe veldig viktig når han påpeker at et godt forum er mye mer enn et godt design. Designet her inne har f.eks i flere år vært relativt gammeldags, men antall brukere og innlegg øker allikevel kontinuerlig. Det var nogenlunde tilsvarende i det gamle BMWCCN forumet også, men jeg tør påstå at innholdet i det forumet kvalitetsmessig lå vesentlig høyere enn i dette forumet. Et paradoks?... Absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går fra det som antagelig var det frieste og enkleste bilforumet som finnes til et hvor man må være medlem for 600,- i året for å kunne si et kvekk, må man regne med at aktivitetsnivået faller drastisk.

Dette er en ønsket utviklig, og det synes jeg de styrende bør innrømme. Hvis medlemmene vil ha et bredt forum så får de gjøre forumet åpent. Hvis de vil ha et forum bare for medlemmer så har de fått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men kan si at jeg ikke fornyet medlemsskapet mitt i Bmwccn. Det av den hele grunn at jeg ikke synes det er verdt 600kr. 400kr derimot, hadde jeg nok fortsatt vært medlem.

Hva får jeg for 600kr, jo et ikke altfor bra medlemsblad, ingen oppegående lokalavdeling. Dvs støttemedlem.. Min far fornyet heller ikke medlemsskapet, av den enkle grunn prisen.

Noen går nå ut og sier at alt skal bli så bra, med ny redaktør osv.. Poenget da er at man ikke kan ta betalt for noe på forhånd før man har bevist at det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flertallet av medlemmer er nok "støttemedlemmer" i form av at de ikke er aktive. Jeg synes imidlertid det er greit å få medlemsrabatt på verksted, om ikke annet. Jeg har bare vært på ett eneste treff og det blir nok ikke så mange flere da jeg bor i feil landsdel.

Mitt medlemsskap gikk tydeligvis ut i dag. Tror jeg fornyer men må innrømme at jeg er litt i tenkeboksen da jeg ikke føler det helt store utbyttet. Men skal alle tenke slik er det ikke liv laget for klubben.

Det som irriterer meg er at jeg føler medlemsmassen finansierer banetreffene til en snever gruppe entusiaster. Jeg har ikke satt meg veldig inn i dette men styreverene er vel ulønnet og kan ikke drømme om at Fahrfreude koster en mill i året. Klubben drar tross alt inn ca 1,2 mill i kontigent på den gamle kontigenten. Med ny kontigent 1,8 mill.... Og det er vel bare for å dekke inn merkostnader med det nye Jesusforumet (det som alle har hørt om men ingen har sett). Funksjonaliteten er jo i beste fall godt under middelmådig og jeg kan ikke drømme om at dette var resultatet man drømte om da prosjektet ble satt i gang. Her har man virkelig fått gråstein til prisen av gull.

En kostnad over 500,- blir nesten som å ta mer enn 50,- pr halvliter øl. Det var en magisk grense i min ungdomstid og de begynte første med 0,4-glass, etterhvert 0,33 bare for å holde seg under den magiske grensa. Det føles værst til å begynne med.

Tror dessverre at mange kommer til å falle fra det neste året.

Var ikke medlemskontigenten 300,- bare for noen få år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Noen som vet om det skjer noe nytt med bmwccn.no. ?? Har ihvertfall ikke tenkt og betale for et søppelforum. Det var mye bedre det gamle.. og det sier jo litt. Jeg savner kunnskapen til mange som var aktive på bmwccn.no. 3-4 av mine kompiser som kjører bmw har også sluttet og bruke forumet.

Jeg har også meldt meg ut av klubben pga det nye forumet. Sidene går mye tregere og dårligere oversikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme oppfatning som deg mma1984. Mange venner og kjente stilte spørsmål på bmwccn.no og brukte annonse sidene til og kjøpe og selge ting. Nå er alt låst og sidene er irriterende trege. Jeg har også meldt meg ut av klubben pga av det samme.

Det var av og til det kom noen useriøse innlegg på det gamle forumet, men det var ikke værre enn og droppe og lese de. Melder meg inn på dagen hvis det gamle forumet og sidene kommer på nett igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke medlem i BMWCCN lengre.

Nå er kanskje mitt valg litt bredere enn de nye nettsidene.

Jeg var vel medlem i BMWCCN i 8 år.

siste 2 årene har jeg ikke brukt forumet, dette fordi det ikke fantes kunskap om mine biler der inne, til dette fant jeg modellspesifikke internasjonale forum.

var inne på de nye web sidene da de kom, og var ikke imponert.

noe senere ble jeg tipset om å sjekke sidene da det vissnok var en forumtråd der bekymringer rundt klubbens framtid var lagt fram.

da fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde betalt medlemsavgift og fikk derfor ikke tilgang til forumet.

trykk på 600kr knapp og legg inn kredittkort for å få tilgang.

jeg valgte ikke å gjøre det.

-ikke mottatt regning i posten.

-jeg bruker aldri forumet lengre.

-rabatt ordningnene, får billigere deler o.l på interentt fra utlandet

-den massive økningen i medlems avgiften.

-gjennomføringen av årsmøte.

-de av klubbens tilbud jeg benytter meg av (så og si ingen)

konklusjonen ble at jeg var blitt et "støttemedlem", og at 600kr ble rett og slett for mye.

Kunne jeg vært kun medlem av lokal avdelingen så hadde jeg vært det, for der skjer det endel ting, men pga jobb situasjon er det lite jeg kan være med på dessverre.

BMWccn er nå landets dyreste bilklubb, sammen med Ferrari klubben som begge har 600kr i medlems avgift.

At klubben valgte å øke medlemsavgiften istedet for å kutte kostnader synes jeg vittner om dårlig ledelse.

Jeg la fram flere forslag tidligere i denne tråden om hvordan man kunne redusere kostnadene med å drifte klubben.

jeg la også fram at man via tekniske løsninger kunne drastisk øke deltakelsen på årsmøtet, men som vanlig er det 20-30 personer som sitter på ei veikro på østlandet å bestemmer alt.

jeg har intrykk av at det er en nasjonal klubb som drives som en liten lokal klubb.

man kan ikke forvente at folk skal bruke tusenvis av kroner for å reise til østlandet en ettermiddag for å delta på et årsmøte, stikkordet her er telekonferanse.

jeg er redd klubben nå vill svinne hen og blir en bitteliten klubb med den harde kjærne, og at de nå virkelig vil se hvor mange støttemedlemmer klubben har/hadde.

tror veien fra 3000 til godt under 1000 er svært rask.

Rogaland var en av de største lokal klubbene med rett over 300 medlemmer, om jeg sier det er 50 aktive medlemmer så tar jeg nok godt i. det vil si at det er 250 "støttemedlemmer" bare i Rogaland.

ønsker klubben lykke til, men tror nok desverre at framtids utsiktene er svært dystre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket en gang i tiden å bli medlem. 400 kroner var jo mye penger, men det måtte gå. Bestilte giro, og det tok en halv evighet før denne kom. Dette gav meg en liten avsmak, og jeg la giroen på "hold". Man trekker gjerne opp at arbeidet blir gjort på dugnad. Jeg vet ikke med dere, men når jeg først har tatt på meg noe så gjennomfører jeg..

Ellers så har vi jo det nye nettstedet. Jeg hørte rykter om at nettstedet hadde en prislapp på 300 000 NOK. Her må det være noen som sitter med et stort smil om munnen, 300 000 kroner i banken og en heidundrende timeslønn. Mange funksjoner på siden fungerer ikke, forumet er fortsatt unødig tungvindt i forhold til de fleste andre ute i den vide verden, og sist men ikke minst: 300 000?!?!?!?!?!

Men hvor kommer desse 300 000 fra? Det er beregnet at det er omlag 3000 betalende medlemmer. 3000 x 600 = 1.8mill. Jeg fant frem regnskapet til bmwccn for et par år tilbake for en liten stund siden. Jeg skal ikke beskylde noen for noe, men ser ut som at det må bli kjøpt inn usansynlig mye blyanter og skriverpapir :|

Synes BMWCCN graver sin egen grav. Det kan virke som at klubben ikke er interessert i å ha yngre medlemmer, eller nye medlemmer for den saks skyld. Kontigenten er så høy at for oss som ikke kan delta på banekjøring, og som ikke handler mye deler, så er det på ingen måte tjent inn. For 600 kroner får jeg sikkert abo på et eller annet skikkelig bmw-magazine, som jeg har mer nytte av.

600 kroner for et forum med lite aktivitet, der man har bimmers som er gratis. 600 kroner for et blad med en 18-åring som redaktør. 600 kroner for et klistermerke og en nøkkelring (Om du faktisk får de da. Har lest nok klager som omhandler det temaet).

Nei, det var mine tanker om temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også usikker om jeg ønsker å fornye medlemskapet. Det går ut i månedskiftet nov-des. Det nye forumet har jeg vært innom såvidt en håndfull ganger for noen mnd siden (har rett og slett glemt at det eksisterte før denne tråden poppa opp igjen). Det føltes som om når man klikker på feil link...man klikker seg kjapt ut igjen. Når det gjelder treff så er det over to år siden sist. Det blir rett og slett nedprioritert. Etter innkjøp av ny bil som er "ferdig" og akkurat som jeg vil ha den, så ser jeg ikke for meg at det blir handlet så mye deler heller. I fjor måtte jeg purre på medlemskortet og det gikk langt ut i januar før det kom. Det gjør jeg ikke denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har 600kr for å være medlem i en bilklubb i året så har man vel ikke penger til å eie en bil heller.

økningen fra 400-600kr tilsvarer 2stk 0,6 pils på byen (i oslo ihvertfall).

Det var også medlemmene som stemte for ved å øke kontigenten, hvis man var imot forslaget så må man møte opp på årsmøte og stemme! Man må være medlem for å stemme på årsmøte.

Faktura sender vi ikke ut lenger, det må betales via bmwccn.no

BMWccn er mye mer enn bare ett forum. Hvis dere kunn er ute etter/forventer ett forum så finnes det jo mange alternativer. Da er nok ikke BMWccn noe for dere heller!

Er ikke så ofte inne på bimmers, men hvis det er noen her som har noen gode ideer og/eller konstruktiv kritikk eller kanskje noen har lyst til å hjelpe dagens styre med å løfte klubben til BMW verdig så tar vi imot dette med takk!

Send meg en mail på info@bmwccn.no

info mailen tømmes hver dag for tiden. så du får raskt svar!

Hvis det er helg eller jeg er i ferie så er det noe lenger svartid.

Mvh

Joachim Lie

Styremedlem BMWCCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen ligger i å sette opp en vanlig forumløsning ala det bimmers.no har. Så vil aktiviteten på BMWCCN forumet ta av ganske godt. Det tørr jeg sette hele kontigenten min på. Og noe jeg har foreslått gjentatte ganger der inne (jeg er medlem).

Alt er så bakvendt, dårlige fungerende og lite intuitivt på det forumet at det nå er over en måned siden jeg kom på å sjekke forumet. Til og med med det gamle skrotnisse-forumet så var jeg innom flere ganger i uken. Det bør si noe om skalaen av problemet, og jeg er ikke den eneste.

Dette er en krystallklar oppfordring fra meg : God forumløsing eller en sakte død for klubben slik vi kjenner den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...