Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?

Share

Anbefalte innlegg

Et av argumentene (hovedargumentet?) for å beholde Fahrfreude i papirform var at ikke alle medlemmene bruker klubbens hjemmesider, så hvis man gikk over til en digital løsning ville man miste medlemmer.

Kanskje, men kan diskuteres.

Hva gjør man så? Innfører en digitalløsning for betaling av kontigenten uten å sende ut brevgiro eller annen papirinformasjon til medlemmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor har du ikke vært på tidligere årsmøter å tilbudt deg å gjøre noe for bmwccn? Det er nok av eksempler på folk som har skreket høyt, tatt på seg store arbeidsoppgarer for så å forsvinne som dugg for solen uten å ha gjort en dritt. Er du en av dem? Kanskje du kunne brukt litt av tiden din å faktisk gjort noe positivt for andre enn deg selv HC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av argumentene (hovedargumentet?) for å beholde Fahrfreude i papirform var at ikke alle medlemmene bruker klubbens hjemmesider, så hvis man gikk over til en digital løsning ville man miste medlemmer.

Hva gjør man så? Innfører en digitalløsning for betaling av kontigenten uten å sende ut brevgiro eller annen papirinformasjon til medlemmene.

Jeg betalte ihvertfall kontigenten min med papirfaktura i år, det var vel først i mai mulig å melde seg inn digitalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H_c: Du har noen hissige og ærlige innlegg. Genialt!

Har også vært bmwccn.no i noen år, samt bimmers medlem, men med nytt brukernavn.

Men noen har "failet" totalt med de nye sidene her. Masse fint prat om plastkort, presidenter, vise presidenter, questback, kjøp av medlems kontigent osv.

Ingenting av dette hjelper til for oss medlemmer? Dere ser jo alle som faller i fra..

Det er faktiskt gått 6 mnd eller mer sidene de nye sidene kom opp. Slikt burde ikke ta mer en 14 dager med god planlegging.

Det trengs knyttnever og presis handling bak masse fine utspill og ord om det skal fungere.

Bimmers.no er det beste bmw forumet og det nærmeste jeg kommer bmw klubb pr. i dag.

Hilsen Lars 1972 modell.

Da har man tiden ut året for å rydde opp i alle bugs, hvis dere da kommer på årsmøtet kan dere være være med å vidreutvikkle nettsiden samt å skrive en ny kravspec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddis: Jeg er helt enig med deg, vi må gjøre noe med hjemmesiden, det er alle enige om!

Jeg har sendt en forespørsel til Metronet om hva det vil koste å utvikle bmwccn.no med søkefunksjon på hele siden og forum løsningen.

Slik at det er EN søkemotor og ikke 2.

Flott.

Jeg skal kort presisere

- Et forum ala strukturen vi har her på bimmers med vanlige kategorier, intuitive kolloner og knapper. Bare be Metronet titte på bimmers..no og si at vi skal ha samme oppsett på forumet! Enkelt og konsist.

- Få gjenopprettet all data fra det gamle "skrotnisse-forumet" slik at vi kan ha tilgang til å søke gjennom det. Der ligger det tråder jeg pr. i dag skulle ønske var tilgjengelig for infohenting.

Ellers var det synd å høre at forslag om vedtekter til mer "direkte demokrati" ble nedstemt.

Kan du ta en kjapp forklaring på hva saken dreide seg om, og hva som var argumentene til de som nedstemte det? Jeg fikk ikke siste FF der det sto møtereferat (?)

Jeg har flere ganger ytret meg om at vi trenger et infosenter der alle kan logge inn med brukernavn og passord og stemme i enkeltsaker. Så kan man få e-post eller SMS om at det nå ligger avstemning tilgjengelig innen et gitt tidsrom om en spesifikt sak som man kan gå inn å stemme på. Dette forutsetter selvfølgelig at styret legger ved en presentasjon av saken og poengterer åpenbare positive og negative sider ved Ja/Nei valgene. Da får man mer følelsen av å være med, og interessen/engasjementet bruker å øke temmelig hurtig.

Med teknologien som finns idag blir fort 1988 modell styre-funksjoner veldig tunggrodd og det tror jeg er et av de største problemene med hele klubben, den styres av tre gir forover, ett til siden og ett bakover (les: byråkrati). Jeg håper virkelig vi får til noe mer "flowing" styrefunksjon. :)

Det skjer mye på vedtektsfronten, her er det bare å følge med. Dette er store og viktige endringer for klubben, så jeg håper alle bruker stemmeretten de har på årsmøtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ihvertfall kontigenten min med papirfaktura i år, det var vel først i mai mulig å melde seg inn digitalt.

Godt for deg. Jeg falt ut 1/7 og hadde ikke fått noen giro. Skal vi tro det som er blitt fortalt i dag, så har ingen andre fått siden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man tiden ut året for å rydde opp i alle bugs, hvis dere da kommer på årsmøtet kan dere være være med å vidreutvikkle nettsiden samt å skrive en ny kravspec.

Er det ikke bare og laste opp de gamle sidene og innse at de nye var en fiasko?

Kan vel ikke si at siden god, men den er god nok til å bygge videre på, og ikke nødvendigvis med Metronet. Basisen er Word Press så her kan nok de fleste datanerder ta oppdraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er det med dette flertallet hele tiden? Er dere retarded hele gjengen eller? Hvor vanskelig kan det være å ta en avgjørelse basert på at dette skal "selge"? Lage et forum og en hjemmeside som APPELERER?? I stedet for å gnåle om avstemminger og flertall etc etc.. Jeg mener at en normalt oppegående person VET hva folket vil ha. her inne er feks Egil Sandvik et godt eksempel på dette.. mens Joachimm Li omtrent fremstår som en amish tilbakestående..

Jeg VET det er TO kompetente og dyktige personer i bmw klubb styret.. så det må være de andre der inne som fucker opp alt..

Og så det laterlige siste fahrfreude.. tynnere enn et donald blad, med bokstaver i størrelse 42 for å bruke mest mulig plass... og hva handler det om`` Joda, at presidenten trekker seg etter TO!!!! mnd.....

Alle de rådene jeg har kommt med, og alt jeg har tilbudt meg av hjelp.. INGENTING har de plukket

opp..

Jeg tilbød meg til og med en gang å bli redaktør.. men neida, vi ansetter 12 åringen som er så flink til å forstørre bokstaver..

Dere har nå gravd en så sinnsyk grav, at jeg foreslår dere hopper nedi den,og at de to DYKTIGE styremedlemmene får ta over, og lønne et par KOMPETENTE personer utenom til å rydde opp....

Ansette en person på deltid/heltid er definitivt et godt forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet de fleste støttemedlemmene nå møter er:

-økt kontigent, er det verdt det?(Hva med index regulering, det kostet 300kr å bli medlem i 1985)

-uvitenhet om at man ikke får regning(Brev blir sendt ut til medlemmene)

-e-poster med informasjon som ikke kommer fram (spam filter)(felles e-post kan legges ut offentlig på nettsiden samt i fahrfreude)

-noen er kanskje ikke så komfortable med å bruke teknologiske løsninger som web betaling (få hjelp av noen feks naboen eller ungene dine)

-som en kombinasjon av de over er resultatet at mange medlemmer nå faller ut fordi de ikke er klar over hva som skjer og at de nå må på nett for å få info/betale medlemsavgiften.(Dette er ikke noen reell problemstilling enda da alle har fått tilsendt faktura i posten ved årets start)

Siden vi nå er inne på kontigenten undrer jeg meg hvorfor denne måtte økes?

meg bekjent så er medlemsbladet den største enkelt utgiften til klubben.

It utgiftene er et tilbakelagt kapittel, fokus frammover og se på hva som rimelig kan bedre det man har.

hører man som rekrutterings middel har tilbudt gratis/billig banekjøring noe en svært liten del av medlemsmassen har nytt godt av.(Ingen har blitt tilbudt gratis banekjøring)

det som gjør at jeg er så i mot denne økningen er nettopp viljen til å redusere utgiftene.

gratis banekjøring, ærlig talt, dette er unødvendig.

siden klubben nå er i et økonomisk uføre ville det mest naturlige være å se etter steder å redusere kosten. redusert sponsing av aktiviteter ville være et sted å begynne, iallefall i en overgangsperiode.

hva ville f.eks besparelsen være på å redusere fra 4 til 3 utgaver av medlemsbladet de neste 2 årene f.eks.

eller hva med en "nettavis løsning" på websidene og en årbok på slutten av året utgjøre av reduserte kostnader.(Godt forslag, men mange liker fremdeles papirutgaven, kanskje splitte med to nettutgaver og to i papir pr år?)

Slik jeg ser på denne økningen i medlemsavgiften er det et signal om at "vi kjører på som før og dytter problemet over på andre" istedet for å gå ut å si at klubben er i en sånn og sånn situasjon, men med følgende sparepakke de neste 2 årene vil vi være på rett kjøl igjen uten at medlemmenes kostnad øker.

Vi håper på forståelse fra medlemmene at tilbudet vil bli noe redusert intil vi er økonomisk på fote igjen.(Se i kalenderen for 2012)

Årsmøte førslag ble av meg skrevet i denne tråden en tid før selve årsmøtet, på denne tiden leste flere styremedlemmer tråden så jeg så det som unødvendig å sende dette inn som et egent forslag.(På årsmøte behandler man inkommende saker)

vel å avholde en telefon konferanse vil flere kunne delta. jeg sier ikke at folk skal ringe inn individuellt, men de fleste lokallagene har møtelokaler der medlemmene kan møte som på en vanlig medlemskveld.

på denne måten kunne hver lokalklubb ringt inn og deltatt på årsmøtet, man hadde avholdt avstemmningen lokalt og så meldt inn resultatet på melodi grand prix måten "this is the result of the Rogaland voting" på denne måten kunne nok deltagelsen fort kommet opp i flere hundre medlemmer.(Dette er også en sak som omhandler vedtektsendringene.)

jeg hadde medlemsfornyelse i juni, men i fjor fikk jeg ikke regningen før i siste medlemsblad i november.

jeg fikk innloggings data på mail i April, men fikk aldri noen faktura, mail eller noe som helst på at jeg måtte betale, har heller ikke mottatt noe brev eller medlemskort, men siden jeg ikke har betalt så er kanskje det årsaken.(Da må du legge inn riktig adresse i profilen din)

8'er miljøet sitter jeg og Terje (Huldra66) i styret for en internasjonal grupering. Vi har kartlagt og har kontakt med veldig mange norske 8'er eiere.

Dette arbeidet startet jeg for 4 år siden og fant en 20+ eiere, men når Terje kom med på lagt tok det virkelig av, vi har funnet nesten alle e31 bilene i Norge (110+), og har kontaktet over 70 eiere, og det som startet som en e-mail liste for å hjelpe hverandre er nå blitt et lite miljø, og vi ble spurt om å bli styremedlemmer for å representere Norge internasjonalt i Europas største e31 forum http://www.8er.org

Vi er et separat miljø, nesten som 02/classic gjengen, mye av årsaken er at de aller fleste 8'er eierne er 50+ og ikke direkte forum brukere, noen har ikke engang e-mail.

målet er på sikt å bli den internasjonale 8'er klubben direkte under BMW, jeg tenkte en periode på en egen underavdeling innen BMWccn, men fant ut at det var en bedre løsning å bli en del av en offisiell internasjonal e31 klubb.

Jeg tar ikke æren for 8'er treffet, dette var et sammarbeid mellom meg og Terje, så han fortjener minst like mye ros for det treffet som meg.

På treffet vårt hadde vi 25 biler fra hele Europa, kun 7 fra Norge.

tilbakemeldingene var så gode at det sansynligvis blir et nytt treff i 2013, i 2012 er det Svenskene sin tur.

i 2010 var vi 7 Norske e31 på et treff i Sverige, og Terje var i år i Polen på treff, jeg var desverre på jobb så jeg kunne ikke delta.

Både jeg og Terje er innom Bimmers her å søker opp e31 med gjevne mellomrom, og det er stort sett de trådene jeg leser her inne.

Noe hjelp kan vi tilby, men 8er forumene på nett er den beste plassen å lete, det finnes også folk som overhaler deler så det er rimelige deler å få tak i rundt om i verden.

Av jobb hensyn og grunnet driftingen av e31 relaterte ting så har ikke jeg kapasitet til å ta på meg noe verv i BMWccn, men som jeg nevnte tidligere så kan jeg alltids komme med råd og vink.

(Mener vedtektene sier at man kan starte en egen bmwccn underavdeling om man har underskrift fra 10 medlemmer, samt at man klarer å danne et interimsstyre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke si at siden god, men den er god nok til å bygge videre på, og ikke nødvendigvis med Metronet. Basisen er Word Press så her kan nok de fleste datanerder ta oppdraget.

Wordpress er jo ikke en forumløsning, men (og jeg siterer fra http://nb.wordpress.org/)

WordPress er et toppmoderne publiseringsverktøy med fokus på utseende, nettstandarder og brukervennlighet. Det er et perfekt verktøy for såvel privatpersoner som selskaper. WordPress er både gratis og uvurderlig samtidig!

Og når man samtidig velger en leverandør som har

- Nettsider

- Kampanjesider

- Nettbutikk

- Blogger

- A/B testing

- Analyse og konverteringsmålinger

- Facebook konkurranser og applikasjoner

Som sine vanligste produksjoner, da er det kanskje ikke så rart at kvaliteten blir så som så når de skal levere forumfunksjonalitet basert på et publiseringsverktøy..

Edit: Typo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wordpress er jo ikke en forumløsning, men (og jeg siterer fra http://nb.wordpress.org/)

WordPress er et toppmoderne publiseringsverktøy med fokus på utseende, nettstandarder og brukervennlighet. Det er et perfekt verktøy for såvel privatpersoner som selskaper. WordPress er både gratis og uvurderlig samtidig!

Og når man samtidig velger en leverandør som har

- Nettsider

- Kampanjesider

- Nettbutikk

- Blogger

- A/B testing

- Analyse og konverteringsmålinger

- Facebook konkurranser og applikasjoner

Som sine vanligste produksjoner, da er det kanskje ikke så rart at kvaliteten blir så som så når de skal levere forumfunksjonalitet basert på et publiseringsverktøy..

Edit: Typo

Her kan man jo feks lage et nytt forum av hvilken som helst type. Men man bør ikke gjøre det hvert år. Så det er en fordel om man blir enige om hvordan man ønnsker det nye forumet skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt for deg. Jeg falt ut 1/7 og hadde ikke fått noen giro. Skal vi tro det som er blitt fortalt i dag, så har ingen andre fått siden heller.

Faktura ble sendt ut kun en gang i året, hvis du hadde vært medlem med riktig oppført adresse hadde du fått faktura i begynnelsen av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorg1s1: Takk for tilbakemeldingen, det er bra at du forstår!

Det å åpne forumet for allmennheten er jeg skeptisk til dessverre, jeg bøyer meg for dette om flertallet vil åpne forumet.

Det jeg husker fra det gamle forumet så var det mange som gledet seg til det ble ett forum med loggin.

Kanskje man kunne åpnet forumet for allmennheten, og hjemmesiden ellers for medlemmer?

Jeg husker godt selv at mange gledet seg enormt til nytt forum med login for kun medlemmer av BMWCCN. Dette var vel mest pga Skrotnisse og de provoserende innleggene hans. Nå ser jeg derimot at de som gledet seg til dette, enten har forlatt forumet helt og ikke postet et eneste innlegg i det nye forumet, eller maser om å få tilbake det gamle forumet og sier de heller kan leve med folk som Skrotnisse. Spør du meg var ikke Skrotnisse noe problem, hvis man virkelig hisser seg opp så mye som enkelte gjorde pga han, så må man lære seg å kontrollere sinnet og heller scrolle over innlegg/tråder av han.

Jeg har registrert av flere BMWCCN medlemmer ønsker forumet åpnet for allmennheten. Da kun forumet, resten av hjemmesiden kan forbli lukket. Hvordan skal du finne ut om flertallet ønsker dette? Er det mulighet for å sette opp en avstemning/poll på BMWCCN sine sider kun for medlemmer kanskje?

Å åpne forumet for alle er jo en mulighet, men det bør inngå i videreutviklingen av nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

]

Det skjer mye på vedtektsfronten, her er det bare å følge med. Dette er store og viktige endringer for klubben, så jeg håper alle bruker stemmeretten de har på årsmøtet.

Da mener du med andre ord at vi som medlemmer skal reise land og strand for å bruke stemmeretten vår, eller var det snakk om at en stemme kunne avgis "elektronisk"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...