Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?


 Share

Anbefalte innlegg

Det er lett å syte over hvordan BMWCCN håndteres, og da har en to alternativer:

a) Misliker en styringen så kan en rett og slett bare melde seg ut og slippe irritasjonen

eller

B) DELTA selv. Å klage over et styre uten å selv melde seg som kandidat blir bare dumt. Så lenge det faktisk er muligheter for å få gjort noe med styresammensetningen (dra med deg 20 kompiser så har du vel presidentvervet), så er det ikke noe å klage på.

Tja..Alternativ B hadde sikkert gått an det..Men nå er det slik at det ER folk der fra før som har den "jobben", Og da bør de få gjort den jobben/oppgavene de er tiltenkt ;) Hvis ikke må man regne med at folk er misfornøyde ;) All negativ kritikk er ikke syt..Trodde du forsto såpass men ;)

Forrige gang jeg meldte meg inn, så betalte jeg medlemskontigenten..men fikk aldri noe velkomstpakke,,fahfreude, eller ingen ting. Når jeg betaler for noe,,så forventer jeg å få det jeg betaler for. Hvis ikke så blir ihvertfall jeg frustrert og irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det at den Norges offisielle BMW club ikke engang klarer å drifte et forum er ganske skremmende. Finnes plenty av gratis forum som klarer dette mye bedre. Lurer på hva BMW tenker om at en slik klubb er knyttet til dem. Forum og webside er så umoderne som det kan bli, og reflekter ikke hva merket BMW står for på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwkizn, Jada, men jeg er 100% sikker på at det finnes mange fornøyde medlemmer også. Derfor mener jeg, passer ikke klubben for en person, så er det bare å ikke være medlem ELLER ta initiativ og prøve å gjøre noe med det. At en ikke har fått noe en har betalt for er selvfølgelig trist, men det kommer ingen forandring ut av å klage her. Jeg er helt enig i at klubben ikke håndteres optimalt (og ikke har gjort det på mange år), derfor burde de nok tenke på å bruke noe av de 1.2 millionene de tar inn i året på en deltidsstilling for en president.

Det er også et tankekors at de er langt ute i femsifret medlemsnummer og fortsatt bare har like mange medlemmer som for ti år siden. Det tyder på stor gjennomtrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å syte over hvordan BMWCCN håndteres, og da har en to alternativer:

a) Misliker en styringen så kan en rett og slett bare melde seg ut og slippe irritasjonen

eller

B) DELTA selv. Å klage over et styre uten å selv melde seg som kandidat blir bare dumt. Så lenge det faktisk er muligheter for å få gjort noe med styresammensetningen (dra med deg 20 kompiser så har du vel presidentvervet), så er det ikke noe å klage på.

Så sant, så sant...

Har selv begynt å engasjere meg på "lokalt" nivå. Har nå vært styremedlem i 1 år i avd. Telemark. Har ingen erfaring fra tidligere, men tenker at alt kan "læres". Har så langt hatt en positiv opplevelse og prøver å bli kjent med hvordan styre og stell fungerer.

Regner med at jeg stiller på årsmøtet for hovedklubben, dette for å orientere og oppdatere meg selv. Så får vi se...

Edit: når det gjelder innmelding, så tror jeg det varierer voldsomt. Jeg fikk "alt" etter 3-4 uker, mens jeg leser andre ikke får noe i det hele tatt. Klart noe må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å syte over hvordan BMWCCN håndteres, og da har en to alternativer:

a) Misliker en styringen så kan en rett og slett bare melde seg ut og slippe irritasjonen

eller

B) DELTA selv. Å klage over et styre uten å selv melde seg som kandidat blir bare dumt. Så lenge det faktisk er muligheter for å få gjort noe med styresammensetningen (dra med deg 20 kompiser så har du vel presidentvervet), så er det ikke noe å klage på.

Personlig går jeg for alternativ A. Mitt medlemskap blir ikke fornyet når neste faktura kommer.

Styret har betalt rundt 300k for utvikling av nye sider og forum.

Dette har tydeligvis blitt gjort uten noen tidsfrist siden det har gått 2 år uten at vi har sett snurten av hverken nettsider eller forum.

Når de kaster bort medlemskontigenten vår på den måten, må det vel være lov å komme med kritikk uten å melde seg som kandidat i styret?

Er det sånn at man må melde seg inn i et parti og stille til valg for å ha rett til å kritisere hvordan landet styres også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å syte over hvordan BMWCCN håndteres, og da har en to alternativer:

a) Misliker en styringen så kan en rett og slett bare melde seg ut og slippe irritasjonen

eller

B) DELTA selv. Å klage over et styre uten å selv melde seg som kandidat blir bare dumt. Så lenge det faktisk er muligheter for å få gjort noe med styresammensetningen (dra med deg 20 kompiser så har du vel presidentvervet), så er det ikke noe å klage på.

Personlig går jeg for alternativ A. Mitt medlemskap blir ikke fornyet når neste faktura kommer.

Styret har betalt rundt 300k for utvikling av nye sider og forum.

Dette har tydeligvis blitt gjort uten noen tidsfrist siden det har gått 2 år uten at vi har sett snurten av hverken nettsider eller forum.

Når de kaster bort medlemskontigenten vår på den måten, må det vel være lov å komme med kritikk uten å melde seg som kandidat i styret?

Er det sånn at man må melde seg inn i et parti og stille til valg for å ha rett til å kritisere hvordan landet styres også?

Enn bør iallefall sette seg inn i hvordan ting styres og fungerer. Sett så mange uviten drittkasting og sytting av folk som ikke har giddi satt seg inn i noe som helst. Videre om enn bor i omkretsen still på årsmøte eller sende inn forslag til kandiater. For min del kunne jeg gjerne hatt klubb som var mindre men med mere positive medlemmer. Så kunne vi fått kvittet oss med de som kun har negative si, uten komme med forslag til hvordan ting kunne vært bedre. Hvordan landet styres gidder jeg ikke diskutere i denne tråden.

Jeg får håpe det finnes backup rutiner og at det lar seg snartvære oppe å gå om det står på noen harddisker som har kræsjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn bør iallefall sette seg inn i hvordan ting styres og fungerer. Sett så mange uviten drittkasting og sytting av folk som ikke har giddi satt seg inn i noe som helst. Videre om enn bor i omkretsen still på årsmøte eller sende inn forslag til kandiater. For min del kunne jeg gjerne hatt klubb som var mindre men med mere positive medlemmer. Så kunne vi fått kvittet oss med de som kun har negative si, uten komme med forslag til hvordan ting kunne vært bedre. Hvordan landet styres gidder jeg ikke diskutere i denne tråden.

Jeg får håpe det finnes backup rutiner og at det lar seg snartvære oppe å gå om det står på noen harddisker som har kræsjet.

Det er ikke så lett å sette seg inn i hvordan ting styres og fungerer når styret ikke kommer med informasjon om noe før det har vært en klagetråd på over 50 innlegg.

Registrering av medlem er ett eksempel. Det har vært gjentatte tråder om at folk ikke får registrert seg i klubben og svaret fra ledelsen er alltid at hu som driver med det ikke har tid til å ta unna alt.

Hver gang er det opp til flere som melder seg frivillig til å hjelpe til med registrering, men de får avslag med begrunnelse at det vanskelig lar seg gjøre før den nye websiden kommer på plass.

Det kommer stadig forslag om hvordan ting kan forbedres. Det blir kategorisert som syting etterfulgt av oppfordring om å melde seg frivillig.

Hvordan hjelper man en klubb som ikke vil ha hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn bør iallefall sette seg inn i hvordan ting styres og fungerer. Sett så mange uviten drittkasting og sytting av folk som ikke har giddi satt seg inn i noe som helst. Videre om enn bor i omkretsen still på årsmøte eller sende inn forslag til kandiater. For min del kunne jeg gjerne hatt klubb som var mindre men med mere positive medlemmer. Så kunne vi fått kvittet oss med de som kun har negative si, uten komme med forslag til hvordan ting kunne vært bedre. Hvordan landet styres gidder jeg ikke diskutere i denne tråden.

Jeg får håpe det finnes backup rutiner og at det lar seg snartvære oppe å gå om det står på noen harddisker som har kræsjet.

Det er ikke så lett å sette seg inn i hvordan ting styres og fungerer når styret ikke kommer med informasjon om noe før det har vært en klagetråd på over 50 innlegg.

Registrering av medlem er ett eksempel. Det har vært gjentatte tråder om at folk ikke får registrert seg i klubben og svaret fra ledelsen er alltid at hu som driver med det ikke har tid til å ta unna alt.

Hver gang er det opp til flere som melder seg frivillig til å hjelpe til med registrering, men de får avslag med begrunnelse at det vanskelig lar seg gjøre før den nye websiden kommer på plass.

Det kommer stadig forslag om hvordan ting kan forbedres. Det blir kategorisert som syting etterfulgt av oppfordring om å melde seg frivillig.

Hvordan hjelper man en klubb som ikke vil ha hjelp?

:applause: Vote Yngvejos for president :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i saken om medlemshåndtering er det kommet konstruktive og villige medlemmer som vil hjelpe til med håndtere dette. Så dette er en skandale. Jeg er også enig i at fora burde vært på plass, men når det blir satt ned en komite på årsmøte og denne komiteen ikke gjør det de skal, får plutselig det sentrale styre inn i en knipe. Styret sentralt har de siste årene hatt mye rydde opp i og sjønner at folk går trett etter hvert. Kansje nivået burde senkes litt?

Nå har jeg sittet i avdelings styre og utrolig mange som forlanger sånn og sånn, uten helt sjønne at tiden styret lokalt har, ikke er av mere enn andres tid. Når vi i tillegg har drevt dette på frivillig og ulønnet arbeide skal enn ikke forlange all verden. Folk forlanger treff men har ofte ikke tid til å møte opp. Da er det demotiverende å bruke mangfoldige timer på arrangere, når det bare dukker opp et fåtall. Men nå gadd jeg ikke mere, så ting får bare bli som det blir, men jeg har troen på at avd forsetter sine aktiviteter på et akeptabelt nivå. Jeg er veldig usikker på bmwccn kommer til å være den klubben den en gang er i dag i framtiden. Det blir spennende se om det finnes noen som gidder ta et president verv, noen gidder være redaktør for FF, gidder rydde opp i rotet rundt medlemshåndering, for etc.... . Jeg tror det må bli store endringer skal bmwccn forsette som men positiv klbubb. Jeg melder meg iallfall ikke ut :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende se om det finnes noen som gidder ta et president verv, noen gidder være redaktør for FF, gidder rydde opp i rotet rundt medlemshåndering, for etc.... . Jeg tror det må bli store endringer skal bmwccn forsette som men positiv klbubb. Jeg melder meg iallfall ikke ut :-).

Har ikke HC meldt seg frivillig som redaktør? Siden han allerede har en fot innenfor Fahrfreude og viste at han var i stand til å gi ut en bok, skulle man tro at han var kapabel for jobben.

Jeg er enig med deg i at det må endringer til. Får håpe den nye presidenten blir flinkere til å slippe frivillige til for å hjelpe med de forskjellige oppgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende se om det finnes noen som gidder ta et president verv, noen gidder være redaktør for FF, gidder rydde opp i rotet rundt medlemshåndering, for etc.... . Jeg tror det må bli store endringer skal bmwccn forsette som men positiv klbubb. Jeg melder meg iallfall ikke ut :-).

Har ikke HC meldt seg frivillig som redaktør? Siden han allerede har en fot innenfor Fahrfreude og viste at han var i stand til å gi ut en bok, skulle man tro at han var kapabel for jobben.

Jeg er enig med deg i at det må endringer til. Får håpe den nye presidenten blir flinkere til å slippe frivillige til for å hjelpe med de forskjellige oppgavene.

Jepp, så ble vi enige :-). Da er det bare komme opp med kandiater til valg komiteen og stille den som kan på neste årsmøte. Siste årsmøte satt flere av oss igjen med at noen av sakene vi hadde besluttet ble omgjort seinere, så følte vi ble tatt på senga og saker tromfet igjennom. Er vi flere har vi større makt til at enkelt personer ikke kupper enkelt saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, så ble vi enige :-). Da er det bare komme opp med kandiater til valg komiteen og stille den som kan på neste årsmøte. Siste årsmøte satt flere av oss igjen med at noen av sakene vi hadde besluttet ble omgjort seinere, så følte vi ble tatt på senga og saker tromfet igjennom. Er vi flere har vi større makt til at enkelt personer ikke kupper enkelt saker.

Det er ikke så lett å få deltatt i årsmøte for folk som ikke bor sentralt på østlandet.

Med nytt forum på plass vil det være lett å sette opp poller for valg av styre og andre viktige beslutninger slik at alle i klubben fikk muligheten til å fremme sin mening uten å bruke masse tid og penger på flybiletter, overnatting etc.

Kan du komme med litt info til oss uinvidde om hvilke beslutninger som ble omgjort og hvilke saker som ble trumfet igjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger la det ligge Yngvejos og tenker vi begynner med nye blanke ark til neste års møte. Jeg tror det er riktig at vi prøver løse og gjøre ting tilgjennelig som kan passe for de fleste. Å tilfredstille alle er umulig, slik vil det alltid være. Som jeg sa i profilen på siste FF tenker at nytt fora vil løse mye viktig for bmwccn. Eksempel vis er det mye som kan besluttes å diskuteres med dagens datatekniske løsninger. Jeg har troen har dere ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger la det ligge Yngvejos og tenker vi begynner med nye blanke ark til neste års møte. Jeg tror det er riktig at vi prøver løse og gjøre ting tilgjennelig som kan passe for de fleste. Å tilfredstille alle er umulig, slik vil det alltid være. Som jeg sa i profilen på siste FF tenker at nytt fora vil løse mye viktig for bmwccn. Eksempel vis er det mye som kan besluttes å diskuteres med dagens datatekniske løsninger. Jeg har troen har dere ;-).

Jeg har stor tro på at det blir forbedringer når den nye nettløsningen omsider faller på plass.

Kriteriet er at de som styrer forumet ikke er så livredde for forandringer som flere av brukerene på det nåværende forumet er. (De som er fast bestemt på at en forumløsning fra 1994 er overlegent flate forum med login, profiler etc.)

Vet du om det er noen som aktivt purrer på leverandøren av nettsidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...