kvasin Skrevet Mai 19, 2007 Share Skrevet Mai 19, 2007 Ble i dag den stolte eier av en helt strøken, nydelig 520i 2003 modell gått kun 47 000. Med bilen følger den "lille" skjermen (business) og i siste brosjyren på BMW 520 står det at med bruk av navigasjonsdvd kan man få 2d kartvisning. Det er til og med fotografi som viser kart på den lille skjermen. Jeg har en 2005 dvd og det vises kun piler og symboler men er det noen som vet om 2d kart vil fungere på min bil hvis jeg kjøper en ny dvd?? Hilsen kvasin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Mai 19, 2007 Share Skrevet Mai 19, 2007 Regner med at du mener 4:3 skjermen. Du skal jo å frem kart da? Har du BMW's DVD spiller i bagasjerommet trenger du vel ikke noen ny. Finn et bilde av navi'en din og post dette så vil du garantert få masse veiledning fra dette forumet. Jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvasin Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2007 Hei Jaro og takk for raskt svar, det jeg ser er akkurat slik som på bildet her: http://www.terminalen-kbh.bmw.dk/bilde.asp?id=4976 Det jeg er ute etter er selve kartvisningen men er usikker på om dette går an på en 2003 modell med 4:3 skjerm som vist på bildet over. Piler er vel og bra, men et lite kart hadde vært fint. Kvasin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvasin Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2007 Denne bilen er identisk med min, her ser dere hvilken skjerm og hvilken spiller som er der. Har en cdveksler i hanskerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 Det er mulig jeg tar feil, men på www.e60.net har det vært diskutert dette og konklusjonen er det stadig er piler på denne versjonen. Egentlig litt merkelig at dette skal være slik på en så ny bil. Det gikk i allefall rykter om at det skulle komme en softwareoppgradering som skulle vise kart, men kanskje noen andre vet om dette finnes nå? Eller om det funke å bytte til Professional CCC modulen? Jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvasin Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2007 Hei! grunnen til at jeg begynte å lure var at jeg fikk brosjyren til nye 520 hos Jæger i Bergen i forrige uke og der var det vist med bilder en business versjon (4:3 skjerm) med kart og det stod spesifikt kan vise 2d kart. Jeg skal scanne bildet inne og legge det ut her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvasin Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2007 hei under ser dere en scanning fra side 51 i BMW sin nye katalog. Det er dette jeg lurer på om går også i 2003 versjonen av E60? http://bildr.no/view/67186 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 Hei, Først og fremst, gratulerer med E60.. Når det gjelder kart på navigasjonssystem business har jeg sett flere på E60.net som har fått til dette. Hva dem har gjort vet jeg desverre ikke, men det er ingen umulighet for å få kart. Jeg har snakket med både GS og BMW tidligere (før facelift ble lansert) og da fortalte de at om jeg hadde kjøpt en 01/2007 CD ville jeg ha fått veioppdateringer osv osv, så jeg vil da tro at hvis man kjøper en 03/2007 CD vil man få både 2D kart og piler. Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny navigasjonsCD og har derfor undersøkt litt om det er mulig å få denne 2D visningen. Hvis du gir meg Mandagen, så skal jeg gi deg et svar, kanskje Tirsdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvasin Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2007 Konge da gleder jeg meg til å høre hva du finner ut. jeg stikker utom Jæger i Bergen i morgen og sjekker med de også. regner med det lønner seg å ikke kjøpe dette fra en bmw forhandler men heller hos leverandøren av kartsystemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 Bussiness navi ble oppgradert med kartvisning fra og med mars i år, før det er kun pilvisning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 Gode nyheter for deg, kvasin! Jølle: Er dette en software oppgradering eller også kart-oppgradering? Jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvasin Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2007 Dette er strålende!! jeg skal gi rapport etter min tur på Jæger i morgen. i forrige uke stod de hardnakket på at det ikke gikk. Fint hvis vi følger opp til vi vet hvordan, hvor og pris. kvasin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 At det har kommet kartvisning på business fra og med Mars, dvs. facelift er jo faktisk det vi har diskutert her. Om det er mulig å få 2D visning og piler er ennå usikkert til at man/vi/jeg får undersøkt det innen morgendagen. Jeg vil tro at det er mulighet med mindre BMW ikke har gjort om hele businessnavigasjonen. Man bør evt. være obs på at man må ha en software oppdatering, som etter det jeg undersøkte kostet en tusing eller to hos Arne Guldbrandsen i Oslo... Jeg kommer med svar fra BMW Norge i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 Dette er strålende!! jeg skal gi rapport etter min tur på Jæger i morgen. i forrige uke stod de hardnakket på at det ikke gikk.Fint hvis vi følger opp til vi vet hvordan, hvor og pris. kvasin Tror jeg var litt uklar her , hardware og software for navi bussiness ble oppgradert fra mars i år for alle biler produsert etter denne tid. I god BMW tradisjon er det ingenting som sier at dere ikke sitter i klisteret med kun pilvisning. Bytte av kart DVD vil uansett ikke hjelpe. Er dere heldige kan dere bare bytte navigasjonssoftware og være i mål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvasin Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2007 Sjekket med BMW i dag de hadde ikke hørt om dette var en mulighet og når jeg viste dem bildene i deres egen brosjyre ble de overrasket. de skulle sjekke opp videre. Merkelige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå