Gå til innhold

Hva skal jeg gå for.. Kjøp av ny bil:


 Share

Hvilken av disse ville DU valgt?  

29 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse ville DU valgt?

    • Nr 1?
      8
    • Nr 2?
      3
    • Nr 3?
      2
    • Nr 4?
      7
    • Nr 5?
      9


Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden ute på leting etter en ny bil. Dette SKAL være en stasjonsvogn med ikke for høy km og med litt utstyr. Mens jeg har drevet å surfet rundt, så har jeg kommet over noen mulige kandidater.

Hovedkandidaten er denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10085484

Er denne noe å satse på? Hvordan er 316 motormessig? Er klar over at denne har 1.8l og 115hk... Men er den treg eller er den tålelig kvikk i reaksjonen? Likte kombinasjonen farge/utstyr/km på denne jeg... Samt at det er en -03, så det er en "faceliftutgave" :)

Ellers så har jeg vurdert disse:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10055530

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9912189

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10011083

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10129339

Bør jeg velge noen av disse i stedenfor, eller skal jeg evt gå for den første? Setter STOR pris på innspill i denne saken, da jeg/vi aldri har hatt så ny bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først ha kikket på bil nr. 5... og hvis den er like fin som den ser ut til å være i annonsen ville jeg ha kjøpt den. En relativt ny E46 316i Touring er en fin bil (hvis du kan klare deg med et relativt begrenset ant. hestekrefter), men dens fremste potensiale er kun at den er 4-5 år nyere enn de andre bilene på listen. Bil nr. 2 og 3 på listen ville jeg ikke ha kjøpt fordi de hverken er relativt nye eller spesielt harmoniske konstruksjoner. Bil nr. 4 kan være et interessant kjøp, men jeg skal aldri mer ha en sort bil... en helt umulig farge når bilen begynner å bli noen år gammel.

Det du imidlertid bør være litt oppmerksom på med biler som nå er 7-8 år gamle... er at selvom de i dag fremstår som relativt "nye"... blir de hurtig gamle biler fom. nå. Mange brenner seg på dette faktum når den første gleden over å ha kjøpt en "ny" bil har lagt seg. Tilsvarende er det med en liten motor i en relativt tung bil som en E46 Touring eller E39 Touring. Det kan være fristende å spare noen kroner, men når motoren alltid må ha 3-4000 rpm for å kunne holde følge med trafikken melder de første baktankene seg også. Poenget er å være oppriktig mot seg selv... analysere behovet og erkjenne hva man kan leve med over tid... enten bilen er gammel, har en liten motor eller på andre måter ikke er helt hva man kunne ønske seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er E46 316i VESENTLIG tregere enn f.eks en 318i fra -97 da? Har en sånn nå, og den greier seg for vårt bruk for å si det sånn...

Nei... og det er litt viktig at du forstår mitt innlegg på den riktige måten. På skandinaviske veier og spesielt på norske veier er E46 316i Touring en utmerket bil (spesielt med facelift). Motoren (N42) som faktisk har et slagvolum på 1796 cm3 yter 115 HK ved 5500 rpm og 175 Nm ved 3750 rpm... noe som er nok til at den klarer 0-100 Km/t på ca. 11,5 sekunder og en topphastighet på 200 Km/t. Vår 2003 E46 318d Touring har kun en marginalt hurtigere akselerasjon, men den samme topphastigheten... og den har tjent oss vel uten problemer i over fire år så langt. Bensinforbruket er jo også en hyggelig historie med et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på kun 0,71 liter/mil iht. BMW. Mitt poeng var kun at man nok bør ha gått noen runder med seg selv før man kjøper en bilmodell som f.eks en 316i eller en 318d, men det ser det jo ut til at både du og jeg allerede har gjort. Hvis du har lyst på en nyere bil og en E46 316i Touring gjør du helt sikkert ikke et dårlig kjøp... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte en E46 316iT av stenshagen for noen måneder siden ( i sammeheng med noe verksted-arbeid) Vet ikke om den bilen var tuklet med, men jeg syns den gikk svært godt til å være 316. Måtte faktisk dobbeltsjekke at det virkelig var 316 og ikke noe annet.

Er den bilen representativ for hva en 316 kan tilby syns jeg dette er en fin bil.

5'ern med alle 8-tallene bør du kanskje holde deg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det med plass i en E46 ville jeg nok gått for dette, et tips kan være 318i med 143 hk, du hadde jo en 318 facelift versjon der, trodde denne kom med 143 hk, mulig det er fra 03?

:roll:

Ville definitvt valgt 523i fremfor 520i mht E39, så der har du valgene mine mht den prisen du har å gå etter her.

E39 523i, evt E46 318i med 143 hk.

E46 316iT har jeg kjørt en uke, og det var ikke så festlig.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...