Gå til innhold

Hvor mye sparer man på varebil?

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Far min skal investere i ny bil og har lyst på en Bmw X3 2.0D. Han har ikke bruk for bakseter og jeg lurer litt på hvor mye man kan spare på å kjøpe en slik bil uten bakseter? Man får en fin x3 til en 560-570 000kr med bakseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye regler har gjort det slik at de må være så så store for å kunne kvalifiseres som varebil. Derfor ser man blandt annet ikke E61 som varebil, tidligere fikk man jo E39 varebil. Den nye Mercedes-Benz ML gikk heller ikke igjennom fordi den hadde akkurat for lite rom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statskassen ja. Den er så full av penger, at det snart ikke er noen biler som er store nok til å bli varebil...:wink:

Neida. Men har hørt at man kan registrere som varebil bare den får plass inni bilen. Altså, det er nok at den kan "bygges inn", trenger ikke stor luke (om dere forstår).

Man kan altså fjærne noe av interiøret, dersom det er små marginer som hindrer den i å få plass. Finnes firmaer i Norge som har spesialisert seg på denne typen tilpassninger (mener jeg på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis slutt på de forferdelige ombyggingene der de kutta hull i taket, men reglene er blitt strengere og "statskassa" blir stadig større. (i dobbelt forstand) Volvo XC90 slapp ikke gjennom fordi de kutta i bærende konstruksjon. Zafira varebil er blitt gjort nærmest ukjørbar p.g.a de måtte flytte skilleveggen så langt frem. (har prøvd å kjøre en OPC). Kan jo nevne at i Danmark sparer du 400 000 ved å kutte ut baksetene. (708 kontra 309)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...