DagBMW Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Når motoren er kald så trekker den fint over hele registeret. Men når motoren blir varm så mister den draget og blir helt død ved ca 4000rpm, og draget kommer tilbake etter 5000, 5500rpm. Har tatt en diagnosetest på bilen, og fikk opp 3 feilmeldinger. Banker1 Hastighetsgiver Lambdasonde Tror det er lambdasonden som er problemet. Takker for svar edit: Bilen er en 93 mod 318IS coupè
jensemann23 Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 rart om lambdasonden skulle ha så mye å si. Men prøv å dra ut pluggen på den, og kjør uten. Se om det blir bedre!
Hardtop Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Lambdasonden er vel ikke i bruk ved full gass så vidt jeg har skjønt?
DagBMW Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Skrevet Mai 24, 2007 nei, men det er vel den som styrer blandingen som bil skal ha, er det ikke? Kan jo hende at den får falskluft et sted, så jeg skal kjøpe startgass og sjekke litt rundt der, men den var sånn før jeg skiftet til åpent luftfilter også. Dere har ikke noen inspill på hva det kan være?
kabeldeigen Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 Har en tommel på lambdasonden jeg.... Når bilen er kald er ikke lambdasonden i bruk. Den må liksom varmes opp av eksosen. Den gir beskjed om det trengs mer/mindre luft og bensin blanding.
DagBMW Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Skrevet Mai 24, 2007 ja, kom hjem fra verkstedet til kompisen min nå. Slettet den gamle diagnosetesten, tok en kjøre tur og tok en ny diagnosetest. Da kom det ikke opp feilmelding på hastighetsgiver og labdasonde. Men den gamle meldingen om Bankesensoren kom fortsatt opp. Feilkode 15 Banker1 Var det som kom opp. Har også testet med startgass rundt luftmengdemåleren og slangene der, men det er ingen gleppe eller hull noen steder så jeg tror ikke den får falsk luft. Blei noen klokere nå ? Dette er egentlig skikkelig irriterende. Kan jo hende at det er LMM som er deffekt, men da hadde vel det kommet opp på diagnosetesten ? Den kom opp da jeg koblet den fra. Hvis ikke så går jeg til innkjøp av en ny lambasonde og Banker1 sensoren.
Dirty Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 er ikke Bankesensor på m42 og m44 så hvorfor du for opp det lurer jeg fælt på
DagBMW Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Skrevet Juli 10, 2007 hmm det viste jeg ikke. du har en 318IS du og eller ? Hvordan gikk din mellom 3,800 - 5000 rpm ? Min går heller drit dårlig ser du, men draget kommer tilbake etter 5000.. Når motoren er kald så går den fint og jevnt, noen ganger kan det være litt nappete.
Ron Jeremy Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Mistet draget sier du? Hmm, ta deg en dusj, puss tenna og fremhev dine positive sider. For å lettere få draget kan det lønne seg å gjøre et stunt sent en lørdagskveld - les etter alt er stengt og enkelte fryser og er drita (det regner jo hele jævla tiden) Lykke til!
DagBMW Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Skrevet Juli 10, 2007 Mistet draget sier du?Hmm, ta deg en dusj, puss tenna og fremhev dine positive sider. For å lettere få draget kan det lønne seg å gjøre et stunt sent en lørdagskveld - les etter alt er stengt og enkelte fryser og er drita (det regner jo hele jævla tiden) Lykke til! haha, dette fikk frem et smill på en ellers døll dag på jobb.
DagBMW Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Skrevet Juli 10, 2007 men fra kebab til biff.. Noen som har noen inspill her på hva det kan være? Skal skifte bensinfilter på torsdag for og se om dette hjelper. Skjer det ikke noe da blir det og måle lambda og eventuelt skifte dette. Har tatt en komp test, og den gikk utmerket. Hvis ikkeno av dette funker blir det vel og dra opp jokern og skifte LMM, noe jeg helst vil gjøre sists da dette er det som er kostbart. Kanskje dra til Ensjø, "prøvekjøre" en IS der hvis jeg finner, og bare bytte LMM hehe Er vel ikke sikkert Mohammed merker dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå