Gå til innhold

risting i forstilling etter bremsebytte

The_transporter
 Share

Anbefalte innlegg

bilen er en e39 523ia

hadde en voldsom risting ved nedbremsing , så jeg byttet til black diamond med ferrodo klosser...

og jeg vet at alt sitter som det skal... men nå en liten stund etterpå.. så har jeg fått en vibrasjon i hele bilen i de fleste hastigheter :( det følger liksom omdreiningene til hjula.. tror jeg...

noen som har noe formening..

evt hvor mye som skal til for å få kast i de 18" e60 m5 replika felgene som gs-selger?

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er en e39 523ia

hadde en voldsom risting ved nedbremsing , så jeg byttet til black diamond med ferrodo klosser...

og jeg vet at alt sitter som det skal... men nå en liten stund etterpå.. så har jeg fått en vibrasjon i hele bilen i de fleste hastigheter :( det følger liksom omdreiningene til hjula.. tror jeg...

evt hvor mye som skal til for å få kast i de 18" e60 m5 replika felgene som gs-selger?

hehe

Sikker på at det er bremsene da? hvis ikke ristinga forsvant etter at du byttet dem mener jeg, hvis det rister når du kjører kan det være kast i bremseskivene, foringer/stag, ubalanse i hjul, hjullager etc...

Tror jeg ville fått balansert dekkene først, har du nylig fått disse felgene? kan ikke være feil impress da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir noen av skivene varme etter kjøring? har du sjekket om noen av kalipperne henger? kan hende du må bytte rep sett på den ene kalippteren. i så fall er det greit å gjøre det på alle! Skift all bremse væska i samme slengen kan hende du har mye grums i systemet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er en e39 523ia

hehe

1 Har du risting bare når du bremser, 2 eller hele tiden?

1 Feil på brems/foringer

2 Ballangsering/+ masse annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...