Gå til innhold

bremser som piper

erlend_p
 Share

Anbefalte innlegg

Skiftet bremseklosser på svigermor sin bil for ikke så veldig lenge siden, og nå har bremsene begynt å pipe.

Så har hun snakket med en mekaniker venn som mente at det hjalp å smøre kobberpasta på.

Har lest meg til andre steder at dette kanskje ikke er så dumt, men her er spørsmålet;

Hvor skal jeg smøre den på, og evt. hvor mye?

Innbiller meg at hvis jeg tar det midt på klossen mot skiven at man mister bremseeffekt?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på baksiden som blir presset inn av stempelet?

på sidene av klossene da? tror det var der svigermor mente at jeg skulle smøre, men da havner det jo etter hvert på skivene det også.

Hjelper dette i det hele tatt mot pipingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ha en forbedrende effekt.. pipingen kommer vanligvis av bremsestøv som er mellom klosser og skiver.

Lag en slisse på tvers i bremseklossene hvis ikke det er det fra før.. gjort det mange ganger med godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute hos svigermor nå, prøvde å smøre på, kjørte en liten stund, så kom det tilbake.

Tok av igjen, pusset vekk mye drit, og smørte på igjen. kjørte da i ca 15 min, så kom det tilbake.

tenkte at jeg skulle prøve en gang til, da tok jeg en stålkost, børstet vekk all rust og drit, alt så flett nytt ut, pusset overflaten på sylinderen rein, og pusset også de to "krokene" på andre siden som presser den andre klosset inn.

Og smurte nokk en gang.

Etter 15 min kjøring og ingen lyd sa jeg meg fornøyd, men nå ringte svigermor å sa at lyden var tilbake.

Hva kan jeg gjøre?

må jeg bytte klossene og smøre de når de er helt nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å slisse de? er Utdannet bilmekaniker som jobber på godkjent verksted og gjorde dette på bilen til alle tantene som klagde på piping... ingen kom tilbake.... verdt et forsøk:)

nei, hadde ikke utstyr til det der og da, men hun ringte i dag og sa at hun ikke hadde merket noe mer til pipingen nå.

Men hvis lyden kommer tilbake skal jeg prøve dette.

takk for svar folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...