Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Jeg holder en knapp på z3'en jeg også. Gunnar! Er M5'en klar for tysklandstur?? Jeg skal kanskje nedover snart for å hente en bil. Når har du planer om å dra evt?
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Har aldri sett det stå BMW i vognkortet på MINIer..? Da burde de jo dessuten kalles BMW MINI, og ha BMW-emblemer? Og den måtte i så fall hatt MINI på Modell.. F.eks. har BP76948 MINI på Merke og COOPER S under Modell.. Sto hvertfall BMW på de første. Men VAG er jo ikke velkommen på Porsche-treff selv om Porsche snart eier hele VAG, så vi finner nok en løsning så vi unngår EPA-traktorer og annet skrot.
hagenisse Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Jeg har ingen planer annet enn å få solgt isbilen. Er på det nivået foreløpig.
Gunnar Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Jada, femmern er klar den. Tålte jo en del mil på Rudskogen, så da må det duge. Må bare ta det før det blir for varmt og for mye trafikk. Da må vi satse på en tur innom ringen også..
Fredrik Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Sto hvertfall BMW på de første. Men VAG er jo ikke velkommen på Porsche-treff selv om Porsche snart eier hele VAG, så vi finner nok en løsning så vi unngår EPA-traktorer og annet skrot. Hehehe... verden er ikke som den har vært, men det hadde kanskje ikke vært så kult om det kom en gjeng raggere i blodtrimmete Amazon´er og 142´ere på et BMW treff... Gunnar: Gratulerer med femmer´n... kjør transportetappene sydover om natten så slipper du trafikken...
[space] Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Gunnar: Bare du lar vær å bremse så det ryker av skivene et kvarter etterpå så funker den vel greit Må få lagt ut det klippet her Hagenisse: Er 2 på jobben som har Smart Roadster Brabus. De er fornøyde de, men han ene går og vurdrer en Cooper S nå. Må si Copperen er den tøffeste av dem, men så var det det med trekk på framhjula da... Fredrik: Z4 2.2 er en av mine favoritter om dagen også. Får de ned til 350.000 her i landet nå, så om et til to år burde det ikke være noe problem å slå til. Litt avhengig av å ha en større bil nr. 2 da... Reglene på treffet virket greie på meg. Jeg kjørte på bane første gang på bimmerstreffet i fjor, og da syntes jeg det var litt skremmende. Spesielt med tanke på de e30 gutta som bremser seg forbi på innern etter langstrekka osv. Kjente igjen noen av de samme bilene, med samme kjørestil nå på lørdag, noe også Kjetil kommenterte. (Eller om det var på bimmerstreffet....) Jeg må også hive meg på den at det er utrolig lærerikt å sitte på med en som Kjetil et par runder. Følge med på speedometer, bremsepunkter og linjer. Var litt smånervøs første runden men det hjalp sinnsykt på kjøringa mi senere. Det ideelle må være å først sitte på noen runder, så kjøre selv, med instruktør, og så til slutt kjøre alene.
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 ":3hq8wgfs]Reglene på treffet virket greie på meg. Jeg kjørte på bane første gang på bimmerstreffet i fjor, og da syntes jeg det var litt skremmende. Spesielt med tanke på de e30 gutta som bremser seg forbi på innern etter langstrekka osv. Kjente igjen noen av de samme bilene, med samme kjørestil nå på lørdag, noe også Kjetil kommenterte. (Eller om det var på bimmerstreffet....) Jeg må også hive meg på den at det er utrolig lærerikt å sitte på med en som Kjetil et par runder. Følge med på speedometer, bremsepunkter og linjer. Var litt smånervøs første runden men det hjalp sinnsykt på kjøringa mi senere. Det ideelle må være å først sitte på noen runder, så kjøre selv, med instruktør, og så til slutt kjøre alene. Vart du skræmt? Speedometer skal du ikke se på under banekjøring. Kun turteller, oljetrykkslampe og bremselampe. Turtallet hører du deg frem til ganske raskt. Lampene sjekker du på langsiden. Det viktigste for en nybegynner er å treffe idealsporet, finne bremsepunkter og å bli ferdig med bremsing og giring FØR svingen. Er man i tvil, hold 3. gir istedenfor 2. gir. Slipp clutchen før man er ferdig med nedbremsingen, da holder bilen seg stabil. Hvis man klarer å konsentrere seg om disse tingene, kommer farten av seg selv.
Gunnar Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Takk for det Fredrik. Det gjenstår nå fortsatt en del for strøken bil, men godt går det da. Her er et fint bilde fra lørdag, med godt gasspådrag (tatt av [space]): Jeg hadde ikke speedometer under banekjøringen, og savnet det faktisk ikke i det hele tatt (hadde turteller, oljetemp/trykk, og alt annet). De eneste gangene jeg savner speedo til daglig er når jeg passerer fotobokser - som heldigvis er veldig sjelden. [space], antar det er det du har prøvd å forevige her også.. Legg forresten merke til filla som henger på bakdekket. Dekkene var så seige at alt hang seg fast. Utrolig nok ble det ikke merkbart dårligere grep når de ble så varme.
Espen|3k Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Jeg kjørte for første gang nå på lørdagen. Kjørte to heat. Første heatet kjørte jeg sammen med en kompis, Ole Martin Haraldstad for de av dere som vet hvem det er. Og det gikk kjempebra, jeg har jo en av de slappeste bilene som var der men var jo dritgøy for det Han viste meg litt idealspor, bremsepunkter og noen småting. Man lærer utrolig mye. Kjørte et heat til etterpå alene og det gikk også helt fint, etter et par runder var det veldig mange bak meg da jeg kom til depostrekka, så skulle slippe forbi noen, endte med at jeg nesten stoppet opp ved utslippet for det var så mange som skulle forbi, men jeg kunne jo ikke bare dra ut foran de der hvor de kutter svingen... Så det ble som det ble. Fikk ikke kjørt mer enn det fordi jeg måtte bytte bremsevæske før jeg kunne kjøre samt at jeg tok et motorfeste. Men gleder meg veldig til å bli ferdig med denna studeringa, så jeg får kjøpt meg en grommere bil, da blir det banekjøring for alle penga!
hagenisse Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Jada, femmern er klar den. Tålte jo en del mil på Rudskogen, så da må det duge. Må bare ta det før det blir for varmt og for mye trafikk. Da må vi satse på en tur innom ringen også.. Ut på tur, aldri sur!
SteffenM2 Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Jeg kan være med som en liten Journalist, vis dere trenger det Bare jeg har ferie eller lignende
Gunnar Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Kjetil, Og like fort borte igjen! Blir fort sånn når serveren går så trått som den gjør innimellom akkurat nå, på tide dere tar over litt av lasten igjen.. Espen, Prioriteringer! Neida, det er klart at studier ikke er den beste økonomiske situasjonen man kan være i. Det gjør seg med noen saftige lønninger... Men jeg har et par 3.5-litere liggende, bare å putte i en slik, så har du redskap..
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Kjetil, Og like fort borte igjen! Blir fort sånn når serveren går så trått som den gjør innimellom akkurat nå, på tide dere tar over litt av lasten igjen.. Sitter og installerer nå. Har holdt på å laste opp ting hele dagen. SQL-server er installert allerede.
oddis Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Skrevet Mai 29, 2007 Gunnar; Jeg synes det er på høy tid at du lager en prosjekttråd om din "520i"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå