Gå til innhold

Reglement og CSL-kræsj på BMWCCN mai 07

oddis
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm... vurderer en spesiell e36, en forhjulsdrevet bmw med kompressor og en utrolig liten og smart merce. :wink:

Av disse ville jeg ha valgt Mini´en... så kan du også kjøre på banedager i regi av BMWCCN. Mon ikke du evt. kommer til å hevde deg mot noen jyplinger i større BMW´er også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tipper MINI på BMW-treff kommer til å utgå dersom BMW kjøper Volvo - da blir det plutselig vanskelig når Volvoer også må få lov til å dukke opp på treff. Da må både New Mini, nye Volvoer og Rolls-Royce få slippe til.

Og Fredrik, hvorfor ikke "spesiell E36" som hagenisse også nevner? Han tenker da på Z3 Coupé.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Fredrik, hvorfor ikke "spesiell E36" som hagenisse også nevner? Han tenker da på Z3 Coupé.. :)

Den modellen tenkte jeg faktisk ikke på i farten...en interessant modell, men den er ikke helt min kopp te... da har jeg mer sansen for Mini Cooper. Den kjører som på skinner, er hurtig og den er rimelig cool i tillegg. En Z4 2,2i derimot... er en av mine helt store favoritter når det gjelder BMW... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper MINI på BMW-treff kommer til å utgå dersom BMW kjøper Volvo - da blir det plutselig vanskelig når Volvoer også må få lov til å dukke opp på treff. Da må både New Mini, nye Volvoer og Rolls-Royce få slippe til.

I vognkortet til Mini står det BMW under "Merke". Tror ikke det skjer med Volvo evt. Er usikker på RR though, har ikke sett den på treff enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at vi som sto i påslippet med svartflagget også får meldinger om kjøringen til vedkommende fra 5 andre flaggposter rundt omkring på banen. Og det var noen episoder hvor folk fikk svartflagg for å kjøre med åpent soltak, åpne vinduer, uten kjørelys etc. Da kjører du bare frem til de som ga deg svartflagget og spør. Er det soltak/vindu/lys, er det bare å rette opp det og kjøre utpå igjen, ingen sure miner eller pekefinger hos noen. Det var også en hvit E36 Compact som jeg tror vanker på bimmers som fikk svartflagg av meg på slutten av søndagen. Han trodde vel det var pga sladding (han hadde et par på grensen), men det var faktisk pga at blinklyset fremme hang på siden av bilen. Men han kom ikke frem til oss å spurte, han dro bare hjem. Og han kunne kjørt i samme stil resten av dagen, no problem! Derfor er det viktig å finne ut hvorfor flagget kom, halvparten av svartflaggingen jeg foretok var pga andre ting enn drifting! Jeg tror nok de andre også hadde tilsvarende fordeling.

Var nok meg det, jeg kom ikke fram og spurte fordi jeg regnet med at det var blinklyset siden jeg så det når jeg gikk ut av bilen ettter at jeg kjørte inn i depot. Dra hjem da hadde jeg tenkt til uansett og ikke pga flagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om mini... noen som aner hva det koster å bytte diff på dem? En sånn quaife-sak må jo inn...

Koster nok sånn passe, hele traversen under motoren og halve understellet må bort når man skal bytte clutch på dem. Også må fangern av (mener frontlyktene skal ned også). Trangt som et helvete der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha det inn med teskje dere jo!

Z3 coupe 2.8, Cooper S, brabus roadster coupe.

:wink:

Har ikke lest det noe sted før jeg. Holder en knapp på Z3 2,8. Ikke såå vanskelig å få bra gassrespons og drag på topp i den motoren. Større throttle-body, M50/M5 innsug, en liten programmering, vips 215 hester og drag helt til 6500 rpm (gjerne 7000 rpm med chip).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde frontlyktene hang i panseret jeg..?

Var innom Arne G her i vinter. Da var det en Mini som var inne for clutchbytte. Halve bilen lå strødd på bakken, det var eneste mulighet for å få gjort jobben. Han mekanikern var ikke veldig imponert!

Er ikke sikker på det med frontlyktene, kommer vel an på modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vognkortet til Mini står det BMW under "Merke". Tror ikke det skjer med Volvo evt. Er usikker på RR though, har ikke sett den på treff enda!

Har aldri sett det stå BMW i vognkortet på MINIer..? Da burde de jo dessuten kalles BMW MINI, og ha BMW-emblemer? Og den måtte i så fall hatt MINI på Modell..

F.eks. har BP76948 MINI på Merke og COOPER S under Modell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...