Gå til innhold

TV - bakkenettet ?


Anbefalte innlegg

Det blir jo kjipt om en masse av oss med TV i bilen ikke lenger kan bruke denne. TV modulen koster jo en formue.... Jeg spurte en selger på Bavaria men han var ikke sikker. De burde vel vite slikt i tilfelle TV'en ikke vil virke om et år eller to?

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo kjipt om en masse av oss med TV i bilen ikke lenger kan bruke denne. TV modulen koster jo en formue.... Jeg spurte en selger på Bavaria men han var ikke sikker. De burde vel vite slikt i tilfelle TV'en ikke vil virke om et år eller to?

Jarle

tv'n vil ikke virke, man vil måtte ha en digital tuner og dekoder i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En positiv ting med digitalisering er jo at TV'n kanskje går ann å bruke da. Så dårlig som den fungerer nå, vil jeg betrakte som ubrukelig.

Hadde aldri betalt noe for en TV-modul om den ikke var i bilen fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tuner og full avtale med viasat :x:!:

Skal du ha parabol? :wink:

Kommer en del kanaler gratis på det digitale bakkenettet. Nrk1/2 for eks + tv2 ut 2009(gratis). Du kan sjekke på NTV sine sider om kanal tilbud.

Har ikke sett noen DVB-T tunere med mpeg4 støtte enda til Bmw men det kommer nok.

Bare ikke kjøp i utlandet for er kun Norge som har Mpeg4 pr dags dato.

Resten av Europa har etter det jeg vet Mpeg2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tuner og full avtale med viasat :x:!:

Skal du ha parabol? :wink:

Kommer en del kanaler gratis på det digitale bakkenettet. Nrk1/2 for eks + tv2 ut 2009(gratis). Du kan sjekke på NTV sine sider om kanal tilbud.

Har ikke sett noen DVB-T tunere med mpeg4 støtte enda til Bmw men det kommer nok.

Bare ikke kjøp i utlandet for er kun Norge som har Mpeg4 pr dags dato.

Resten av Europa har etter det jeg vet Mpeg2.

Dette virker jo som en lei sak. Når Norge foreløpig er det eneste landet som satser på Mpeg4 blir det neppe laget noen norsk løsning. Har lest at flere av landene i Øst-Europa og Frankrike også kommer med Mpeg4, så det kan kanskje bety noe. Uansett må man jo ha en dekoder i tillegg, så den må vel også tilpasses bruk i bil.

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaro: Regner vel med at en slik tuner har dekoder integrert. Det meste som er digitalt krever kort for kanaler, selv om de er gratis. Håper jeg da.

Fordelen med mpeg4 er jo bedre kvalitet da :D Men på en annen side så vet jeg ikke hvordan det er med digital tv i bil, er ofte følsom på lavt signal. Hadde DAB i gamle bilen og den kutta når signalet kom rett under 80-90% tror jeg. Er jo av eller på med digitalt.

EDIT: du får kjøpt tunere idag, men det er 3part så da må man ha egen fjernkontroll, og det gidder ikke jeg hvertfall. Skal jeg ha tv må den kunne styres fra headuniten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok satse på at det er noen som finner frem til en løsning som kan integreres med BMW's anlegg. Det finnes mange smarte hoder der ute som løser det meste av elektroniske utfordringer!

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Ja, tuner og full avtale med viasat :x:!:

Skal du ha parabol? :wink:

Kommer en del kanaler gratis på det digitale bakkenettet. Nrk1/2 for eks + tv2 ut 2009(gratis). Du kan sjekke på NTV sine sider om kanal tilbud.

Har ikke sett noen DVB-T tunere med mpeg4 støtte enda til Bmw men det kommer nok.

Bare ikke kjøp i utlandet for er kun Norge som har Mpeg4 pr dags dato.

Resten av Europa har etter det jeg vet Mpeg2.

har sett på nett at de selger dvb-tunere med mpeg3 og mpeg4 til bmw også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NTV kommer med en løsning for bil/båt som skal kunne integreres med de aller fleste av dagens løsninger. Det var i alle fall det som NTV opplyste meg om da jeg spurte de.

Jeg har også sjekket de løsningene jeg fant på nettet, f.eks. Ebay, men så lenge ingen kan garantere at det passer inn i det "norske" systemet våger ikke jeg teste det. Vi må nok vente og se, det dukker helt sikkert opp en løsning etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...