Haug530D Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 mikrobryteren som fjusket hos meg, fant det ut ved å presse mot døren, da låste den fint.
Kimeng Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 den pinnen som låser tank lokket napper litt , men går ikke i lås. rører nesten ikke på seg.kan være det som er prob ... men å skjer om jeg fjerne hele driten a? samma problemet da? , blir feilmelding el no?
dj_beirut Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Prøv en runde med elteip rundt den hengsla.. rundt den runde som døra hekter på.. hjalp meg verdt å prøve.. Hvilket hengsel? skjønner ikke helt hvor jeg skal tape! kan du forklare litt mer?
-Sammy Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Prøv en runde med elteip rundt den hengsla.. rundt den runde som døra hekter på.. hjalp meg verdt å prøve.. Hvilket hengsel? skjønner ikke helt hvor jeg skal tape! kan du forklare litt mer? HENGSEL: Nå vet ikke jeg helt hvordan de som bruker teip gjør det, jeg satte i nye hengsler med mindre slitte brytere så nå fungerer alt helt fint med meg. Jeg vil kanskje tippe at de gjør noe sånnt: Du ser på bildene her at mikrobryteren som sitteri hengslen i dørkarmene er slitt. SLITT BRYTER: MINDRE SLITT BRYTER: Hvis du kompanser det som er nedslitt med litt teip så vil det kanskje hjelpe på å trykke bryteren helt inn. Dermed vil bilen vite at døren er lukket, og det skal vere i orden. Har du fortsatt problemer kan det vere som tidligere nevnt her tanklokket ditt som ikke låser seg. Guide med flere bilder og utdypning: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=48129&highlight=trege+d%F8rer
marararius Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Jeg har også problemer med sentrallåsen, men ingen av mine dører låser seg i det hele tatt når jeg vrir om nøkkelen.. Bare førerdøra! Kan det også være den knott greia? :\ Det er heller ingen av dørene som låser seg igjen når jeg vrir om nøkkelen!
-Sammy Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Jeg har også problemer med sentrallåsen, men ingen av mine dører låser seg i det hele tatt når jeg vrir om nøkkelen.. Bare førerdøra! Kan det også være den knott greia? :\ Det er heller ingen av dørene som låser seg igjen når jeg vrir om nøkkelen! Skjer det overhodet ingenting når du vrir om nøkkelen i verken førerdør eller passasjerdør ? Har du gått over sikringene dine ?
marararius Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Nei det skjer ingenting.. Hører det låser da, og ser de leer på seg, men ikke nok lissom. Bensinlukket og bagasjelokket låser seg da..
-Sammy Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Da spørs det om sentrallåsdriveren i førerdøren din er gåen. Her er en som har hatt omtrent samme problemet: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=42377 Sentrallåsdriveren er det som gir låsemotoren signal om å låse seg, tror jeg. Driveren i førerdøren gir og signal til de andre dørene om å låse seg. Så hvis driveren i førerdøren er gåen så vil jo ikke de andre reagere heller. Jeg skal ikke si noe heelt sikkert for jeg har ikke selv vert borti dette, men det som blir beskrevet i tråden over ligner da litt på problemet ditt. Men det var sånn at ingenting skjedde om du låser fra passasjerdøren heller ?
marararius Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Sentrallåsdriveren har jeg byttet, for jeg hørte også at det var problemet, men det ble ikke noe bedre etterpå.. Så vet ikke jeg :S
marararius Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Men kan jo sjekke sikringene igjen jeg.. Hvem sikringer er det? Tysken min er ikke helt på topp!
-Sammy Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 hmm.. Jeg har ikke bmwn min her jeg er nå, men skal dit senere, bare da har jeg ikke internett før til helgen muligens.. Her må da ver andre her inne som har sikringslokket sitt tilgjengelig bare å ver tolmodig.
marararius Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Ja, men uansett takk! Har ikke hastverk, klart meg noen mnd. allerede så, og lappen kommer ikke før september..
-Sammy Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Jeg kom på en ting, her endag da jeg skulle låse så fikk jeg samme problemet som deg nesten. Jeg låste fra passasjersiden, men kun den døren ble låst. Da såg jeg at fører døren ikke var ordentlig lukket, jeg lukket den ordentlig og alt låste seg ved neste forsøk med nøkkelen. Har du prøvd å trykke inn førerdøren mens du låser?
MrBrum Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Jeg har hatt samme problemet selv med at låsene spratt opp igjen da jeg forsøkte å låse. På min skyldtes det at låseknotten på bakdøra ikke hadde glidd helt ut igjen. (touring) Dermed trodde sentrallås systemet at bakdøra ikke var lukket. Derfor spretter alle låsene opp igjen. Det samme har jeg opplevd med panseret delvis åpent. Forsøkte å låse bilen mens jeg jobbet med å skru på den. Måtte lukke panseret helt for å få låst. Vil nok tippe det er samme problem på bilen din. På en eller annen bryter..... Kan være at en bryter sier at døren(eller en annen åpningsbar del) er åpen selv om den ikke er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå