Zap Skrevet Juli 4, 2007 Share Skrevet Juli 4, 2007 Legger meg til i rekken med gratulasjoner. Takker og bukker for ett kjempebra og seriøst forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Juli 4, 2007 Share Skrevet Juli 4, 2007 Må skrive en liten takk jeg også, kjempe forum Gunnar! Takk for at det holdes levende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kate Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Gratulerer med et kjempeforum. Tror ikke jeg er alene når jeg sier jeg er litt sjalu på siden av og til.. Gunnar sitter her både titt og ofte, tidlig som sent... Men så er det jo gøy å være med på treff, møte folk og se fine biler, selv jeg ser forskjellen på en bil og en BMW nå. Kate (samboer med bimmers.no) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Gunnars bremsekloss. Haha, genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Gunnars bremsekloss. Haha, genialt! Hehehe... den var ganske morsom... ... Etter over 22 år sammen med Bitte har nok brekket satt seg fast hos meg, men så kjører vi lykkelige og stadig like forelsket rundt med kun 115 dieselhestekrefter også da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Må være kjipt å kjøre rundt med 115 dieselhester og brekket på... Bilen går som en tøffel da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Gunnars bremsekloss. Haha, genialt! Hehehe... den var ganske morsom... ... Etter over 22 år sammen med Bitte har nok brekket satt seg fast hos meg, men så kjører vi lykkelige og stadig like forelsket rundt med kun 115 dieselhestekrefter også da... Prøv med rustløser, 5-56 f.eks... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 2, 2007 Share Skrevet September 2, 2007 Må være kjipt å kjøre rundt med 115 dieselhester og brekket på...Bilen går som en tøffel da eller? Er du frekk eller ?...... Det må i så fall være en tøffel jeg har valgt selv... Bitte var i sin tid mer klar for en pent brukt Audi A6 Avant 2.5 TDI. Da jeg møtte henne i 1985 kjørte jeg en Porsche 928S som hadde en 4664 cm3 stor V8 motor på 300 HK... i relativ forstand var vel det omtrent som 500 HK i dag 22 år senere... Maze: Jeg tenker vi heller bytter ut dieselpurken med noe mer sexy om ikke alt for lang tid. Hvorvidt det blir en BMW må tiden vise, men en E39 530i Touring med manuelt gear står høyt på ønskelisten. Hvis vi kjøper en ny bil blir det trolig en Audi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 6-66 er bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Må bare slenge meg på denne. Gunnar og alle sammen som står bak dette forumet,grattis så mye med de 500000.Takk for et kjempe forum.Stå på Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Fredrik: Hvor ble det av den omtalte E90 325i'n du var "lovet"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Fredrik: Hvor ble det av den omtalte E90 325i'n du var "lovet"? Det er en lang historie... vi begynte for ca. halvannet år siden å frekventere BMW her i Århus med tanke på å bytte ut dieselpurken. Jeg tror vi må ha prøvekjørt E90/91 minst syv-åtte ganger... uten å bli overbevist om at det er den bilen vi skal ha. Bevares... både motoren (N52B25) og bilens kjøreegenskaper er i toppklassen, men interiøret ødelegger alt for mye av gleden for min del... i tillegg til at plassen i vår nåværende E46 Touring faktisk er lettere å utnytte. Jeg har virkelig prøvd å like E90/91, men jeg har vel etter mye om og men kommet frem til at det ikke er en bil jeg kan leve med... eller mer korrekt... det er ikke en bil jeg vil bli skikkelig tilfreds med og med en basispris på ca. 610000 danske kroner (670000 norske kroner) ville det være litt for dumt. Min bedre halvdel har et litt mer pragatisk forhold til biler (dvs. hun er mindre interessert i biler) og ønsker vel i bunn og grunn mest at jeg er/blir tilfreds. Jeg har imidlertid et vanskelig forhold til biler... på den ene siden er jeg lidenskapelig interessert i biler, men på den andre siden er jeg alt for logisk og fornuftig orientert til å ville betale mye for en bil i dag. Slik har det imidlertid ikke alltid vært... jeg har hatt temmelig mange kostbare biler som ung voksen og jeg kjenner meg derfor godt igjen når folk her inne betaler dyrt både for biler og spennende gadgets til biler. Et annet aspekt er de danske bilprisene som i de siste årene har beveget seg i motsatt retning av bilprisene i Norge. Det har medført at det er store prisforskjeller på nogenlunde identiske bilmodeller fra forskjellige bilprodusenter. Audi har derfor enkelte modeller som er opp til 100000 kroner billigere enn tilsvarende modeller fra BMW. Mercedes-Benz er ikke et tema i denne sammenhengen iom. at deres modeller kan være 50-100000 kroner dyrere enn tilsvarende modeller fra BMW. Jeg har i tillegg den holdningen at jeg ikke låner penger til bil... alt betales kontant eller evt. over et billig huslån (som jeg forøvrig heller ikke har i dag). Ergo må jeg være litt forsiktig med hva slags biler jeg kjøper iom. at de også skal være attraktive den dagen de skal selges. Dette medfører naturligvis også at man blir litt ekstra kostnadsbevisst i forhold til biler og forsøker å unngå unødvendige utgifter i form av dyre felger/dekk, plastikk, stereo etc. Summa summarum.. er vel konklusjonen når det gjelder fremtidige biler at vi enten satser på en pent brukt tysk E39 530i Touring eller en ny Audi A4 Avant med en fornuftig motor. Hvis vi imidlertid flytter tilbake til Norge vil det også medføre en annen situasjon når det gjelder biler, men slik situasjonen er nå flytter vi neppe tilbake før om to år når vår datter skal begynne på gymnasiet. Litt avhengig av hvor hurtig planene faller på plass er det derfor også mulig at vi kjører vår nåværende E46 318d Touring frem til vi evt. flytter tilbake til Norge. Dette innlegget er egentlig ikke relevant i forhold til trådens topic, men siden jeg er relativt profilert her inne og andre sikkert har lurt på det samme (altså hvor den lenge påtenkte E90/91 ble av)... valgte jeg å svare litt konkret og utfyllende i denne sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå