Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var i kontakt med Bmw Norge nå nettop angående Rondell 58 og godkjenning, men de kunne ikke godkjenne felgene med det inpresset de hadde? hva gjør jeg da?

Skrevet

er helt avhengig av innpresset du har. kan hende du kan bruke spacere. men du får ikke godkjent det fordet. får bare kjøre med de, også eu-godkjenne med noen andre dekk...

Skrevet

Jeg fikk godkjent felger med spacere den gangen jeg prøvde. Hadde da spacere med tüv papirer. Så lenge ikke innpresset går lengre enn 7,5mm fra det orginale i vognkortet skal det kunne godkjennes. Evt lavere/høyere innpress kan godkjennes ved framlegg av tüv papirer som går god for dette på den aktuelle bilmodellen/felgmodellen

Skrevet

Har Rondell 58 på min E39. riktig nok bare 17-tommerene, med den feite kanten på bakfelgene.

Tok med TUV-papirene til biltilsynet, de sjekket det, og er nå godkjent i vognkortet.

Om det har noe å si, så har eg 265/40/17 av gummi på.

De sjekket om det kunne subbe, og han sjekket VELDIGT nøye om kanten gjekk utforbi hjulbuene.....

Skrevet

får satse på at det går greitt med TUV papirene da, dekkdimensjonene 235/40 18 og 265/35 18 skulle gå greitt i følge Bmw, bare ikke inpresset.

Skrevet
Har Rondell 58 på min E39. riktig nok bare 17-tommerene, med den feite kanten på bakfelgene.

Tok med TUV-papirene til biltilsynet, de sjekket det, og er nå godkjent i vognkortet.

Om det har noe å si, så har eg 265/40/17 av gummi på.

De sjekket om det kunne subbe, og han sjekket VELDIGT nøye om kanten gjekk utforbi hjulbuene.....

hmm.. da tror jeg kanskje jeg skal ligge unna alt som heter tilsyn! mine går nok kaaanskje litt langt ut! i tilleg til at det er felger med strekk på! selvom dimensjonen står som et minimum i Tüv papirene!

Skrevet
hvorfor godkjenne egentlig?

hadde jeg ikke giddet.

er nå greitt å ha det i vognkortet synes jeg, koster bare 400,- spenn også, så gidder jeg ikke sette på andre felger hver gang jeg skal på EU kontroll heller.

Skrevet
har ikke hatt noe problem med større felger på eu kontroll heller.

sikkert bare på bømlo at man sjekker slikt.

Det er det jeg ikke vet da, større felger går greitt, det vet jeg, jeg hadde en E28 med 225/40 18 på tidligere som gikk glatt gjennom Eu kontroll med vinkelsliper kuttet skjermer for å unngå subbing (hehe)

Men vet ikke hvordan det blir med felger/dekk med ulik dimensjon foran og bak.

Og hva hvis jeg blir stoppet i teknisk kontroll? får jeg bot? må inn til BT og vise bilen med andre dekk felger? noen som vet?

Skrevet

jeg ble stoppet med min forrige 328i og den hadde " store" felger og var senket.

den var jo seff ikke godkjent i vognkort og måtte på biltrangsynet.

der fikk jeg bilen godkjent senket og han sa ikke noe om felgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...