Analex Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg kom til å tenke på hvor sinnsykt mye ekstra bensinforbruk (og derav mer utslipp) det blir med alle fartshumpene som hvertfall i Narvik ligger tett som hagl. Bilene ligger fint i fartsgrensa helt til det kommer en fartshump, da er det ned i 5km\t for å ikke ødelegge bilen og\eller helsa på disse feilkonstruerte nazifartshumpene. Etter man så har prestert å smyge seg over denne asfaltklumpen akselererer de aller fleste rimelig raskt opp i fart igjen. Er det meninga at man skal kunne kjøre i fartsgrensa over fartshumer? I Narvik er hvertfall dette umulig uten en SUV med drøyt 50cm bakkeklaring, donald duck dekk, amerikansk fjæroppsett og et nyrebelte. Hvorfor har ingen av miljøpartiene gått til kamp mot fartshumper ennå? JA til miljøet, NEI til fartshumper! http://www.nettavisen.no/innenriks/article937618.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 veit veldig godt hva du mener! samma opplegget her! har ikke en eneste vei hjem uten fartshumpler, selv hovedveien utover har fartshumpler! her og begynte noen med at humplene forårsaket helseplager hos yrkessjåførene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Er jo en grunn til at SUV har blitt så populært i Norge, man trengder det for å forsere fartshumper, dårlig veidekke og andre koselige overraskelser på den norske landevei. Toyota spilte jo faktisk på dette i TV-reklamen for den første RAV-4'en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Var vel en undersøkelse adressa.no gjorde her i trondheim, de kjørte rundt og målte opp mange forskjellige dumper rundt omkring. Ingen var innenfor retningslinjene satt fra veivesenet! Men det er vel også der problemet ligger; at det kun er retningslinjer og ikke spesifikke regler for hvordan en dump/hump skal være. Står det 40 sone skal det jo i teorien gå ann å kjøre i 40 over dumpene også, men gør man det slår en jo hull på bunnpanna og får kul i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 men vi er innom temaet. skal det ikke merkes me skilt når det er fartsdump? umulig å se kveldstid med våt asfalt iallefall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 På grunn av store mengder hjernedøde billister er det dessverre nødvendig med fartshumper i 30 og 40 soner. Det er en grunn til at det er 30 sone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2007 På grunn av store mengder hjernedøde billister er det dessverre nødvendig med fartshumper i 30 og 40 soner. Det er en grunn til at det er 30 sone. Spar meg... hvis man virkelig ville sikre barn og andre myke i trafikken, så hadde det vært adskilt gang\sykkelsti. Fartshumper er bare et skikkelig dårlig ralltiltak til en sikrere vei. Det fungerer jo heller ikke når ola normann kjøper slemme-SUV`n slik at han kan svinekjøre over fartshumper. Virkelig ille er det når fartshumpene er så høye og korte at de av oss som ikke har investert i heve-sett til bilen blir sittende fast på toppen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Kan nok ikke spare deg! Det er faktisk utrolig mye som skal til for at det blir anlagt fartshumper i en 30 sone. Det ligger som regel utallige anmeldelser for grisekjøring, samt fartsregistrering over lengre perioder til grunn. Og det er kun aktuellt i områder med mye myke traffikanter, da særlig barn. Hadde ikke alle disse faktorene vært tilstede hadde det ikke blitt fartshumper der. At de er feil utformet er en helt annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Ikke langt unna der jeg bor, har vi en vei på 1km, i et tettbygd strøk med ikke mindre enn 13farsdumper på rad. Veien har også gangveg... :s Tipper det er VELDIG irriterende og kjøre over de dumpene hver eneste. Blir en del fartsdumper i året det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 På grunn av store mengder hjernedøde billister er det dessverre nødvendig med fartshumper i 30 og 40 soner. Det er en grunn til at det er 30 sone. Ja! Men viss det er 30-sone bør det vel gå an å køyre i 30 km/t over fartsdumpane? Svært mange plassar må ein bremse ned til rundt 10 for å unngå å knuse bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 De værste dumpene er jo de som står som 2 deler skrått ovenfor hverandre da... kjører du rett over så setter du fast bilen midt oppå! Helt utrolig i det landet her hvor mongolide fartsdumpene er! Blir helt paff jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 At fartdumpene er feilkonstruert og til en viss grad farlige stemmer ganske bra med mine erfaringer. Innimellom lurer jeg på hvor kunnskapen de de som faktisk lesser ut asfalten ligger. Er det virkelig for mye forlangt og få en SKIKKELIG fartdump isteden for en "dørstokk" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 fartshumper er både dritt og bra, der hvor foreldrene mine bor er det en del fartsdumper, det er også mange små barn der, før de fikk disse dumpene var det utrolig mye grisekjøring, det er heller ikke mulig å lage til sykkel/gangsti der, så i det tilfellet synes jeg det er ett bra tiltak, er vel ellers 30 sone, eneste minuset er at dumpene ikke liker biler som kommer i 30 eller mer, så da blir det bunnpane krasj og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Så da er de fleste enige i at det er greit med humper i 30 sona da, om det går å kjøre i 30 over dem uten å ødelegge bilen? Jeg har absolut ingen respekt for dem som må ha muligheten til å råkjøre i en 30 sone, og når inteligensen svikter må det tas i bruk metoder for å stoppe dem det gjelder. Selv om det desverre går utover de som har fornuften i behold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Her klarte de å lage to fartsdumper på en strekke på 50 meter! Førøvrig så er veien så full i hull i asfalten att hadde det vert ett par hull til kunne du kalla det grusvei!, Fartsklumpane er vel det retteste partiet på hele veien! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå