derrick Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 Lurer på om det er skadelig for motoren å fjerne innmaten i katalysatorane? Meina eg har hørt at dette ikkje er helt bra...? Nokon som har peiling på dette? Bilen det gjelder er en 98 540iat.
Haug530D Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 er vel ikke skadelig vil jeg tro, for miljøet kanskje, må begynne å kjøpe klimakvoter da
MrBrum Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 Skadelig er det nok ikke. Kun for miljøet. Gir effektøkning og litt høyere avgass utslipp. Vær obs ang. EU-kontroll.
Haug530D Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 er det ikke nok futt i kjerra di da eller? kan jo ta bort kat'n da å sette inn ett rør, bare lage det til sånn at du kan sette det kjapt på igjen hvis du skal på eu.
derrick Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Skrevet Juni 8, 2007 Jo den går bra nok den, men eine kat.èn har en irriterande dirre-lyd (løs innmat) og da lurte eg på om eg skulle fjerne heile innmaten i dei. Får nok litt meir lyd også da.
askretti Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Jeg har kjørt ett år uten innmat i min 316.. Og på den lille motoren merkes det godt at det blir mer effekt! Må dessverre ordne ny før EU sjekken....
mAZE Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Om katalysatorene er i orden og kun bråker litt, hadde jeg ikke ødelagt de med å ta ut innmaten. Disse koster mye å kjøpe nye. Jeg hadde gjort som nevnt over her. Kappet ut katalysatorene og satt in rør der istedenfor. Fest sammen igjen med ett par eksosklemmer. Jeg har gjort dette på mange av bilene mine. Da er det raskt å sette på igjen kattene til eu.
jpse36 Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 kapp av katten å sett på ett rør med klemmer i begge ender. så slipper du det tomrommet du ville ha fått i katalysatoren om du hadde dratt ut innmaten.
kabeldeigen Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Husk innmaten i katalysatoren er meget giftig, vær forsiktig
derrick Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 Ok, takker for svar. Blir å kappe vekk og lage til rør da tenker eg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå