steffen_sandnes Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 FIkk plutselig en eb beskjed på E60`en.... "Tyre puncture" "Stop carefully, check tyres Tyres marked with RSC possbile to continue to max etc. etc. Drive to the nearest BMW Service" Men det some er, er at jeg har jo ikke punktert... Ingen av dekkene er flate og det lekker heller ikke luft. Fikk denne beskjeden på lørdag og det har ikke gått ut luft av dekkene. Kan det være en sensor som er litt på bærtur eller? Noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nensin Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Har du prøvd å sette "tyre preasure" på nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2007 Nei... hvor gjør jeg dette? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nensin Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Du gjør dette i menyen på Idriven din, er en stund siden jeg hadde E60. men tror det ligger undere Veichle settings eller noe slikt. Kalibreingen tar noen minuter og bilen må stå i ro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Denne har jeg fått flere ganger, vanlig hvis man har byttet over fra vinter til sommerdekk bl.a. Det er bare å nulle den ut hvis du ser at alt er 100%, men man kan bli litt stresset første gang det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Du har ikke "run flat tires" da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Vehicle settings --> RPA ---> Set tyre pressure Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Huff ja, den beskjeden fikk jeg da jeg var på vei fra Trondheim til Oslo en mørk og snøfull vinternatt. Det var ikke noe spesielt hyggelig. Viste seg at det bare var å resette den og så var alt i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Du trykker ned iDrive. Går inn på vehicle settings, bla dermed til du finner noe som heter RPA. Gå inn på den og stopp bilen samtidig som motoren går. Da trykker du Set tyre pressure og yes. Dette kan du ikke gjøre i fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Hvis du har runflat dekk vil jo ikke dekket se pungtert ut selv om det er nesten tomt for luft.Dette er grunn til at mange med runflat ikke etterfyller luft ,og får en bil som sliter mye dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frossi Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Dette er en klassisk feilmelding. Var ute å prøvekjørte en bil hos Autozentrum da denne meldingen kom opp. Leverte da bilen inn og løpte eller kanskje ikke Som nevnt bare å rekalibrere dekktrykkindikator... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kåre Ivar Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 Har også fått feilmelding på dette mange ganger. Dekkene er 235/30-19 forran og 265/30-19 bak. (Vet ikke om dette har noe å si) Har sjekket lufta i dekkene hver gang, og alle dekkene har riktig luftmengde. Kan det være en føler som er på bærtur, og hvordan finner jeg ut dette, eller er det normalt at den gir beskjed en gang i blandt? Bilen er en E61, 04mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 Har du lest tre innlegg over..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kåre Ivar Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 Ja, og var klar over dette på forhånd, men lurte på om det er normalt at advarselen kommer ofte (2-3ganger i uka) eller om det er en venlit som kan være ødelagt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 Dersom et er endringer i rullemotstanden så vil denne meldingen komme. Selv om dekket ikke vil være punktert så vil blien tro at dekkene er punktert. Det er jo selvfølgelig ikke normalt og da er det naturlig å tro at feilen ligger i dine felger/dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå