Gå til innhold

Sedan vs Touring  

37 stemmer

1. 1. Sedan vs Touring

• Sedan
      18
    • Touring
      19

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer ganske enkelt på hva folket mener ang Sedan vs Touring? Jeg ønsker synspunkter på hva dere ville valgt og hvorfor :) Takker for alle svar :) Utgangspunktet er at disse personene skal ha nok plass til feretur i sommer; Far(meg), FTK, og junior på 7 år :)

Skrevet

For min sin del så har modellen noe å si på sedan eller touring, men det er jo kjekt med litt ekstra plass..? men som e30 så er det et must med sedan/coupè..

Nyere biler synes jeg faktisk ser bedre ut som touring..

Skrevet

Jeg ville tenkt litt på bruksområdet, du er jo ferdig med barnevogn og den slags, men hvis du liker å dra på tur med campingvogn så er touring det rette etter min mening :)

Skrevet

ok... da er det nok touring som er på min ønskeliste... ingen tvil... ;-)

Edit: bla fordi fruen skal ha med seg et halvt hengerlass med div kvinneting, og minste mann skal ha resten fylt med leker, bamser osv.. Tillegg så ser det penere ut synes jeg..

Skrevet
Her er det snakk om E46 eller E39....

Hvis dere absolut ikke har bruk for fleksibiliteten en Touring tilbyr ville jeg i likhet med spørsmålet om bensin eller dieselmotor ha valgt en sedan... hvis du ønsker å gjøre et fornuftig kjøp. Touringmodeller er populære og det påvirker prisen... spesielt hvis det i tillegg handler om en BMW med dieselmotor. Hvis du ønsker en billig og fornuftig nyere BMW bør du kjøpe en E46 318i (143 HK)... sedan, med manuelt gear, med stoffseter, med klimaannlegg, ikke senket, standardfelger og med rød/grønn/mørkeblå lakkfarge. En slik bil har nesten ingen streetcred blandt unge mennesker og prisen er deretter... :wink:

Skrevet

Som Fredrik nevner er det fleksibiliteten mht plass som er touringens store fordel. Man har en større lasteåpning, og man har mulighet til å utnytte høyden i lasterommet. Nå skal man selvfølgelig tenke seg om før man laster over toppen av seteryggen bak. Man legger liksom ikke bowlingkula på toppen av alt det andre... Men hvis man feks skal ha med seg en liten sykkel, en svær TV etc som krever en betydelig totalhøyde, så er en touring naturligvis bedre egnet for slikt. For folk med hund er det en åpenbar fordel at man kan plassere Fido i bagasjerommet, og slipper å ha den i baksetet.

Dessuten er den automatiske nivåreguleringen bak på en E39 helt konge.

Utseendemessig mener jeg både E46 og E39 ser bra ut som touring. Faktisk hakket bedre enn sedan når det gjelder E39, hehe...

Ulempen med touring er at den er en smule tyngre enn sedanen, og det kanskje er litt mer støy. Men jeg opplever ikke akkurat støy som noe problem i min E39.

En siste fordel med touring er at du får enormt med goodwill fra ftk, mor og svigermor!

"Endelig har han blitt voksen"... :lol:

Skrevet

En siste fordel med touring er at du får enormt med goodwill fra ftk, mor og svigermor!

Hehehe... og nettopp den goodwill´en kan senere være gull verdt hvis man skulle komme på tanken om en dyr entusiastbil eller en annen typisk guttegreie... :wink:

Skrevet

Hehehe... og nettopp den goodwill´en kan senere være gull verdt hvis man skulle komme på tanken om en dyr entusiastbil eller en annen typisk guttegreie... :wink:

Ja, ikke sant! Du leser mine tanker... :wink:

Skrevet

kjøp sedan, men om du skal ha E46 ville jeg tatt stasjonsvogn da E46 sedan rett og slett ikke er noe spesielt fin. E39 sedan slår aldri feil. kjøp det!

Skrevet

Ser at det er blandede følelser her, noe man også ser på avstemningen.

Jeg synes sedan er finere enn touring. Spesielt E39, som fremdeles er en griselekker bil! Om du har bruk for touring må du i grunnen finne ut av selv. Jeg mener, du kan lett dra på ferie i en sedan med to voksne og et barn.

Fredrik: Sedan med bensin mer fornuftig enn touring med diesel? Da tenker du vel bare på den økonomiske delen ved innkjøp?

Håkon: Jeg er omvendt av deg i synet på E46, mao smak og behag :wink:

Skrevet

Fredrik: Sedan med bensin mer fornuftig enn touring med diesel? Da tenker du vel bare på den økonomiske delen ved innkjøp?

Selvfølgelig... marked og etterspørsel... dog bør man beholde bilen noen år hvis ikke "arver" man jo utfordringen som selger... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...