Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Nei, det tror jeg ikke.

Det er med samma framdekkene treffer kanten på fartsdumpen.

Er 18 tommere på bilen, så den er ikke så låg;)

Det er da ikke tommene på felgene som bestemmer høyden på bilen!

Er bilen senket?

Jeg tror det må være framfangeren din som evt tar nedi eller noe. Har du noen ekstra leppe eller catkiller eller noe på bilen?

Kan jo selvfølgelig være noe av opphenget fremme somer slitt eller løst slik at det kommer et lite dunk når du treffer.

Prøv uansett å lokaliser lyden, så tar du å forsøker å se om noe er slarkete eller ser slitt ut fremmi der.

Skrevet

vært veldi greit å vite hvor det smeller i bilen din, jeg hadde smelling i bilen når jeg kjørte på hullet vei, det viste seg å være foringene som sitter oppe på støttdemperne bake..

Skrevet
Nei, det tror jeg ikke.

Det er med samma framdekkene treffer kanten på fartsdumpen.

Er 18 tommere på bilen, så den er ikke så låg;)

Det er da ikke tommene på felgene som bestemmer høyden på bilen!

Er bilen senket?

Jeg tror det må være framfangeren din som evt tar nedi eller noe. Har du noen ekstra leppe eller catkiller eller noe på bilen?

Kan jo selvfølgelig være noe av opphenget fremme somer slitt eller løst slik at det kommer et lite dunk når du treffer.

Prøv uansett å lokaliser lyden, så tar du å forsøker å se om noe er slarkete eller ser slitt ut fremmi der.

biler blir jo høyrer med strørre felger?

vis ikke merkelig at jeg ikke kunne ha gt leppa på når jeg hadde 15" vinter felger . med med sommerfelgene er den høy som en traktor

Skrevet

Har samme problem med min e46

Dunke/dirre lyd venstre bak i skarpe humper og ujevn vei

Ligger to nye demper fester på posten å venter, M3 versjonen :)

Blir spennende om lyden forsvinner

Edit: Foringen sitter oppe der demperen sitter fast bak, du må av med trekket baki bagasjerommet så ser du den.

1 Mutter holder demperen & 2 mindre holder selve festet

Skrevet

Ja, da var de foringene skiftet og lyden forsvant IKKE :x

Hva tror folket kan være neste ting på lista?

Skal prøve å beskrive lyden

PÅ ujevn vei, dårlig asfalt framtrer lyden som en "dirre" lyd

Når jeg kjører over skarpe kanter, kommer det et skarpt metallisk smell.

Kommer fra føreside bak & dukket opp etter montering av senkesett (fjær & demper)

Eksos? Kikket på eksosen da jeg hadde bilen jekket opp i kveld, hvor er opphenget plassert?

Andre ting?

H

Skrevet

Jeg byttet den du har link til der ja

Vil virkelig et gåent hjullager lage bankelyder i skarpe humper?

Trodde det ble mer en "tromle" lyd som ble høyere og høyere, hvis du forstår :)

Er det noen foringer baki der som pleier gå? Kanskje jeg bør skifte til powerflex....

H

Skrevet

biler blir jo høyrer med strørre felger?

vis ikke merkelig at jeg ikke kunne ha gt leppa på når jeg hadde 15" vinter felger . med med sommerfelgene er den høy som en traktor

Err, off topic men du skal jo helst "kompensere" med profilen på dekkene da... :roll: finnes kalkulatorer for det på nettet bl.a. F.eks. får du tilnærmet nøyaktig samme diameter med 185/65-15 og 215/45-17.

Kalkulator her f.eks.: http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp

Skrevet

Det er nok stab-staget bak. De 2 stagene så går fra stabstaget (en på hver side framme og bak). Dersom en av dem er knukket. Så er det mulig at desse tar borti drivakslingen ved mye folk/vekt i bilen eller ved fartsdumper m.m.

Dette problemet hadde eg forleden, da min knakk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...