RonnyE36 Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Tør nesten vedde på at det er demper foringen din om er gåen.. Bytta akkurat selv jeg. Fort gjort det:)
MrBrum Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Sannsynligvis bærekula under framdempertårn(ene). Og/eller stag fra bærebro til stabilisatorstag. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /23604.gif Nr 19 på bildet over er typisk at vil skrangle på slike humper. Samt nr 16 på bildet under; http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /23601.gif
vegard89 Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 var sånn på bilen min å men jeg byttet bare foringer foran i bærebrua.. da var den helt fin igjen
///MoePower Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Nei, det tror jeg ikke.Det er med samma framdekkene treffer kanten på fartsdumpen. Er 18 tommere på bilen, så den er ikke så låg;) Det er da ikke tommene på felgene som bestemmer høyden på bilen! Er bilen senket? Jeg tror det må være framfangeren din som evt tar nedi eller noe. Har du noen ekstra leppe eller catkiller eller noe på bilen? Kan jo selvfølgelig være noe av opphenget fremme somer slitt eller løst slik at det kommer et lite dunk når du treffer. Prøv uansett å lokaliser lyden, så tar du å forsøker å se om noe er slarkete eller ser slitt ut fremmi der.
Anberlin Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 vært veldi greit å vite hvor det smeller i bilen din, jeg hadde smelling i bilen når jeg kjørte på hullet vei, det viste seg å være foringene som sitter oppe på støttdemperne bake..
Dirty Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 Nei, det tror jeg ikke.Det er med samma framdekkene treffer kanten på fartsdumpen. Er 18 tommere på bilen, så den er ikke så låg;) Det er da ikke tommene på felgene som bestemmer høyden på bilen! Er bilen senket? Jeg tror det må være framfangeren din som evt tar nedi eller noe. Har du noen ekstra leppe eller catkiller eller noe på bilen? Kan jo selvfølgelig være noe av opphenget fremme somer slitt eller løst slik at det kommer et lite dunk når du treffer. Prøv uansett å lokaliser lyden, så tar du å forsøker å se om noe er slarkete eller ser slitt ut fremmi der. biler blir jo høyrer med strørre felger? vis ikke merkelig at jeg ikke kunne ha gt leppa på når jeg hadde 15" vinter felger . med med sommerfelgene er den høy som en traktor
Morten1989 Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Skrevet Juni 14, 2007 Bilen blir jo høyere med større felger. Smellet kommer fra framenden av bilen tror jeg.
ioctl Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 Hadde akkurat det samme bak på min E36. Var foringene i tårnene bak som måtte byttes(litt dårlig forklart )
Morten1989 Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Skrevet Juni 15, 2007 Hvor sitter de foringene da? lett å komme til?
Hindmost Skrevet Juni 15, 2007 Skrevet Juni 15, 2007 Har samme problem med min e46 Dunke/dirre lyd venstre bak i skarpe humper og ujevn vei Ligger to nye demper fester på posten å venter, M3 versjonen Blir spennende om lyden forsvinner Edit: Foringen sitter oppe der demperen sitter fast bak, du må av med trekket baki bagasjerommet så ser du den. 1 Mutter holder demperen & 2 mindre holder selve festet
Hindmost Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Ja, da var de foringene skiftet og lyden forsvant IKKE Hva tror folket kan være neste ting på lista? Skal prøve å beskrive lyden PÅ ujevn vei, dårlig asfalt framtrer lyden som en "dirre" lyd Når jeg kjører over skarpe kanter, kommer det et skarpt metallisk smell. Kommer fra føreside bak & dukket opp etter montering av senkesett (fjær & demper) Eksos? Kikket på eksosen da jeg hadde bilen jekket opp i kveld, hvor er opphenget plassert? Andre ting? H
MR.H Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Du byttet nr 8 ? http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/11749.gif Det er ikke ett hjul lager som er på vei da?
Hindmost Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Jeg byttet den du har link til der ja Vil virkelig et gåent hjullager lage bankelyder i skarpe humper? Trodde det ble mer en "tromle" lyd som ble høyere og høyere, hvis du forstår Er det noen foringer baki der som pleier gå? Kanskje jeg bør skifte til powerflex.... H
hartvix Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 biler blir jo høyrer med strørre felger? vis ikke merkelig at jeg ikke kunne ha gt leppa på når jeg hadde 15" vinter felger . med med sommerfelgene er den høy som en traktor Err, off topic men du skal jo helst "kompensere" med profilen på dekkene da... finnes kalkulatorer for det på nettet bl.a. F.eks. får du tilnærmet nøyaktig samme diameter med 185/65-15 og 215/45-17. Kalkulator her f.eks.: http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp
bbmw Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Det er nok stab-staget bak. De 2 stagene så går fra stabstaget (en på hver side framme og bak). Dersom en av dem er knukket. Så er det mulig at desse tar borti drivakslingen ved mye folk/vekt i bilen eller ved fartsdumper m.m. Dette problemet hadde eg forleden, da min knakk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå