SkvaldreBajas Skrevet Juni 14, 2007 Share Skrevet Juni 14, 2007 Spent på hva dere mener- hvilke erfaringer noen har på dette området. Saken er at på min BMW 3-serie 2003 modell så det ble byttet dører, panser og bakluke pga mulig rustproblem. Bilen hadde kun gått 22.000km når jeg kjøpte den for ca. 1,5 år siden og var dønn strøken, aldri hatt skader og dertil heller aldri etterlakkert. Men byttet jo selvfølgelig disse delene når det går på garanti og stor sjanse for rustproblemer. Problemet nå er at jeg ser fargeforskjell på dørene og panser. Er jo ikke alle som ser det, men dette irriterer meg veldig. Særlig når dette var en dyr bil for meg, 360.000 kr - bilen har absolutt alt av utstyr og er særs godt holdt. Bilen har nå gått 33.000km og fremstår som helt ny både innvendig og utvendig. Har god tro på at bilen er svært lettsolgt i utgangspunktet, men noen og enhver vil jo bli skeptisk når man ser denne fargeforskjellen. Derfor er jeg veldig klar for å få hellakkert bilen som tort og svie siden dette er en garantisak og jeg hadde en hel bil og nå ser den ut i mine øyne som et lappverk. BMW sier de kun bytter og lakkerer deler som har problemer med rust! Hadde det vært en bil med masse km og kostet under 100.000,- kunne jeg nok levd med fargeforskjellen, men når bilen er dyr og var så strøken så er dette ille! Jeg er fortvilet over bilen min som var så flott!! Noen som har lignende erfaringer eller tips til hva jeg kan kreve? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Vaslag Skrevet Juni 14, 2007 Share Skrevet Juni 14, 2007 Hvilken farge er det på den? Jeg tipper rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkvaldreBajas Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2007 Nei, topazblå heter fargen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Juni 14, 2007 Share Skrevet Juni 14, 2007 Du skriver mulig rustproblem det var nok noen små rust flekker, hvis ikke hadde det ikke blitt byttet ut deler da rust skal dokumenteres overfor fabrikk.Veldig synn at det ble fargeforskjell da ,du får kreve ommlakering av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 14, 2007 Share Skrevet Juni 14, 2007 Er nok garantisak dette ja. Blir jo nesten det samme som at du kjøper en helt ny bil og den begynner å falme ulikt for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkvaldreBajas Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 Du skriver mulig rustproblem det var nok noen små rust flekker, hvis ikke hadde det ikke blitt byttet ut deler da rust skal dokumenteres overfor fabrikk.Veldig synn at det ble fargeforskjell da ,du får kreve ommlakering av delene. Ja, så hvertfall ikke noe rust, men det lå kanskje å ulmet et sted... Tronrud Bil som innkalte bilen etter en vanlig service. Har spurt om de kan lakkere igjen, men de sier det alltid vil bli litt forskjell på ny og gammel lakk.. så da må de evtuellt lakke skjermene også eller hellakkere(noe de helt sikkert ikke har lyst til...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Litt om et liknende tilfelle: http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?T ... 586#231115 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkvaldreBajas Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2007 Venter på tilbakemelding fra BMW om de vil dekke å lakkere skjermer også for å hindre fargeforskjellen.... Ingen andre som har fått fargeforskjell etter garantirep av rust på bakluke,panser eller dører - og evtuellt hva BMW gjorde om dere klagde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 19, 2007 Share Skrevet Juni 19, 2007 Det vil i de fleste tilfeller bli noe lakkforskjell - kunsten er å få den til å bli så liten som mulig. Blir lakkforskjellen synlig hadde jeg klaget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 19, 2007 Share Skrevet Juni 19, 2007 Rart du fikk farge forskjell på så ny bil. Jeg bytta på min etter 150K km. Fikk ny bakluke og en døra foran. Ser ikke forskjell i det hele tatt. Jeg har også topaz blå. De bestilte ikke feil farge til deg da? Bytta du eller lakkerte dem? Lakkerte dem ville jeg klagd å bedt dem jevne ut fargen evt. Har du vurdert å polere/rense lakken der du ikke bytta? Jeg trodde med engang at det var forskjell, men viste seg å være finkorna støv som lå på. Etter litt vask+ polish ble det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Juni 19, 2007 Share Skrevet Juni 19, 2007 beste er å skygge ut på skjermene. da blir synet ''lurt'' og du vil ikke se noen fargeforskjell. de fleste pleier å gjøre dette. spesielt på sølv, og andre farger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkvaldreBajas Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2007 De byttet både dører, panser og bakdøren. Har lakkrenset, polert, lakkforseglet og ca 3 uker senere kjøpte jeg Swisswax voks, den gamle lakken er veldig fin, men de nye delene ër en liten nyanse lysere. Vet ikke om det er selve fargen eller klarlakken som gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 vanligvis er det fargen som ikke alltid matcher helt, men noen ganger så kan dette virke som det er fargeforskjell når det egentlig kan være en svak glansforskjell i klarlakken. det er ikke alle lakkmerker som klarer å lage en 100% match til original fargen, og da må man flekke ut farge på skjermer, og alle andre flater med lakk som liggger mot den delen som ble bytta og lakkert. for da fader du ut fargen så du lurer øyet til å tro at det er samme fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkvaldreBajas Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2007 Fikk telefon fra BMW idag og de dekker utgifter med å lakkere skjermene på bilen! Så de er jammen litt serviceinnstilte allikevel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå