Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg fast :)

Kasus: Ordinære tüffe 15" stålfelger på en E39.

Prøvde løsninger:

Trykkluft ca 120kg med slag - ingen reaksjon

Kraftarm ca 1,5 meter - ingen reaksjon

Medfølgende hjulvinne - øhum.. nei..

Boltene begynner å bli litt slitt i kantene så jeg tør ikke prøve med mer makt. Noen som har forslag til løsning?

litt utblåsning: FORBANNA verksted på HAMAR som har dratt til disse bolta noe så inni helvete!

Skrevet

hmm de må sitte noe jævelig, du kan ikke dra til et dekkverksted i nærheten av deg å høre om de kan løsne de for deg da?

ser jo ut som du har prøvd det meste her så.

Skrevet

Prøv å gi boltene noen harde slag med hammer. Kan hende dette hjelper.

Prøv med en kraftig muttertrekker. Jeg har en på 600Nm som har tatt alt jeg har prøvd på. I verste tilfelle så kan du vel risikere å vri av skruen.

Husker jeg skulle bytte hjul på en transporter en gang. Prøvde først med hjulnøkkel som fulgte med bilen. Denne gikk i oppløsning :)

Prøvde deretter med pipesett(ikke noe billig juggel) og latmannsarm. Dette resulterte i pipe som sprakk og lagde et fint kutt i leggen min der bitene kom flygende :)

Deretter fikk jeg lånt et 3/4" pipesett der jeg stod og hoppet på latmannsarmen. Dette var det som skulle til.

Kan sitte noe jævlig disse boltene.

Lykke til.

Skrevet

Du må berre prøve med meir makt...går det ikkje med 1,5 m arm så får du tre på ei 2,5 meter lang røyr og prøve igjen...er kun rå makt som skal til!

Sikker på du skrur rett veg? :P

Lykke til ;)

Skrevet

Har en VW sharan hvor hjulboltene sitter fast alltid man skal ha de av.

Med en 1,5 m lang arm og 2 x 90 kg tunge mannfolk som står å hopper på armen så løsner de til slutt.

Hater å skifte dekk på den bilen!!

Skrevet

Skal love deg at du får mere kraft med en kraftig arm enn en mutter trekker, men ta å sprøyt litt Wd40 inn med boltene og slå litt på selve boltene la det stå til i morgen og prøv med en kraftig arm, ikke bruk 12 kanta piper men 6 kanta.

Skrevet

har prøvd litt til (forsiktig) men nå tør jeg ikke mer.. CR-V pipa sprakk (!) så skal prøve å stikke innom dekkmann i morgen.. har noe aluminium og gummi som vil ha plassen (og vel så det)...

Skrevet
Skal love deg at du får mere kraft med en kraftig arm enn en mutter trekker, men ta å sprøyt litt Wd40 inn med boltene og slå litt på selve boltene la det stå til i morgen og prøv med en kraftig arm, ikke bruk 12 kanta piper men 6 kanta.

Har vel alt å sei kor kraftig muttertrekkaren er ;)

Men etter du har fått dei av, smør dei inn med grease, koparpasta eller noko lignande før du monterer igjen, så vil det ikkje sette seg så inni helvete til neste gong det skal av :)

Skrevet

Har vel alt å sei kor kraftig muttertrekkaren er ;)

Men etter du har fått dei av, smør dei inn med grease, koparpasta eller noko lignande før du monterer igjen, så vil det ikkje sette seg så inni helvete til neste gong det skal av :)

Nja, bruker man sånn stor så di bruker på Lastebiler/busser så drar de nok det meste, problemet er å få piper som er små nok :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...