Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Er helt ny her, men har surfet litt på forumet etter jeg bestemte meg for å kjøpe meg en "ny" bil..

Og akkurat no haller det mest mot en bmw. Nærmere bestemt en E36 320 coupe! fra 92 og oppover. Og som har gått under 170 000..

Er dette et godt valg? Har mellom 50 og 100 tusen å bruke. Må ha en skikkelig bil som er god å kjøre (gjerne skikkelige seter med flere justeringsmuligheter)...

Er det mye feil på disse bilene? Noe jeg burde være obs på som kjøper? Hvordan er de å kjøre etc etc.. Kanskje noen som kan henvise meg til noen prosjekttråder?

Har ikke bestemt meg for bil eller bilmerke. Men BMW ser ut som et GODT valg..

-Vegard 8)

Skrevet

jeg syntes du burde gå for BMW ! godt valg! jeg er på min 3. nå. har en E36 325IS coupe,

men min første BW var en E36 320, og var super bil,som jeg var veldig fornøyd med!

Skrevet

Har selv en E36 320i som førstebil, og må si det er en grei bil. Har jo 150hk, og går rimelig greit (men etter en M3-tur føles det kjedelig hehe)

Hvis du "bare" skal ha 320i og har 50-100k kan du få en veldig grei bil. Prisforskjellen er vel å merke stor på en 92-mod og en 96-mod, men satser du på en eldre bil kan du få en "entusiasteid" bil i meget bra hold med sportsseter til 60-70 vil jeg tro...

Ved sjekk av bil er det viktig du er grundig og bruker LANG tid og ikke stresser slik som meg med å få en bil. Rust på dører og bakluke er velkjent sted med rust...

Vurderer du litt sprekere bil kan du få bra 325/328, eldre en 95modell. Her er en bil som virker veldig bra: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0

Er den like bra som selger gir uttrykk for er det et veldig bra kjøp, selv om den har gått over 200.000

Lykke til, og velkommen som medlem

Skrevet

Jeg har hatt to 320 e36 tidligere. Har bare positivt å si om den modellen. I prisklassen 50 til 100 000 har du utrolig mye å velge mellom. Bruk god tid og vær nøye med hvem du kjøper av og hvordan vedkommende har behandlet bilen.

Skrevet

Kom på noe mer: Hvis du er litt interessert i å skru/ordne ting selv vil jeg anbefale å kjøpe en orginal bil som ikke er tuklet med. Ungdom styler oftere bilene en "voksne", så litt mindre sjanse for at den er kjørt hardt. Du sparer noen tusen ved å kjøpe bil uten styling, men betaler mer for stylingen. Poenget er at da blir bilen nøyaktig som du vil ;)

Skrevet

Blir billaus iløpet av uka.. Men skal flytte ilag med dama osv, så blir brukt en del peng på leilighet og møbler.

Men iløpet av 1 - 3 måneder skal jeg ihvertfall ha funnet en bil.

HÅPER jeg finner en som har gått lite og er kjørt av eldre karer, eller en "entusiast".. Og den kan gjerne være helt orginal.. :)

Skrevet

foresten.. Hvor mye må jeg blø for å forsikre en sånn bil? Må nesten ha kasko når jeg skal begynne å punge ut så mye penger.

Tenkte bilen skulle forsikres på gamlingen 53 år :) Hvilket forsikringsselskap er "billigest" med bmw?

Skrevet

Gjensidige er billig når det gjelder forsikring for unge folk, men for eldre er jeg ikke sikker. Mulig en av de selskapene som kun har eldre folk som medlemmer kan gi deg mye billigere, men litt usikker.

Min E36 320i 91-mod med delkasko hos Gjensidige kom på ca 6500kr hvis jeg skulle ha den (20%bouns, første bil, 21år). Dette er med medlemskap i Norges Bondelag, noe som gir 20% rabatt for forsikringssummen. Antar jeg hadde betalt det dobbelte hvis jeg skulle hatt kasko.

Skrevet

Terra er snill hvis du skal ha den på din far.

Selv har eg gode erfaringer med Gjensidige på meg selv. Når eg regget 87 M3'en min som 22åring fikk eg det for 8K med delkasko og startbonus.

Er det ikkje tommelfingerregle at E36 helst bør være etter 93-? Den typen med airbag og forbedret hjuloppheng fremme og mindre rust?

Skrevet

320 er greie biler! Har kjøpt meg en selv nå (første gangsbil)

min er en 1995 mod som har gått 180 000..

Man kan finne og annskaffe seg mange "greie" bmwer (e36) får en billig penge, men heller betal litt godt og få noe som er noe og samle på. Langsiktig tjener man på dette hvis ikke du vet hva du driver med når det skulle skje noe. E36 begynner og bli nokså gamle biler!

En annen ting, tror du skal lete litt får å finne en fin e36 320i som har gått under 170 000 km. Mange bmw e36 fra 50000-100000 kr, men ikke mange av dem som har gått under 170 000 ! Det skal jeg si deg :(

Mvh

Skrevet

Jeg betaler 6200 kroner årlig i forsikringspremie for vår 2003 E46 318d Touring og jeg er 40 år. Fri kilometer, full kasko, fri leiebil og fri veihjelp i hele Europa, men så har jeg også kjørt skadefritt i over 20 år... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...