Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå snuser jeg på en en M-tech utgave 93 modell (320 ic) som har gått 145 000...

Utstyr

ABS

Airbag

Alarm

Alu. felger

DEFA-pakke

Diffsperre

EU-godkjent

El. just.speil

El. vinduer x 2

Fjernst./Sentrallås

Galv. karosseri

Just. ratt

Kjørecomputer

Kurve/tåkelys

Midtarmlene

Motorvarmer Nedfellb. baksete

Radio/CD

S./V. hjul

Sentrallås

Servo

Skinn

Skinnratt

Soltak

Soundsystem

Sportsseter

Sportsunderstell

Startsperre

Utetemp.

Varmeseter

Xenonlys

Ca 100 000.. Fristende ja! Alt de rette utstyret.. :)

Skrevet

Sikker på at du ikke skal ha sprekere bil enn en 2-liter med så mye penger du vil legge i den?

Den bilen du har skrevet om her er litt dyr, men er jo mye bra utstyr hvertfall.

Skrevet
320 hadde kjede fra 91 hvertfall...

Det gjelder praktisk talt samtlige motorer til E36... M43/M50/M51/M52... jeg tror faktisk at det kun er M40 og M41 som har registerrem.

Skrevet
Har selv en E36 320i som førstebil, og må si det er en grei bil. Har jo 150hk, og går rimelig greit (men etter en M3-tur føles det kjedelig hehe)

Hvis du "bare" skal ha 320i og har 50-100k kan du få en veldig grei bil. Prisforskjellen er vel å merke stor på en 92-mod og en 96-mod, men satser du på en eldre bil kan du få en "entusiasteid" bil i meget bra hold med sportsseter til 60-70 vil jeg tro...

Ved sjekk av bil er det viktig du er grundig og bruker LANG tid og ikke stresser slik som meg med å få en bil. Rust på dører og bakluke er velkjent sted med rust...

Vurderer du litt sprekere bil kan du få bra 325/328, eldre en 95modell. Her er en bil som virker veldig bra: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0

Er den like bra som selger gir uttrykk for er det et veldig bra kjøp, selv om den har gått over 200.000

Lykke til, og velkommen som medlem

ja bilen min er fin den.

65.000 er absolutt ikke en gale pris.

står igjen ved tap på denne bilen.

tør ikke tenke på alle timene som er brukt...

når det gjelder tommelfingerregler med 93 mod. for E36, så kan jeg si med sikkerhet, at du får mange skamrustede 93+ biler og du kan finne flere av de tideligere E36'ene med relativt lite rust . når det gjelder KM, så kommer det HELT an på vedlikeholding av bilen opp igjennom.

forsikringsmessig, så er denne bilen meget rimelig i og med at den er 91 mod og har gått litt. i tillegg er det DEFA pakke (m/alarm) som forsikringsselskapene er veldig glad i.

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10360277

nok reklame for denne gang...

Skrevet
Kjøp fra 94 og oppover, en gang i 1994 sluttet E36 med registerreim. Så fra en gang i 1994 og oppover har de motorene som står originalt i E36 kjede.

Det gjelder bare M40-motoren, altså 316i og 318i fra 91-93.

Skrevet

Jeg kjøpte 320 cab 1998 mod kjørt 114000 for 1,5+ år siden for 153000kr. Betaler 5300 i forsikring i gjensidige (full kasko) på far min.

Nå er den kjørt 143000km. Eg har aldri hatt 1 problem med den! :D

Fantastisk god bil. Til og med far var enig at dette var ein god bil, han var VELDIG skeptisk til BMW før hehe!

Skrevet

Det gjelder bare M40-motoren, altså 316i og 318i fra 91-93.

Har vi ekko her inne ?... :roll:... M41 motoren har forøvrig registerkjede. Den er basert på M51 motoren og ikke på M40 motoren som jeg først trodde.

Skrevet

er ikke bare god lyden... 6'eren til BMW er det man gjerne forbinder med BMW i seg selv.... om du skjønner...

dagens objekt hadde vært en så godt som strøken 97 mod 320 coupe. eller en super 325 som en entusiast her på forumet prøver å selge :)

Skrevet
320 hadde kjede fra 91 hvertfall...

Det gjelder praktisk talt samtlige motorer til E36... M43/M50/M51/M52... jeg tror faktisk at det kun er M40 og M41 som har registerrem.

ååå ja.. jeg trodde det var alle, men da lærte jeg noe idag også :-)

Skrevet

Hei igjen karer..

Snuser fortsatt på 320. Men VIL ha sånne seter:

83_-807540254.jpg

Et spesielt år eller noe sånt der disse setene er standard? Hva skal jeg se etter for å finne en 320 med slike seter?

Skrevet

Er vel bare standard med sportsinteriør i de 318is som er orginalmontert M-Tech på?

Men du bør ikke droppe en bra bil bare på grunn av interiøret, mange som knuser E36 så det er langt fra umulig å heller finne seg interiør for en ikke så altfor ille sum senere.

Hvis du kjøper 318is av de tidligere modellene med M42 motoren må du være oppmerksom på ulyder fra motoren, var et eller annet i toppen som brukte å ryke på rundt 150000km.

Det problemet slipper du på de fra 96-97. De har M44 motoren.

Har sett på en utall E36 på markedet, og faktisk de aller fleste er herjede ruskebiler, mye rust, dårlig montert jalla plastikk, tvilsom oppretting av skader osv. Du bør også være skeptisk på å reise langt for å hente bil, jeg var borti mange som skrøt bilen sin oppi skyene men når jeg kom for å kike på dem så var det noen slitne ruskebiler!

Du skulla kjøpt gamlebilen min vettu, ikke mange E36 som var i bedre stand :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...