Gå til innhold

Min '98 Z3 Coupe

Share

Anbefalte innlegg

Men du må få gjort noe med den krenginga... :lol:

Er jo full slagside her... :lol:

Og ja, filmet selvsagt, men har ikke rukket/orket redigere noe ennå. Spesielt spennende er det vel heller ikke denne gangen heller. Var grisevarmt, så brukte jo mer tid på å tørke svette enn å kjøre bil. :stupid:

Forøvrig hadde jeg laptimer - en nokia-telefon med racechrono. Morsomt! Beste rundetid var 1.12.55, dvs noe tregere enn tidligere, men det skyldes nok varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da kom det en pakke fra USA!

Dette håper jeg gjør at jeg blir fornøyd med bremsene. UUC PBK (performance brake kit, du verden så fancy navn) - 325mm (E46 M3?) skiver, 4-pots kalipere, stålslanger rundt om og foreløpig noen hawk gateklosser.

resized_pict0113.jpg

resized_pict0114.jpg

resized_pict0115.jpg

Kaliperne krever ikke bare 17" felger, men setter også krav til masse plass utover; mange felger vil dermed krasje i kaliperen - derav de orginale jeg hadde. 2,5cm spacer foran blir for drøyt, så da grep jeg sjansen til å kjøpe noen lettere felger samtidig. OZ ultraleggera i 8 og 9x17 med orginal dekkdim (225/45, 245/40) og for sikkerhets skyld i kjekk farge med tanke på bremsestøv.

Noen dårlige bilder:

resized_pict0116.jpg

resized_pict0119.jpg

resized_pict0121.jpg

resized_pict0123.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med pakker i posten selv om enn vet hva det er :-).

Håper det blir en gledelig oppgradering du føler du vil få etter hvert da, så ut som skikkelig greier dette. Felgene er vel moteriktig men syntes ikke fargen falt helt i min smak, men viktigste er at du er fornøyd selvsagt ;-)

Gratulere med pakke i posten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må få på noe lakk på de felgene, for nå ser det ut som du kjører stålfelger uten hjulkapsler.. :P

Jeg liker stålfelg-looken. Fulgte med noen klistremerker som jeg tror skal gjøre OZ-logoene røde. Det er jo kult, men holder neppe mer enn en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye felgene var jo bare grisefine på bilen... plutselig ble sølvfargen på bilen sexy igjen... 8)

Jeg tror ikke jeg kunne vært mere uenig med deg :roll:

Men så lenge Kim liker det, er jo det topp! De bremsene, er det bolt on eller?

De passer rett på navet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bremsene, er det bolt on eller?

De passer rett på navet ditt?

Nesten. Må kutte vekk litt av bremseskjoldet, samt modde litt for å få på festet til nye kaliperen. Ellers er det rett på. Skal beholde orginal bias og slikt.

Turner selger jo ferdig kit med alt du trenger for å få M3-bremser foran da til ca samme pris som dette - rundt $1000. M3-bremsene er noe mindre, vil forandre bremsebalansen litt og er langt tyngre, men har jo andre fordeler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo bra ut de bremsene :) Spennende å høre hva du synes om de etter å ha fått brukt de litt. Gutta i Gatebil var svært missfornøyde med sine Wilwood bremser som de hadde på Gatebil-Volvo´ene. Men det er jo en betydelig tyngre bil med helt andre egenskaper.De hadde problemer med fleks i selve caliperen, noe du trolig unngår med mindre vekt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om det der, men mener det var med en annen type wilwood-kaliper. Men vi får se.. kan vel ikke bli verre enn orginalt.

Godt mulig det er en annen caliper ja, uansett så er det vel egentlig helt borti natta og lage "racer"-bil av en tanks av en Volvo :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...